Działająca obecnie pod szyldem SRAM`a firma zaczęła swoją działalność w 2006 roku wprowadzając na rynek bardzo efektywny, a jednocześnie tańszy od konkurencji system pomiaru mocy.
Nowe korby mają odznaczać się jeszcze większą precyzją i poprawioną sztywnością ramion. ELSA 10R (€1,787 - ok. 5700zł) oparta jest na wydrążonych w środku korbach z włókna węglowego wykonanych w technologii Exogram™. Waga tego modelu ma wynosić 745g (korba SRAM Red w rozmiarze 172,5mm waży 33g więcej) i będzie dostępny w rozmiarach 162.5-177.5mm oraz rozstawem tarcz 53/39 lub kompaktowe 50/34.
RIKEN 10R (€1,428 - ok. 4570zł) został z kolei oparty na standardowych ramionach węglowych i jego waga wyniesie 823g. Podobnie jak wyższy model oferuje możliwość doboru tarcz 53/39 lub 50/34, ale długość ramion już tylko w zakresie 170-175mm.
W nowych modelach poprawiono technologię Power Balance™, dzięki której licznik wyświetla aktualną dystrybucję mocy dla lewej i prawej nogi. Dodatkowo system OmniCal™ pozwala na zmianę wielkości tarczy bez konieczności ponownej kalibracji. Korby Quarq`a charakteryzują się dokładnością +/- 1,5%. Obydwie korby kompatybilne są z systemem ANT+. Zasilane są zwykłą baterią CR2032 wystarczającą na ok. 300 godzin jazdy.
ELSA 10R jest już dostępna w sprzedaży, a RIKEN 10R wejdzie na rynek 22. lutego.
Fot.: Quarq