X01 DH to oczywiście napęd jednotarczowy, który zespolony jest z 7-rzędową kasetą (istnieje również wersja 10-rzędowa). Rozwój grup opartych na jednej tarczy z przodu o segment zjazdowy jest interesującym krokiem SRAM-a. Producent zza oceanu uczynił kolejny krok w celu pozyskania szerszej klienteli dyscyplin zjazdowych.
Sama grupa czerpie garściami, a jakżeby inaczej, z już obecnych na rynku modeli XX1 oraz X01. Siedem rzędów ma w zupełności wystarczyć użytkownikom DH czy Freeride`u i tyle też zaproponowano w nowej odsłonie X01 DH. Grupa składa się z 7-rzędowej kasety, przerzutki tylnej, manetki, korby, łańcucha i wolnobiegu XD Driver Body.
Przerzutka ($277) wykonana została w technologii X-Horizon™. Horyzontalnie ułożony wózek ma pracować szybciej i bardziej precyzyjnie na całej rozpiętości kasety. Rozwiązanie to zastosowano już wcześniej, m.in. w grupach XX1 i X01. Znakomitym uzupełnieniem tego mechanizmu jest oczywiście Roller Bearing Clutch™, czyli wbudowane sprzęgło redukujące drgania i wspomagające napięcie łańcucha.
Przerzutka współpracuje bezpośrednio z kasetą X01 DH 7-Speed MINI BLOCK™ ($303). Zestawienie przełożeń jest specjalnie dedykowane do użytku zjazdowego i zawiera następujące zębatki: 10-12-14-16-18-21-24. Duża rozpiętość przełożeń pozwala na szybki dobór akurat tego, co potrzebujemy przy zjeździe. Kaseta jest do tego bardzo lekka - jej waga wynosi zaledwie 136g. Kaseta współpracuje z każdym kołem obsługującym wolnobiegi XD™.
Węglowa korba (z aluminiowym pająkiem) X01 DH ($315 - $347)została już przetestowana na Puchar Świata w zjeździe i znalazła licznych zwolenników. 740-gramowa korba dostępna jest w wersjach pod suport BB30 lub GXP. Dostępne rozmiary tarczy to 30, 32, 34, 36, 38, a długości: 165, 170 i 175mm. Warto dodać, że same zębatki są również kompatybilne z napędami 10-rzędowymi. Całość kręci się na łańcuchu zapożyczonym w z grupy XX1 (SRAM PC-XX1), wykonanym w technologii HARD CHROME™.
Obsługująca napęd manetka SRAM X01 DH 7-S ($143) to standardowy Trigger SRAM-a, tyle że przeznaczony do 7-rzędowej kasety. Wykorzystuje technologię ZERO LOSS™, dzięki czemu zmiana przełożeń jest błyskawiczna. Dodatkowym atutem jest kompatybilność z łącznikiem MatchMaker™ X. Waga triggera wynosi 91g i został on wykonany w całości z aluminium.
Fot.: SRAM
Dystrybutor: www.harfa-harryson.com.pl