Giant Propel w wersji budżetowej

Drukuj

Sukces Propela jako znakomitej aerodynamicznej ramy szosowej sprawił, że tajwański gigant poszedł za ciosem i wprowadził niedrogą wersję SLR tej konstrukcji, która powstała z aluminium.

 

Karbonowy Propel okazał się sporym sukcesem i szybko podbił serca testujących go dziennikarzy oraz nabywców. Wersja aluminiowa pozwoliła znacząco obniżyć półkę cenową dla tego modelu, jednak pomimo tego producent starał się zachować jak najwięcej rozwiązań zastosowanych w droższych, karbonowych odmianach Propela. Pancerze i linki poprowadzone zostały wewnątrz ramy, natomiast sztyca posiada aerodynamiczny przekrój, podobnie jak pozostałe rurki ramy. Propel SLR otrzymał ponadto karbonowy widelec Advanced SL Overdrive 2 z szeroką rurą sterową o średnicy 1 1/2" w dolnej i 1 1/4" w górnej części. Najbardziej rzucająca się w oczy różnica względem karbonowej ramy to zastosowanie standardowych hamulców w miejsce zintegrowanego rozwiązania znanego z Propelów w wersji Advanced. Niestety tajwański producent nie ujawnił wagi framesetu, ale z racji użycia szerokich profili rur nie można spodziewać się, że będzie ona należeć do najniższych.

 
 

W sprzedaży pojawią się dwie wersje wyposażenia Propela SLR - 1 oraz 2. Pierwsza z nich wyposażona zostanie w grupę Shimano Ultegra i otrzyma karbonowo-aluminiowe koła SL1 Aero, które produkuje Giant. Cena tej wersji powinna oscylować wokół kwoty 7500 zł. Wersja 2, która otrzymała grupę Shimano 105 oraz koła Giant PA-2 kosztować będzie około 5500 zł.

Dystrybutor: giant-bicycles.com