Haibike 2014

Prezentacja oferty Haibike`a na sezon 2014

Drukuj

Duży rozwój segmentu elektrycznego, zbalansowany rozwój hardtaili na wszystkich rozmiarach kół oraz poszerzenie oferty fulli. Co dokładnie prezentuje Haibike na sezon 2014?

Hardtail
W segmencie sztywniaków w przyszłym sezonie znajdziemy 20 modeli. Jest to najszerzej reprezentowana półka Haibike`a.

W przeciwieństwie do wielu konkurencyjnych marek, niemiecki producent nie zdecydował się na drastyczne ograniczenie lub nawet całkowitą likwidację sekcji 26-calowej. Na małym kole wciąż znajdziemy sześć modeli. Najwyższy z nich to Greed 26 Team (14 499zł), który opiera się na węglowej ramie UD Carbon High Modulus. Towarzyszy jej pełny osprzęt Shimano Deore XT 3x10 oraz amortyzator Rock Shox SID RL.
 

Haibike Greed 26 TeamHaibike Big Curve RX Pro 29


Segment 27,5-calowych hardtaili opiera się na czterech modelach serii Edition. Są to rowery z niskiej i średniej półki. Znamienny jest fakt, że Haibike nie oferuje na sezon 2014 topowej, wyścigowej maszyny hardtail w rozmiarze 650B. Najwyższy model tej serii to bowiem aluminiowy Edition RX Pro 27,5 (5199zł), który wyposażono w widelec Rock Shox 30 Gold oraz osprzęt Shimano Deore/Deore XT z hamulcami Avid Elixir DB1.

Najszerzej reprezentowany jest oczywiście rozmiar 29". W tym segmencie znajdziemy 10 zróżnicowanych cenowo modeli. Od podstawowego Rookie 29 (1599zł) poprzez średnią klasę Big Curve RX Pro 29 (5199zł) aż do topowej serii Greed.

 

 

Haibike Rookie 29


W tej ostatniej najciekawiej wygląda oczywiście model Greed Team 29 (19 999zł), wyposażony w jednotarczowy napęd SRAM XX1. Przeznaczony m.in. dla Sabine Spitz (Haibike Pro Team) rower wyposażono w widelec Rock Shox SID XX oraz hamulce MT8. Waga 8,6kg robi wrażenie, ale pewnie dla topowej zawodniczki XC zostanie ona jeszcze nieco zredukowana.

 

 

 

Pełne zawieszenie
W segmencie fulli również znajdziemy szeroki przekrój przez wszystkie rozmiary kół.

 

 

Haibike Sleek SL 26


Przeznaczona do XC i maratonów seria Sleek oparta jest na 26-calowych kołach. W 2014 roku dostępne będą dwa modele: Sleek SL (11 999zł) oraz Sleek Team (15 999zł). Niższa wersja wyposażona jest w osprzęt Shimano SLX/Deore oraz popularny widelec Rock Shox Reba RL. Wyższy model przyobleczono w pełny osprzęt Deore XT, hamulce Magura MT4 oraz 100-milimetrowy amortyzator Rock Shox SID RL.

 

 

 

 

Haibike Impact SL 27,5Haibike Sleek Team 29


Idąc dalej widzimy w ofercie modele Impact, dostępne zarówno w wersji 27,5- jak i 29-calowej. Rozmiar 650B zaczyna się i kończy na Impact, przynajmniej w segmencie rowerów do XC i maratonów. Znajdziemy tutaj dwa modele: Impact SL (7999zł) i Impact RC (9999zł). Podobnie jak w przypadku hardtaili, również i w przypadku rowerów z pełnym zawieszeniem Haibike nie stawia w pełni na segment 27,5". Świadczy o tym zarówno liczba modeli jak ich wyposażenie. Nie jest ono oczywiście ubogie, ale na pewno producent nie przywiązuje (jeszcze?) aż takiej wagi do rozmiaru pośredniego.

W segmencie 29-calowców do XC i maratonów znajdziemy za to szeroki przekrój, od średniej do najwyższej półki. Dwa modele z serii Impact i trzy Sleeki godnie reprezentują duże koło. Topowa maszyna w zestawieniu, Sleek Team 29" (35 999zł), opiera się o napęd Sram XX1, elektronicznie sterowane zawieszenie z tłumikiem Rock Shox Monarch e.i, amortyzator Rock Shox SID XX oraz hamulce Magura MT 8.

