Mondraker 2015

Drukuj

Przyszłoroczny rok modelowy dla firmy z Alicante może być przełomowy. Producent w kolejnych latach mocniej skupi się na ramach z karbonu, a pierwsze efekty tego postanowienia podziwiać możemy już teraz w, dopiero co zaprezentowanej, przyszłorocznej kolekcji.

Foxy Carbon - pierwszy karbonowy full hiszpańskiego producenta.

Inwestycja w karbon nie oznacza bynajmniej, że metalowe konstrukcje poszły w zapomnienie. Pomimo prezentacji zaawansowanego technologicznie fulla Foxy w karbonowej wersji, aluminium nie tylko pozostanie dalej w ofercie, ale w większości przypadków ramy oparte o ten materiał zostaną, mniej lub bardziej, odświeżone. Mimo wszystko pewne jest, że w kolejnych latach możemy spodziewać większej ilości karbonowych konstrukcji, powstałych w architekturze Stealth Carbon Technology.

Hiszpański producent dalej pozostaje wierny swojej idei okraszonej nazwą "Forward Geometry". Krótki, kilku centymetrowy mostek, połączony z wydłużonym przednim trójkątem znajdzie się teraz w całej kolekcji rowerów z pełnym zawieszeniem. W przypadku hardtaili każdy model, za wyjątkiem Podium Carbon 29er, dostępny będzie w rozmiarze 29 oraz 27,5". Producent ponadto ujednolicił schematy graficzne w swoich rowerach i uczynił je bardziej interesującymi, a ponadto wprowadził także poprawki w zawieszeniu Zero Suspension System, które zostało konstrukcyjnie zoptymalizowane pod różne wartości skoku.

Foxy Carbon RR
Foxy Carbon R

Bez wątpienia królem przyszłorocznej kolekcji będzie pierwszy karbonowy full Mondrakera - Foxy Carbon, który swoją premierę miał kilka miesięcy temu i którego dokładniej opisaliśmy w tym artykule. Zaawansowana technologicznie karbonowa rama, przeznaczenie do All Mountain i 140 mm skoku tyłu oraz 160 lub 140 z przodu to skrócona charakterystyka tej maszyny. Na kartce papieru Foxy Carbon prezentuje się naprawdę obiecująco i musimy przyznać, że nie możemy się doczekać pierwszych jazd testowych...

 
Crafty XR
Crafty R

Crafty to nowa trailowa propozycja z pełnym zawieszeniem i aluminiową ramą powstałą w technologii Stealth 2.0. Dostępna będzie wyłącznie jako 29er i zaoferuje 130 mm skoku tyłu w zawieszeniu Zero, połączonego z 150 lub 140 mm skoku przodu, w zależności od wersji wyposażenia. Naturalnie nie mogło zabraknąć geometrii typu "Forward", dzięki której prowadzenie roweru ma zyskać na stabilności. W ofercie pojawią się trzy modele: bez oznaczenia, R oraz topowa XR. Ta ostatnia zbudowana będzie na grupie SRAM X1 z hamulcami Formula CR1 i kołach Mavic CrossRoc XL. Do tłumienia wykorzystany zostanie FOX Float CTD LV, a jako amortyzator zastosowanie znajdzie RockShox Pike 29 RC 150 mm. 

Charakterystyczny Podium Carbon 29er otrzyma odświeżoną ramę.

Podium Carbon 29er. Niezwykle udana dla hiszpańskiego producenta rama doczekała się liftingu - poprawiona architektura Stealth Carbon pozwoliła zaoszczędzić 120 g masy, a nowy zintegrowany mostek o kącie -17 stopni pozwolił na obniżenie wagi o dalsze 64 g. Zmieniło się również wyposażenie - w topowym Podium PRO SL odnajdziemy nowy widelec RockShox RS1 oraz karbonowe koła Onoff COW28.

Chrono Carbon PRO SL 29er
Chrono Carbon 29er

Chrono Carbon to nazwa, która przywołuje skojarzenia z rowerami czasowymi. Tymczasem jest to nowy hardtail z karbonową ramą, dostępny w rozmiarze 27,5 oraz 29". Najważniejszym punktem charakterystycznym ma być dobry stosunek jakości do ceny i zdecydowanie niższa niż w przypadku modelu Podium Carbon cena. Rama zachowa przy tym niską wagę i nowoczesną konstrukcję - znajdziemy tutaj włókna węglowe Stealth, suport BB30, ukryte pancerzy w głównym trójkącie ramy, stożkowatą rurę sterową oraz tylny hamulec Post Mount. Całość ważyć ma 1,1 kg, a geometria jest iście sportowa. W kompletnych rowerach odnajdziemy głównie wysokiej, ale nie najwyższej klasy osprzęt, typu SRAM X9 / Shimano XT, by utrzymać cenę na przyzwoitym poziomie.

 
Summum Pro Team 27,5

Downhillowy Summum podąża zgodnie z trendami i otrzymuje większe koła w rozmiarze 27,5". Przy okazji poprawiono aluminiową strukturę Stealth Evo, oczywiście nie mogło również zabraknąć geometrii Forward. Poszczególne modele otrzymały zmienione wyposażenie.

Dune R 27,5
Finalist Pro 29er

Aluminiowe ramy zostały delikatnie odświeżone. Poprawiona rama Dune otrzymała dłuższą rurę górną oraz wzmocnienia w rurach łańcuchowych. Podobne zmiany w tylnym trójkącie zastosowane zostały w aluminiowej wersji modelu Foxy. Z kolei w fullu Factor zmodyfikowano zawieszenie Zero lepiej dostosowane do jego konstrukcji i skoku 120 mm. Odświeżone ramy aluminiowe trafiły również do hardtaili Finalist i Vantage.

Panzer - fatbike z Hiszpanii.

Na deser pozostała nam pozycja obowiązkowa, czyli coś co każdy producent musi obecnie mieć w swojej ofercie - fatbike. Hiszpanie proponują cieniowaną aluminiową ramę, geometrię Forward, stożkowatą rurę sterową widelca oraz 26-calowe opony o szerokości 4,5".

Dystrybutor: www.7anna.pl

Obserwuj nas w Google News

Subskrybuj