Zawieszenie nowego modelu na kołach 650B opiera się na systemie pojedynczego punktu obrotu, który przede wszystkim zmniejsza końcową cenę roweru, choćby w porównaniu do zaawansowanego Santa Cruz VPP. W detalach sprzęt został wyposażony w napinacz systemu ISCG-05, sztywną oś tylną w rozmiarze 142x12mm oraz aluminiową ramę.
Rower będzie oferowany w rozmiarach S, M, L i XL. 68-stopniowa główka sterowa nakazuje sądzić, że producent bardziej nastawia się na użytkowanie roweru w warunkach trail/all-mountain. Świadczą o tym także nieco wydłużone rury łańcuchowe w rozmiarze 435mm.
Santa Cruz planuje wypuścić dwa model. D AM Bantam ma kosztować $2599 (ok. 8320zł), a R AM Bantam $2899 (ok. 9080zł). Obydwa z nich będą posiadały tłumik Fox Float CTD oraz 130-milimetrowy widelec Rockshox Sektor Gold RL. Napęd modelu D AM oparto na komponentach Shimano Deore, a za hamowanie odpowiada podstawowy zestaw Avid Elixir 1. W przypadku R AM zdecydowano się na mieszankę komponentów SLX-Deore z hamulcami z grupy Deore. Obydwa modele to napęd 3x10. Ich waga będzie oscylowała wokół 13,5kg.
Warto dodać, że dostępna w sprzedaży będzie także eama z tłumikiem Fox Float CTD. Dostaniemy ją za równowartość $1300 (ok. 4160zł). Waga ramy z damperem wynosi 3,12kg. Oprócz przedstawionego na zdjęciach koloru zielonego Bantam będzie także oferowany w satynowanym czarnym.
Fot.: Santa Cruz