Najlepszy (przynajmnej zdaniem producenta) napęd na rynku to nie powód do tego, aby osiąść na laurach, a raczej szeroko otwarte drzwi do kolejnych wyzwań i zmieniania następnych elementów współczesnego roweru górskiego. Grupy wykorzystujące technologię Eagle nie są więc w przypadku SRAM zwieńczeniem dotychczasowych wysiłków na drodze do zmiany naszego wyobrażenia o idealnym napędzie rowerów, a zupełnie nowym rozdziałem w projektowaniu elementów mających z takim napędem współpracować.
Inżynierowie SRAM projektując środki supportu i korby w technologii DUB postawili sobie dokładnie te same założenia, które towarzyszyły powstawaniu pierwszej grupy spod znaku Eagle. Niska waga, niezawodność, sztywność - połączenie środka supportu z korbą ma pozwalać na urwanie jeszcze paru gramów wagi napędu, ma też wprowadzić nową jakość w dziedzinie szczelności łożysk i generalnej wytrzymałości tego wyjątkowo obciążonego elementu roweru.
Środki supportu SRAM DUB to przede wszystkim jeszcze lepsza szczelność łożysk samego wkładu, testowana zarówno w warunkach laboratoryjnych (pozwalających symulować roczne lub dłuższe przebiegi roweru w czasie zaledwie tygodnia) jak i na szlakach, przez zawodników współpracujących ze SRAM. Przygotowano wkłady odpowiadające wszystkim najpopularniejszym standardom na rynku, zarówno pressfit, jak i wkręcanym.
Nowe korby w standardzie DUB są lżejsze i sztywniejsze niż dotychczas stosowane rozwiązania, przede wszystkim za sprawą uproszczenia samego połączenia korby z osią.
W przypadku topowej grupy napędowej SRAM XX1 Eagle otrzymano najlżejszą korbę w historii SRAM, wykorzystującą zębatki w układzie X-Sync 2. Gwarantuje to ogromną sztywność i wytrzymałość połączone z bardzo dobrą zdolnością do oczyszczania się zębatek z błota, oraz odpornością całego układu na bardzo trudne warunki pogodowe.
Technologia DUB trafia także do niższych grup napędowych, w tym do prawdziwej rewelacji sezonu 2018 czyli grupy GX Eagle, a także przeznaczonych do agresywnej jazdy korb Descendant oraz cross country'owych Stylo.
Dostępne będą także same środki supportu DUB. Ta ciekawa technologia pozwala na znaczne ułatwienie życia tak rowerzystom, jak i sprzedawcom - nie wprowadza bowiem nowego standardu do i tak mocno skomplikowanego rynku środków supportu, a wręcz zmniejsza ilość potrzebnych komponentów. Wszystkie korby w technologii DUB kompatybilne są z każdym środkiem supportu tego systemu, więc zamiast kompletu dla każdego modelu korby SRAM obecnie wystarczą cztery rodzaje supportów dla BSA, BB92, BB30, PF30 , wszystkie pasujące do każdej korby SRAM DUB.
Dystrybucja: harfa-harryson.com.pl