Konstrukcja kasety została opracowana w jednym celu - aby jak najlepiej współpracować z łańcuchem nawet w trakcie jazdy po błotnistych czy piaszczystych trasach. Cześć rozwiązań, głównie dotyczących maszynowego docinania zębów oraz jednoczęściowej budowy korpusu, zostały zapożyczone z segmentu MTB i modelu XX. Całość została wykonana ze stali oraz obrabianego w wysokiej temperaturze aluminium.
Największą zmianę jest pozostawienie większych przestrzeni pomiędzy poszczególnymi zębatkami oraz powiększenie otworów w nich samych, co z założenia ma ułatwić wydostawanie się nieczystości szybciej niż w standardowych modelach szosowych. Otwartą przestrzenią konstrukcyjną ma charakteryzować się zwłaszcza największa zębatka.
Rozstaw zębatek to najbardziej przydatny w przełaju zestaw przełożeń, oczywiście mając na myśli poziom wytrenowania zawodników elity: 12-13-14-15-16-17-19-21-24-27. Waga kasety wynosi 159g. Podczas prac nad Powerdome X-Glide 1090 konsultowano się m.in. z takimi zawodnikami przełajowego światka jak Jeremy Powers oraz Katie Compton, 8-krotna mistrzyni USA w przełajach.
Katie Compton: "Ta kaseta jest idealna do użytku przełajowego. Nie tylko dlatego, że jest bardzo lekka, ale również posiada świetne zestawienie przełożeń. Skok z jednej zębatki na drugą nie jest równocześnie na tyle duży, aby zakłócało to w jakikolwiek sposób pracę napędu. Oprócz tego otwarta budowa będzie perfekcyjna na belgijskich błotach".
Warto dodać, że Compton w inauguracyjnym pucharze świata w przełajach w czeskim Taborze zdobyła drugie miejsce.
Kaseta będzie oficjalnie dostępna w sprzedaży w grudniu, a jej cena wyniesie €300 (ok. 1200zł).
Fot.: SRAM
Dystrybutor: www.harfa-harryson.com.pl