Na polskim rynku Fuji obecne jest już ładnych parę lat i zyskało sobie całkiem liczne grono zwolenników, praktycznie w każdej kolarskiej dyscyplinie. Rowery tego producenta często spotkamy na trasach maratonów MTB i to na najwyższym poziomie, nie brakuje też coraz liczniejszego grona kolarzy szosowych, którzy postawili na produkty z charakterystyczną górą w logo. Marka o naprawdę ciekawej historii - korzenie w Japonii sięgające 1899 roku i obecny rozkwit za sprawą amerykańskiego potencjału technologicznego - Fuji bez dwóch zdań jest producentem, który mocno miesza na europejskim rynku, rywalizując z największymi graczami.
Tegoroczna oferta rowerów szosowych i przełajowych jest naprawdę imponująco rozbudowana. Obejmuje wszystkie najbardziej "chodliwe' tematy jeśli chodzi o szosę, w tym oczywiście rowery klasycznie wyścigowe, jak i nieco bardziej komfortowe modele endurance. Również rosnące grono fanów cyclocrossu zostało dopieszczone - w końcu sport ten rośnie w siłę, choćby przy okazji generalnej popularyzacji kolarstwa szosowego w naszej kulturze.
Rowery wyścigowe - competition series
Ofertę na klasyczne modele wyścigowe otwiera rower, będący pokazem możliwości producenta spod znaku góry (czy jak kto woli wulkanu) Fuji. Model SL 1.1 dołącza do rywalizacji w najbardziej elitarnym gronie ultra lekkich rowerów szosowych. Z wagą na poziomie 6,33 kg (sama rama to jedyne 695 gramów!) z powodzeniem może rywalizować z najlżejszymi propozycjami Treka czy Meridy. Na liście jego wyposażenia znajdziemy ultralekką i sztywną ramę z włókna węglowego C15, elektroniczną grupę napędową SRAM RED eTAP oraz lekkie stożki Oval. Cena modelu SL 1.1 to 30499 zł. Oczywiście seria rowerów SL obejmuje także nieco mniej ekstremalne (przynajmniej pod względem ceny) konstrukcje jak np najtańśzy model SL 3.3 wyposażony w napęd Shimano 105 zestawiony z korbą Oval, mogący poszczycić się wagą na poziomie 8.22 kg.
W ofercie nie zabrakło również niezwykle ostatnio popularnych rowerów aero. Transonic, bo pod taką nazwą kryją się propozycje aero, to świetne wartości jeśli chodzi o współczynnik oporu aerodynamicznego, a przy tym nieco niższy poziom integracji i łatwiejsza obsługa serwisowa niż w wielu popularnych na rynku modelach z peletonu. Topowy Transonic Elite to model gotowy na starty w imprezach szosowych najwyższej rangi. Waga - 6,9 kg została uzyskana przy zachowaniu niesamowicie zaawansowanych parametrów aerodynamicznych. Na pokładzie tego modelu znajdziemy m.in. grupę SRAM Red eTap i lekkie, wysokie stożki Oval. Cena Transonica Eite to 28 299 zł.
Lista modeli Transonic obejmuje oczywiście więcej pozycji, które łaczą bardzo niskie opory aerodynamiczne. Model Transonic 2.7 wyceniony na 8699 zł posiada na wyposażeniu grupę Shimano 105 i będzie z pewnością świetną propozycją dla osób, które poszukują roweru szosowego pozwalającego także na efektywną jazdę na czas czy start w imprezie triathlonowej.
Oczywiście poza tak ekstremalnymi konstrukcjami w katalogu znajdziemy modele nieco bardziej przystępne cenowo, jednak bardzo konkurencyjne jeśli chodzi o stosunek ceny do jakości, co jest znakiem charakterystycznym producenta. W ofercie znalazło się też miejsce dla modeli bazujących na ramie aluminiowej - m.in. Roubaix 1.1 z ceną na poziomie 7399 zł i grupą napędową Ultegra (8,05 kg wagi).
