Lapierre Pulsium: komfortowa szosa na 2018

Drukuj

Wiosenne klasyki stały się okazją do zaprezentowania odświeżonej ramy Pulsium, czyli najbardziej komfortowej ze wszystkich sportowych szosówek, jakie do zaoferowania ma francuski producent z Dijon.

 

Zaprezentowany po raz pierwszy w sezonie 2014 model Pulsium to szosówka, która na wysokim miejscu stawia komfort jazdy. Geometria zapewniająca bardziej "zrelaksowaną" pozycję, a także elastomerowa wkładka w miejscu łączenia rury górnej z podsiodłową to rozwiązania stosowane w rowerach tego typu - świetnie sprawdzających się w jeździe po mniej równych szosach, takich jak chociażby kultowe bruki w okolicach Roubaix. W odświeżonej wersji, która jest ewolucją obecnej generacji, elastomerowa wkładka (system SAT), która do tej pory składała się z trzech części została zamieniona na jednoczęściową. W ten sposób ułatwiona została wymiana elastomerowego elementu, a ponadto możliwa była poprawa układu włókien w okolicy tego specyficznego miejsca. Francuzi postanowili także przemodelować rurę podsiodłową, która teraz będzie się mocniej uginać, co jeszcze bardziej poprawi zdolność do pochłaniania wibracji.

 

Dalsza poprawa komfortu jazdy nie sprawiła jednak, że zapomniano o innych parametrach. Konstrukcja PowerBox, łącząca bardzo sztywne dolne elementy ramy - głównie chodzi o linię biegnącą od tylnej osi, przez suport, do główki ramy sterowej - z nieco mniej sztywną, ale komfortową i tłumiącą drgania górą, została usztywniona na wzór najbardziej wyścigowych ram producenta. Wzrost sztywności okazał się całkiem spory. W przypadku węzła suportu wartość ta wzrosła aż o 40%, dla rur łańcuchowych zanotowano 25% wzrost, a sztywność rury czołowej urosła o 20%.

 
 

Zmienił się także przedni widelec, który doczekał się poprawionego kształtu, a także bardziej wyścigowego offsetu zmieniającego prowadzenie całego roweru na bardziej dynamiczne. Producent postawił także na przedni hamulec w standardzie direct mount, który posiada lepszą modulację oraz siłę hamowania w porównaniu do standardowej konstrukcji. Zastosowano także rozwiązanie o nazwie "Trap Door Technology" znane z modelu Xelius SL - jest to specjalnie zaprojektowane miejsce na baterię do systemu Di2, umieszczone w rurze dolnej. Bateria umiejscowiona w taki sposób jest łatwo dostępna, a co więcej środek ciężkości roweru jest zlokalizowany niżej, co pozytywnie wpłynie na prowadzenie roweru. 

Nowy Lapierre Pulsium do sprzedaży trafi jako model na rok 2018, więc na rynku powinniśmy spodziewać się go najszybciej za około 7 miesięcy.

Dystrybutor: www.porebarowery.pl

Obserwuj nas w Google News

Subskrybuj