Nowa Fabryka Rowerów: wyjątkowy sklep rowerowy

Poznaj sklep rowerowy Fabrykarowerów.com w Częstochowie - salon rowerowy, pub sportowy oraz punkt świadczący masę przydatnych kolarzom usług.

Fabryka Rowerów w Częstochowie Michał Kuczyński

Nowy salon rowerowy Fabrykarowerów.com w Częstochowie to miejsce, którego oferta i zakres usług znacznie wykraczają poza definicję typowego sklepu z rowerami. Zobaczcie, co sprawia, że Fabryka Rowerów to miejscówka, jakiej na próżno szukać gdziekolwiek indziej.

15 stycznia 2022 roku mieliśmy okazję być na wielkim otwarciu nowej Fabryki Rowerów w Częstochowie. Miejsca, które ciężko opisać w jednym, czy dwóch zdaniach, bowiem jego bogactwo zwyczajnie na to nie pozwala. Tuż po wejściu do wnętrza tego ,,sklepu rowerowego”  trafiamy do ogromnej hali, której ściany pokryte są historycznymi rowerami Treka oraz kolarskimi koszulkami z autografami największych mistrzów światowego i polskiego peletonu. Na pierwszy plan wysuwa się nam bar, który jest sercem pubu sportowego będącego integralną częścią nowej Fabryki Rowerów. Nieco dalej znajdują się stoliki, stoły bilardowe oraz kręgielnia. Aby wejść do salonu z rowerami musimy przejść właśnie przez pub. Następnie skręcamy w lewo i wchodzimy do kolejnej hali, gdzie znajduje się sklep, który jednak z klasycznym sklepem rowerowym ma niewiele wspólnego.

Ekspozycja ma tutaj aż 1200 mkw., czyli jest podobnej wielkości, co popularne markety spożywcze, w których wielu z nas robi zakupy. To naprawdę dużo! Rozmieszczenie asortymentu również jest ciekawe i zostało podyktowane wysokiej jakością ekspozycji, a nie chęcią upchania jak największej ilości towaru na dostępnej powierzchni. Dzięki temu każdy klient ma łatwy i wygodny dostęp do produktów, które zechce obejrzeć. Wygląd sklepu i sposób rozmieszczenia asortymentu bardziej przypominają targi rowerowe, aniżeli klasyczny salon z rowerami. W tej hali znajdziemy też przepastny serwis i gabinety bikefittingowe. To co widać gołym okiem, robi spore wrażenie, ale Fabryka Rowerów to więcej, niż ,,tylko” te dwie hale. Wiedzieliśmy o tym już po naszej pierwszej wizycie w ramach otwarcia. z którego reportaż znajdziecie pod linkiem: WIELKIE OTWARCIE: NOWA FABRYKA ROWERÓW WOJCIECHA KLUKA, dlatego tym razem pojawiliśmy się tu na dłużej i możemy Was zaprosić na wspólny - znacznie bardziej szczegółowy - spacer po tej miejscówce!

Krótko o firmie

Fabrykarowerów.com istnieje od 2014 roku i jest flagowym sklepem Treka. Poza bogatą ofertą rowerów amerykańskiej marki, jak również komponentów i akcesoriów innych czołowych firm, Fabryka rowerów oferuje szereg ciekawych usług. Przede wszystkim stała się uznaną marką w zakresie serwisu, bike fittingu i fizjoterapii. Nie mniej ciekawymi gałęziami jej działalności jest lakierowanie ram oraz komponentów, a świadectwem jakości niech będzie choćby fakt, że Fabryka rowerów jest podwykonawcą dla Ceramicspeed i maluje wózki przerzutek duńskiej marki. Ponadto w portfolio Fabryki jest też naprawa ram oraz komponentów z karbonu. To oczywiście nie koniec listy tego, z czego Fabryka jest znana.

