Od roku 1886 nazwa Hercules łączy się w Europie z jakością i przyjaznym nastawieniem do rodziny. Historia przedsiębiorstwa Hercules ściśle łączy się z historią samego roweru.
Ojciec spółki Carl Marschütz zafascynował się pod koniec XIX wieku wzrastającą popularnością dwukołowców. Nie pozostał tylko przy fascynacji, ale rozwijał własną wizję: dwukołowiec dla wszystkich.
Aby urzeczywistnić swoją wizję, zakłada w roku 1886 pierwszą fabrykę Viloziped w Norymberdze. Już wtedy uznawane za jakość „rowery Marschütz” otrzymują szybko nazwę Hercules, ponieważ są tak silne i stabilne jak ów bohater z mitologii greckiej. W ten sposób powstała w między czasie najstarsza, do dzisiaj istniejąca marka roweru.
W ciągu lat wykorzystuje się wiele innowacji, które jeszcze bardziej popularyzują ówczesny boom rowerowy, który kończy się wraz rozpoczęciem II wojny światowej. Szef firmy, żydowskiego pochodzenia, Carl Marschütz ucieka do Ameryki. W okresie powojennym głośno jest o Herculesie jako o producencie legendarnych motorów jak K-100, które powstają we współpracy z partnerem i późniejszym właścicielem Fichtel & Sachs.
Poprzez przejęcie przez Mannesmann rozpoczyna się w roku 1987 krótki, niespokojny okres dla Herculesa, jednak wraz z przyłączeniem do holenderskiego koncernu Accell ze swoimi markami Sparta, Batavus, Koga Miyata i Winora-Staiger powracają w roku 1995 pomysłowość i jakość.
Dziś Hercules jest jedną z najbardziej znanych i lubianych marek rowerów na niemieckim rynku - dla rodzin nawet nr 1. Rowery Hercules są stworzone dla potrzeb nowoczesnych mobilnych ludzi. Nawet jeżeli mamy wkrótce 120 lat, pozostaliśmy młodzi i aktywni jak ci, którzy poruszają się na Herculesie.
Ojciec spółki Carl Marschütz zafascynował się pod koniec XIX wieku wzrastającą popularnością dwukołowców. Nie pozostał tylko przy fascynacji, ale rozwijał własną wizję: dwukołowiec dla wszystkich.
Aby urzeczywistnić swoją wizję, zakłada w roku 1886 pierwszą fabrykę Viloziped w Norymberdze. Już wtedy uznawane za jakość „rowery Marschütz” otrzymują szybko nazwę Hercules, ponieważ są tak silne i stabilne jak ów bohater z mitologii greckiej. W ten sposób powstała w między czasie najstarsza, do dzisiaj istniejąca marka roweru.
W ciągu lat wykorzystuje się wiele innowacji, które jeszcze bardziej popularyzują ówczesny boom rowerowy, który kończy się wraz rozpoczęciem II wojny światowej. Szef firmy, żydowskiego pochodzenia, Carl Marschütz ucieka do Ameryki. W okresie powojennym głośno jest o Herculesie jako o producencie legendarnych motorów jak K-100, które powstają we współpracy z partnerem i późniejszym właścicielem Fichtel & Sachs.
Poprzez przejęcie przez Mannesmann rozpoczyna się w roku 1987 krótki, niespokojny okres dla Herculesa, jednak wraz z przyłączeniem do holenderskiego koncernu Accell ze swoimi markami Sparta, Batavus, Koga Miyata i Winora-Staiger powracają w roku 1995 pomysłowość i jakość.
Dziś Hercules jest jedną z najbardziej znanych i lubianych marek rowerów na niemieckim rynku - dla rodzin nawet nr 1. Rowery Hercules są stworzone dla potrzeb nowoczesnych mobilnych ludzi. Nawet jeżeli mamy wkrótce 120 lat, pozostaliśmy młodzi i aktywni jak ci, którzy poruszają się na Herculesie.