 

 

 

W przeciwieństwie do fulii do zastosowań wyścigowych, w segmencie all-mountain/enduro Haibike zdecydował się bardziej poszerzyć ofertę 27,5-calowców, pewnie ku uciesze wielu użytkowników. Znajdziemy tutaj sześć modeli: trzy z serii Q FS i trzy z Heet. Modele Heet mają proweniencję bardziej zjazdową, głównie dzięki 160-milimetrowemu zawieszeniu i zastosowanej geometrii. Q FS posiadają skok zawieszenia (w obydwu seriach cztery punkty obrotu) o 10mm mniejszy.
 

Haibike Heet RC 29


Segment 29-calowców do AM/enduro składa się z dwóch modeli: Heet SL (13 999zł) i RC (17 999zł). Ten drugi wyposażono w widelec RS Pike RC o regulowanym skoku 110-150mm, osprzęt Shimano Deore XT wraz z hamulcami tej grupy.

Szosa i przełaj
Segment szosowy będzie reprezentowany przez 12 modeli z trzech serii (po cztery z każdej z nich): Q Race, Challenge i Affair.

 

 

Haibike Q Race SLHaibike Affair RX Pro


Zgodnie ze swoją polityką Haibike stopniowo poszerza półkę rowerów dla początkujących miłośników dwóch kółek. Kojarzona przez większość znawców jako marka dość ekskluzywna, stara się powoli zmieniać wizerunek w kierunku rozwoju rynku niskich modeli.

Świadczy o tym m.in. seria szosówek Q Race. Najniższa z nich to przystępny model Q Race SL (2799zł) oparty na najnowszej grupie Shimano Claris 3x8T. 10,5-kilogramowy rower wyposażono w aluminiowy widelec z rurą chromo-molibdenową. Przyciągający wzrok design i czerwona kolorystyka przypadną do gustu wielu nowym nabywcom roweru szosowego.

 

 

 

Najwyższa seria szosowych modeli Haibike`a to Affair. Wszystkie cztery modele oparty na grupach 11-rzędowych (Ultegra, Ultegra Di2 oraz Sram Red). Najwyższy z nich to Affair RX Pro (35 999zł), który oparto na węglowej ramie Vollcarbon Superlight, legendarnych kołach Lightweight Meilenstein T (z customowym malowaniem) i korbie THM Clavicula Classic. Całość waży ekstremalne 5,7kg.

Haibike nadal romansuje z rowerami przełajowymi. W nowym sezonie zobaczymy w ofercie dwa modele: aluminiowy Noon SL (5559zł) i karbonowy RX (9999zł). Ten drugi wyposażono w osprzęt Ultegra 6700/105 i hamulce Shimano CX75. Jak na cenę waga modelu jest przyzwoita - 7,9kg.
 

Haibike Noon SL


Elektryka
Dużym przełomem w ofercie Haibike`a jest bardzo szeroki wybór rowerów elektrycznych. Dość powiedzieć, że jest on najszerzej reprezentowany ze wszystkich wyżej wspomnianych - zawiera 37 modeli z praktycznie wszystkich rodzajów rowerów: szosowe, hardtaile, fulle, trekking, miejskie.

Na targach Eurobike w Niemczech dużą sensację wzbudziło kilka modeli szosowych różnych producentów wzbogaconych o silniki elektryczne. Jednym z nich jest wprowadzony przez Haibike`a XDuro Race 28 (ceny modeli elektrycznych jeszcze nie są znane), wyposażony w silnik Bosch Midmount Performance o mocy 36V, pozwalający rozpędzić się do 45km/h. Umieszczenie silnika w opasłej mufie suportu oraz dodanie podpórki na pewno odbierają rowerowi wyścigowy charakter, ale takie jest też założenie. Masa 18,1kg na razie nie jest możliwa do zbliżenia się do najcięższych, standardowych szosówek, ale pewnie to kwestia czasu.

 

 

Haibike XDuro Race 28


Elektryk z pełnym zawieszeniem to m.in. XDuro FS RS 27.5, wyposażony w identyczny silnik co model powyżej. 21,8-kilogramowy sprzęt wyposażono w 120-milimetrowy widelec Fox 32 Float CTD. Zawieszeniem steruje tłumik Fox CTD LV 190 mm. Całość wyposażona jest w osprzęt Shimano Deore XT oraz hamulce Magura MT4.

Fot.: Haibike
Dystrybutor: Winora (www.haibike.de)