Foxy Carbon to pierwszy karbonowy full tej marki, co też sprawiło, że Mondraker musiał zabłysnąć mocnym wejściem, aby wybić się na tak zagęszczonym rynku. Do budowy ramy producent zastosował zaawansowaną technologię o nazwie Stealth Carbon. Połączenie wysokiej jakości włókien z odpowiednimi kształtami ramy zaowocowało, zdaniem producenta, powstaniem ramy o niskiej masie, wysokiej sztywności oraz dużej niezawodności. Finalna waga ramy to nieco ponad 2 kg bez tłumika. Z podstawowych elementów nowej konstrukcji wymienić należy suport BB92, kompatybilność z napędami 1x, wewnętrzne prowadzenie pancerzy (przerzutkowych, tylnego hamulca oraz sztycy RockShox Reverb Stealth), a także zintegrowane protektory na rurze dolnej i łańcuchowej oraz mocowanie ISCG05.
Naturalnie nie mogło zabraknąć Forward Geometry. Krótki mostek, który w przypadku Foxy Carbon będzie miał 30 mm długości, w połączeniu z długim przednim trójkątem zaowocować ma poprawą stabilności i lepszym prowadzeniem, przy jednoczesnym zachowaniu odległości pomiędzy siodłem a kokpitem.
Do sprzedaży Foxy Carbon trafi w czterech wersjach z dosyć istotnymi różnicami: XR, RR, R oraz pozbawionej oznaczenia literowego. Zawieszenie wszystkich wersji opierać się będzie o amortyzatory i tłumiki FOX. Dwie najdroższe odmiany otrzymają manetkę do obsługi tłumika. Ponadto topowy XR wyposażony zostanie w widelec o dłuższym skoku - 160 w miejsce 140 mmw tańszych wersjach. Skok tyłu wynosi 140 mm w każdej z wersji. Najtańsza odmiana otrzyma aluminiowy wahacz, w miejsce karbonowego, obecnego w droższych modelach. Polskie ceny nie są jeszcze znane.
Dystrybutor: www.7anna.pl