Przyciągająca jak magnes jest też atmosfera panująca w firmie, którą - oczywiście żartobliwie - można zmierzyć ilością kaw robionych przez ich ekspres. Ten symboliczny miernik przyjął sam Wojtek Kluk (właściciel), aby oddać liczbowo ogrom gości odwiedzających jego sklep w Częstochowie. Uwierzcie, że jest ich wielu! Zawsze kiedy tu jesteśmy spotykamy ciekawe osobistości… a z relacji stałych bywalców Fabryki można usłyszeć, że zasadzie każdego dnia spotkacie tu jakiegoś zawodowego kolarza, albo inną postać znaną w rowerowym światku. Poza tym Fabryka rowerów organizuje wspólne wyjazdy i treningi rowerowe oraz animuje lokalne środowisko rowerowe. Bez wątpienia to punkt na rowerowej mapie Polski, który zwyczajnie warto odwiedzić. Nawet niekoniecznie mając w planach zakupy, choć oczywiście w tej materii szczególnie, bowiem asortyment w salonie przy ulicy Drogowców 12 w Częstochowie jest wyjątkowo bogaty i zróżnicowany.

Historia

Niemniej ciekawym aspektem działalności Fabrykirowerów.com jest tempo rozwoju tego biznesu. Jesienią 2014 roku firma rozpoczęła funkcjonowanie w małym - czy też raczej standardowym dla branży - lokalu przy ulicy Łódzkiej. Wkrótce udało się go powiększyć, choć nadal nie był on gigantyczny, miał bowiem około 200 mkw. Panowała tam przytulna atmosfera charakterystyczna dla ,,małych sklepów” rowerowych, która przeplatała się wysoką jakością prowadzonych usług. Kolejny etap rozwojowy był kwestią czasu, no i stało się. Nie tak dawno Fabrykarowerów.com przeskoczyła na inny poziom - otworzyła zupełnie nowy sklep, który nawiązywał do ,,Stodoły Treka”, czyli pierwszego zakładu produkcyjnego amerykańskiej marki. Pisaliśmy o nim tutaj: NOWA FABRYKA ROWERÓW WOJCIECHA KLUKA. Piękny, nowoczesny i gigantyczny - wydawać by się mogło, że ten docelowy - salon o powierzchni 500 mkw. Stodoła nie starczyła jednak Fabryce na zbyt długo, tempo rozwoju firmy i rosnąca liczba klientów wołała o więcej! Około dwa lata i przyszedł czas na całkowicie nowe miejsce, trochę z innej galaktyki, bowiem takich sklepów w Polsce jeszcze nie było.

Jaka jest tajemnica sukcesu?

Każdy zastanawia się pewnie, dlaczego Fabrykarowerów.com rozwija się tak szybko i jak to możliwe, że tak ogromny sklep znajduje się w Częstochowie? Wojtek Kluk twierdzi, że to bardzo proste:

Naszą tajemnicą - jakkolwiek banalnie to nie zabrzmi - jest dobre obsługiwanie klientów. Fabrykę tworzą ludzie, jesteśmy zespołem, który kocha rowery, ale też rozumie, jaką ma rolę. Nie przychodzimy do pracy żeby narzekać i się frustrować. Jesteśmy tu po to, aby zrozumieć potrzeby klienta i dopasować dla niego odpowiedni rower. Zawsze powtarzam, że to co robimy jest banalne, tyle że my po prostu robimy to dobrze. Nieważne, czy ktoś chce kupić rower za 4, czy za 80 tys. zł - u nas może liczyć na fachowe podejście, które ma na celu sprzedanie dobrego i dopasowanego roweru, a nie wciśnięcie byle czego. Nieraz przez to traciłem klientów, którzy sami wiedzieli lepiej czego chcą, a my odmawialiśmy im sprzedania danego roweru. Często tacy jednak wracają i to z pełnym zaufaniem, aby ostatecznie kupić u nas kilka rowerów. Poza wysokim poziomem naszej sprzedaży i doradztwa, mamy też świetny serwis i bikefitting oraz doskonałą atmosferę. To tyle, po prostu robimy to, co kochamy i to działa! Dodatkowo, ostatnie dwa lata i znaczny wzrost popularności rowerów też przysłużył się do naszego rozwoju. Wykorzystaliśmy więc szanse i zmieniliśmy ,,Stodołę” na miejsce, które jest w stanie zaspokoić potrzeby naszych klientów.

