Zaskakująca decyzja Treka

Drukuj

Trek nie będzie wystawiał się na najważniejszych światowych targach Eurobike 2012. W tym roku po raz drugi firma zorganizuje spotkanie dla właścicieli sklepów rowerowych w połowie lipca.

Według firmy zeszłoroczny meeting okazał się tak dużym sukcesem, że management postanowił wyłamać się, pokazując niestety przy okazji środkowy palec tysiącom uczestników targów we Friedrichshaffen.

Produkty grupy Trek z kolekcji 2013, a więc, oprócz głównej marki, również Bontrager, Villiger oraz Diamant zaprezentowane zostaną już w połowie lipca. Impreza nosi nazwę Trek World Europe i w dniach 16-20,07 przeznaczona będzie dla detalistów z branży rowerowej, a 20 lipca, w piątek dla publiczności.

Wpływ na decyzję Treka o wycofaniu się z targów miał sukces imprezy organizowanej w USA pod nazwą Trek World USA i zredukowanie do minimum obecności firmy na Interbike (największa impreza targowa dla branży rowerowej w Stanch). W ślad za Trekiem poszło kilku ważnych producentów amerykańskich, którzy zabrali się za tworzenie własnych imprez krajowych. Sytuacja ta nadszarpnęła prestiż Interbike, co doprowadziło do dyskusji na temat znaczenia i celowości targów branżowych.

Decyzja o wyjściu z Eurobike poprzedzona zatem została doświadczeniami amerykańskimi, ale trudno powiedzieć, czy ten ruch wypali na Starym Kontynencie. A jeśli eksperyment się uda, powstaje pytanie, czy w ślad za Trekiem, pójdą inni. Dział marketingu Treka tłumaczy, że przedsiębiorstwo posiada ogromną ilość produktów w portfolio i klasyczne targi nie są w stanie umożliwić ich dokładnej prezentacji oraz zaaranżować spotkań biznesowych na zadowalającym poziomie. Poza tym pozycja i siła marki pozwala na tworzenie własnego show, ponieważ ta cieszy się zainteresowaniem nie tylko wśród biznesu, ale również branżowej prasy oraz przede wszystkim miłośników kolarstwa.