Last but not least - nie zapomniano oczywiście o propozycjach dla Pań z ambicjami wyścigowymi, Modele Supreme charakteryzują się damską geometrią i nieodmiennie wyścigowym temperamentem. W ofercie dostępne sa dwa modele - droższy Supreme 1.1 wyceniono na 10 899 zł, na jego pokładzie znalazła się m.in. Ultegra 6800, komponenty Oval. Całość osiąga całkiem przyzwoitą wagę 7,64 kg. Warto w tym miejscu podkreślić zaangażowanie Fuji w kobiece kolarstwo w Polsce - na rowerach tej marki ścigają się przecież dziewczyny z ekipy MAT ATOM Deweloper.
Rowery endurance
Model Gran Fondo 2.1 Disc narobił swoją premierą sporo zamieszania na rynku. Mieliśmy przyjemność przetestować go i jest naszym zdaniem jedną z najbardziej wygodnych maszyn przeznaczonych do jazdy praktycznie w każdych warunkach, na każdej nawierzchni. Bardzo komfortowa karbonowa rama o mocnym "zagięciu" na wygodę, sztywne osi obydwóch kół, mocne koła Oval oraz opony 28C na wyposażeniu fabrycznym. Jeśli dodać do tego grupę napędową Shimano Ultegra 6800 oraz super mocne hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano R805 uzyskujemy rower o niebagatelnej uniwersalności. Model Gran Fondo 2.1 charakteryzuje się też uczciwie skalkulowaną ceną - na poziomie 12179 zł.
Modele Sportif przejmują komfortową geometrię Gran Fondo, jednak poprzez użycie aluminiowej ramy znacząco obniżają cenę. Topowy Sportif 1.3 Disc przy cenie 5649 zł oferuje napęd Shimano 105 z bardzo mocnymi hamulcami hydraulicznymi. Wysoki komfort jazdy znajduje jednak pewne odbicie w małej "nadwadze" - aluminiowe modele Sportif to nawet ponad 10 kg wagi.
W przypadku rowerów endurance nie zapomniano oczywiście o Paniach. To z myślą o nich powstała rodzina Finest, obejmująca na polskim rynku trzy modele. Bazują na aluminiowej ramie, topowy Finest 1.1 Disc wyposażono w grupę Shimano 105 oraz mechaniczne hamulce tarczowe Tektro. Cena - 5649 zł.
Rowery przełajowe Fuji
W ofercie przełajowej Fuji znajdziemy 6 modeli z dwóch grup - droższej Altamira CX oraz nieco tańszej Cross.
Topowa Altamira CX 1.1 to rower do rywalizacji na najwyższym poziomie praktycznie każdych zawodów przełajowych. 7,66 kg, lekka karbonowa rama z włókna C10, karbonowe stożki Oval (oczywiśćie pod szytki), osprzęt SRAM Force 1 x 11 i hydrauliczne hamulce tarczowe pochodzące również z tej grupy. Tak wyposażony rower wyceniono na 19 599 zł. Najtańsza wariacja z rodziny, czyli Altamira CX 1.5 przy cenie 10899 pozostaje przy bardzo zaawansowanej ramie z modelu topowego, jednak nieco "obniża loty" jeśli chodzi o osprzęt, oferując grupę Shimano 105 2 x 11.
Grupa rowerów przełajowych Cross oferują świetne właściwości jezdne w oparciu o tańsze, aluminiowe ramy. Topowy Cross 1.1 to maszyna race ready - za cenę 11299 zł dostajemy min. napęd SRAM Force 1 x 11, hydrauliczne hamulce tarczowe i wysokiej klasy komponenty Oval. Waga - 8,32kg.
Szosowe i przełajowe propozycje Fuji na rok 2017 to z pewnością rowery, którymi warto się zainteresować. Tym co szczególnie warto podkreślić, jest nasycenie modeli nowoczesną technologią którą producent odważnie implementuje także do nieco tańszych propozycji które mogą okazać się świetną bazą do rozbudowy na długie sezony użytkowania.
Sprawdź również:
Fuji w Katalogu Rowerowym 2017: FUJI
Strona producenta: www.fujibikes.com