Warto dodatkowo zaznaczyć, że około 70% klientów Fabryki Rowerów to osoby spoza Częstochowy. Centralne położenie tego miasta oraz niezłe skomunikowanie z resztą kraju również są tutaj sporą zaletą. Nowa siedziba przy Drogowców 12 mieści się tuż przy węźle komunikacyjnym z DK1, obok jest też hotel - to zaprasza osoby z całej polski na kompleksowy dzień w Fabryce - począwszy od wyboru roweru, przez bike fitting, na kawie, czy nawet przejażdżce skończywszy.

200+700 = kolekcja rowerów Treka dostępna na miejscu

Jak już wspominaliśmy, sklep zajmuje 1200 mkw., a ekspozycja jest podzielona na poszczególne marki. Najwięcej miejsca przypada na rowery Treka, których jednak wcale nie jest tak dużo, jak można byłoby się spodziewać. Na sali znajduje się ich około 220, a każdy z nich stoi osobno na poziomie ziemi, aby w każdej chwili można było go wyciągnąć, obejrzeć z bliska i przymierzyć. Nad sklepem znajduje się jednak kolejna hala, która pełni funkcję magazynu. W niej znajduje się kolejne 700 rowerów, złożonych i gotowych do jazdy. To dokładnie te same rowery, które widzieliśmy na ekspozycji głównej, tyle że w pełnej rozmiarówce oraz innych dostępnych wersjach kolorystycznych.

Rowery to oczywiście tylko część asortymentu Fabryki. Na osobnych stoiskach lub w wydzielonych showroomach znajdziecie też produkty znanych i lubianych marek: Assos, Bontrager, Electra, CeramicSpeed, Garmin, Tacx, Wahoo, Rudy Project, Pirelli, Shimano, Thule, Namedsport, Therabody oraz wielu mniejszych producentów, jak choćby Garbaruk czy K-Edge.

Na nas ogromne wrażenie zrobił jednak wspomniany już magazyn. Wojtek przypisuje mu jednak bardzo dużo w kontekście ogólnego sukcesu firmy:

W czasach, kiedy często ciężko jest z dostępnością rowerów, czy nawet części zamiennych, musimy mieć duży magazyn. Tylko tak możemy zaspokoić potrzeby klientów i zaoferować im sensowny wybór. Zawsze powtarzam, że nie chcemy wciskać tego, co mamy na sklepie, a dopasować rower do potrzeb klienta. To jesteśmy w stanie zaoferować jedynie przy magazynie z prawdziwego zdarzenia i dbaniu o dobre zatowarowanie.

Sklep internetowy

Coraz prężniej działająca gałęzią jest też sklep internetowy fabrykarowerów.com, który umożliwia zakup całego asortymentu dostępnego w sklepie. Również rowerów, które - w tym wypadku - są już poskładane i gotowe do jazdy, ale zapakowane w specjalny duży karton. Dzięki temu klient musi jedynie wyprostować i skręcić kierownicę oraz zamontować pedały. Sklep internetowy jednak nie jest najważniejszy dla firmy, pełni rolę dopełnienia, choćby dla osób, które są z daleka i potrzebują uzupełnić potrzebny sprzęt - choćby kupić smar i zapasowe dętki. Pracownicy obsługujący sklep internetowy mają też ciekawą praktykę. Często zdarza się bowiem, że dzwonią do osób, które dokonały już zakupów, aby upewnić się, czy klient na pewno wybrał dobry rozmiar roweru, odzieży itd. Często po takiej rozmowie klienci decydują się jednak na osobisty przyjazd do Fabryki Rowerów i nie żałują. Ciężko jest dobrze dobrać rozmiar zdalnie… Obsługa przede wszystkim - chyba to motto przyświeca całej firmie.

