SRAM X01 DH

SRAM prezentuje nową grupę X01 przeznaczoną do downhillu

Drukuj
SRAM
SRAM

Amerykański producent właśnie wypuścił na rynek nową grupę X01. Komponenty dedykowane są do użytku downhillowego. Czym charakteryzuje się nowa grupa osprzętu?

X01 DH to oczywiście napęd jednotarczowy, który zespolony jest z 7-rzędową kasetą (istnieje również wersja 10-rzędowa). Rozwój grup opartych na jednej tarczy z przodu o segment zjazdowy jest interesującym krokiem SRAM-a. Producent zza oceanu uczynił kolejny krok w celu pozyskania szerszej klienteli dyscyplin zjazdowych.

Sama grupa czerpie garściami, a jakżeby inaczej, z już obecnych na rynku modeli XX1 oraz X01. Siedem rzędów ma w zupełności wystarczyć użytkownikom DH czy Freeride`u i tyle też zaproponowano w nowej odsłonie X01 DH. Grupa składa się z 7-rzędowej kasety, przerzutki tylnej, manetki, korby, łańcucha i wolnobiegu XD Driver Body.

 
 

 

Przerzutka ($277) wykonana została w technologii X-Horizon™. Horyzontalnie ułożony wózek ma pracować szybciej i bardziej precyzyjnie na całej rozpiętości kasety. Rozwiązanie to zastosowano już wcześniej, m.in. w grupach XX1 i X01. Znakomitym uzupełnieniem tego mechanizmu jest oczywiście Roller Bearing Clutch™, czyli wbudowane sprzęgło redukujące drgania i wspomagające napięcie łańcucha.

Przerzutka współpracuje bezpośrednio z kasetą X01 DH 7-Speed MINI BLOCK™ ($303). Zestawienie przełożeń jest specjalnie dedykowane do użytku zjazdowego i zawiera następujące zębatki: 10-12-14-16-18-21-24. Duża rozpiętość przełożeń pozwala na szybki dobór akurat tego, co potrzebujemy przy zjeździe. Kaseta jest do tego bardzo lekka - jej waga wynosi zaledwie 136g. Kaseta współpracuje z każdym kołem obsługującym wolnobiegi XD™.

 

Węglowa korba (z aluminiowym pająkiem) X01 DH ($315 - $347)została już przetestowana na Puchar Świata w zjeździe i znalazła licznych zwolenników. 740-gramowa korba dostępna jest w wersjach pod suport BB30 lub GXP. Dostępne rozmiary tarczy to 30, 32, 34, 36, 38, a długości: 165, 170 i 175mm. Warto dodać, że same zębatki są również kompatybilne z napędami 10-rzędowymi. Całość kręci się na łańcuchu zapożyczonym w z grupy XX1 (SRAM PC-XX1), wykonanym w technologii HARD CHROME™.

 

 

Obsługująca napęd manetka SRAM X01 DH 7-S ($143) to standardowy Trigger SRAM-a, tyle że przeznaczony do 7-rzędowej kasety. Wykorzystuje technologię ZERO LOSS™, dzięki czemu zmiana przełożeń jest błyskawiczna. Dodatkowym atutem jest kompatybilność z łącznikiem MatchMaker™ X. Waga triggera wynosi 91g i został on wykonany w całości z aluminium.

 

 

Fot.: SRAM
Dystrybutor: www.harfa-harryson.com.pl