Według firmy zeszłoroczny meeting okazał się tak dużym sukcesem, że management postanowił wyłamać się, pokazując niestety przy okazji środkowy palec tysiącom uczestników targów we Friedrichshaffen.
Produkty grupy Trek z kolekcji 2013, a więc, oprócz głównej marki, również Bontrager, Villiger oraz Diamant zaprezentowane zostaną już w połowie lipca. Impreza nosi nazwę Trek World Europe i w dniach 16-20,07 przeznaczona będzie dla detalistów z branży rowerowej, a 20 lipca, w piątek dla publiczności.
Wpływ na decyzję Treka o wycofaniu się z targów miał sukces imprezy organizowanej w USA pod nazwą Trek World USA i zredukowanie do minimum obecności firmy na Interbike (największa impreza targowa dla branży rowerowej w Stanch). W ślad za Trekiem poszło kilku ważnych producentów amerykańskich, którzy zabrali się za tworzenie własnych imprez krajowych. Sytuacja ta nadszarpnęła prestiż Interbike, co doprowadziło do dyskusji na temat znaczenia i celowości targów branżowych.
Decyzja o wyjściu z Eurobike poprzedzona zatem została doświadczeniami amerykańskimi, ale trudno powiedzieć, czy ten ruch wypali na Starym Kontynencie. A jeśli eksperyment się uda, powstaje pytanie, czy w ślad za Trekiem, pójdą inni. Dział marketingu Treka tłumaczy, że przedsiębiorstwo posiada ogromną ilość produktów w portfolio i klasyczne targi nie są w stanie umożliwić ich dokładnej prezentacji oraz zaaranżować spotkań biznesowych na zadowalającym poziomie. Poza tym pozycja i siła marki pozwala na tworzenie własnego show, ponieważ ta cieszy się zainteresowaniem nie tylko wśród biznesu, ale również branżowej prasy oraz przede wszystkim miłośników kolarstwa.
Zaskakująca decyzja Treka
Trek nie będzie wystawiał się na najważniejszych światowych targach Eurobike 2012. W tym roku po raz drugi firma zorganizuje spotkanie dla właścicieli sklepów rowerowych w połowie lipca.