Ogromny i profesjonalny serwis

Sklep jest wielki i robi doskonałe wrażenie, ale w naszej opinii nie mniej okazale prezentuje się serwis rowerowy. Jest tam aż 12 stanowisk serwisowych z prawdziwego zdarzenia. Na każdym stojak podnoszony hydraulicznie, masa profesjonalnych narzędzi i wykwalifikowana kadra. Nad nim, na piętrze, do którego rowery wjeżdżają windą towarową, znajduje się magazyn rowerów oczekujących na naprawy. Ponadto na zapleczu znajduje się serwis brudny, myjnia dla rowerów oraz specjalistyczne maszyny, które są potrzebne mechanikom. Serwis Fabryki Rowerów znany jest z wysokiej jakości usług, a najlepszą rekomendacją jest fakt, że często trafiają tam rowery najbardziej wymagających użytkowników, czyli kolarzy zawodowych. Często stali klienci firmy - darząc zaufaniem daną osobę - zamawiają serwis u konkretnego mechanika.

Bikefitting i fizjoterapia

Nie mniej cenionym miejscem w Fabryce Rowerów jest strefa bike fittingu i fizjoterapii. Za ten obszar odpowiedzialny jest Michał Barczyński - ceniony fizjoterapeuta, który poza samą Fabryką znany jest ze współpracy z masą zawodowych sportowców oraz kadrą narodową kolarzy szosowych. Na początku działania Fabryki Rowerów z gabinecie mogliście spotkać jedynie Michała, natomiast obecnie współpracują z nim kolejni specjaliści. Na poziomie sklepu znajdują się dwa gabinety do bike fittingu oraz kolejny do badania zakresu ruchomości ciała. Na co dzień pracuje tu dwóch fitterów, których grafik jest dość napięty. Nie dość, że mają masę umówionych wizyt, to dodatkowo w Fabrycerowerów.com każdy zakupiony rower, który kosztował powyżej 10 000 zł ma bike fitting w cenie. Pracy jest więc sporo!

Osobną częścią ,,strefy pracy z ciałem” jest duży gabinet fizjoterapii znajdujący się na pierwszym piętrze budynku przy ulicy Drogowców 12. Jest on przezanczony stricte do pracy terapeuteczynej - znajdują się tam dwa gabinety masażu oraz sala ćwiczeń. Ponadto jest tam również strefa regeneracji z produktami do drenażu limfatycznego firmy Therabody.

Filmy i podcasty Fabryki Rowerów

Gdy zwiedzaliśmy część biurową Fabryki Rowerów spotkała nas mała niespodzianka. Jest tam bowiem profesjonalne studio fotograficzno-filmowe. Wygłuszone oraz wyposażone w profesjonalne oświetlenie. Jak udało nam się ustalić planowany jest mocny rozwój komunikacji z klientami przez własny kanał na Youtubie oraz rowerowe podcasty. Nic dziwnego, warto z tego skorzystać, skoro przewija się tam tylu znakomitych gości oraz tyle doskonałego sprzętu.

Dlaczego nie inne miasta?

Podczas zwiedzania Fabryki Rowerów i rozmów z jej pracownikami oraz samym właścicielem nasunęło nam się pytanie, dlaczego rozwój Fabryki to po prostu rośnięcie sklepu, ale wciąż w ramach jednego punktu. Wojtek Kluk - zapewne słusznie - mówi jednak, że mnożenie punktów sprzedaży skończyłoby się spadkiem jakości. Mając na uwadze, że Fabrykę Rowerów tworzy świetny zespół, jego pasja i wiedza - i to są główne czynniki gwarantujące jakość - nie ma się co dziwić, że przyjęto właśnie taki model. Pozostaje Wam sprawdzić to osobiście. Nawet jeśli nie na zakupy, to warto wpaść tam choćby na kawę i obejrzenie wyścigu kolarskiego, który oczywiście będzie wyświetlany na każdym ekranie dostępnym w Fabryce.