Ritchey 2013

Nowe komponenty Ritcheya na nadchodzący sezon 2013

Drukuj

W swojej nowej ofercie Ritchey wprowadza sporo nowości. Komponenty Superlogic, koła 27,5-calowe oraz sztywny widelec MTB to tylko niektóre z najciekawszych produktów. Co dokładnie oferują?

Do kręcenia
Jedną z nowości są trzy modele kół Vantage II Alloy: 26" (1552g), 650B (1587g) oraz 29" (1668g). Przeznaczone do montażu opon 20-milimetrowe obręcze Aerospace Grade zostały wykonane z wytrzymałego aluminium. Zastosowano zestaw szprych to DT Swiss Competition. Hamulce tarczowe będą mocowane w systemie Centerlock (możliwy zakup adapterów do instalacji 6-śrubowej). Standardy montażu osi to standardowe QR lub 142x12 z tyłu oraz 15mm z przodu (możliwy adapter na standardowe QR).

Zdecydowano się także na zaprezentowanie nowych opon Shield Cross w rozmiarze 700x35c. Wcześniej dostępna w sektorze MTB, teraz wkracza na rynek komponentów przełajowych. Dzięki wykorzystaniu technologii VFA (Vector Force Analysis) poprawiono trakcję opony, szczególnie w trakcie pokonywania ciasnych zakrętów. Bieżnik został przystosowany przede wszystkim do warunków suchych. Jej waga w wersji WCS wynosi 374g, a w wersji Comp 500g.
 

Shield Cross


Zgodnie z nowym trendem również Ritchey zaprezentował w swojej ofercie zestaw do konwersji standardowych obręczy do tubeless-ready z wykorzystaniem odpowiednich opon. Według zapewnień producenta proponowane przez niego akcesoria mają być bardziej wytrzymałe, łatwiejsze w instalacji i nie cieknące z opony po krótkim czasie, w przeciwieństwie do wielu produktów konkurencji. Do dyspozycji dostajemy 8m 25-milimetrowej taśmy na obręcz (wystarcza na dwie obręcze do max. 28mm szerokości), a także wentyle tubeless oraz 200-mililitrowy płyn (wystarcza do dwóch opon max. 29x2,1).

Do prowadzenia
Nowością w kategorii kierownic szosowych jest karbonowa Evo-Curve z grupy komponentów Superlogic. Krótki chwyt dolny, wąskie gięcie oraz wewnętrzne prowadzenie pancerzy to najważniejsze cechy nowego "baranka". Budowa kierownicy umożliwia montaż podstawki aerodynamicznej. Evo-Curve będzie dostępna w rozmiarach: 38, 40, 42 i 44cm. Jej waga wynosi zaledwie 195g.

 

 

Superlogic Logic II


Zupełnie innym gięciem charakteryzuje się inny model z grupy Superlogic - Logic II. Tutaj zdecydowano się na gięcie progresywne, które zapewnia optymalne dopasowanie rąk w każdym rozmiarze kierownicy. Anatomiczne chwyty zapewniają dostatecznie dużo miejsca na wygodne ułożenie dłoni. Dostępna w rozmiarach: 40, 42 i 44cm. Waga to 190g.

 


Dla miłośników jazdy trailowej Ritchey również znalazł w ofercie nowe komponenty. Kierownica Trail Low Rizer Carbon została wykonana z monolitycznego kompozytu. Jej długość wynosi 740mm, gięcie 9 stopni, a wznios 15mm. Waga to 193g. Karbonowy model 2x Trail z kolei to prosta kierownica z gięciem 9 stopni i wzniosem 5mm, która przeznaczona jest przede wszystkim do twentyninerów. Jej długość wynosi 710mm, a waga 180g. Obydwa modele kierownic są również dostępne w tańszej wersji aluminiowej.

 

 

 

 

Superlogic Low RizerTrail Low Rizer Carbon


Do zastosowań XC i maratonu Ritchey wprowadził model Superlogic Low Rizer. Wersja karbonowa waży zaledwie 145g przy szerokości 660mm. Jej wznios wynosi 15mm. Kierownica jest także dostępna w wersji aluminiowej.

Nowością jest także sztywny, karbonowy widelec MTN WCS. Przeznaczony dla miłośników klasycznych wsporników widelec dostępny będzie w wersjach 26" (605g), 650B (615g) oraz 29" (625g). Korona tego modelu ma średnicę 50mm. Warto dodać, że wszystkie elementy MTN WCS zostały wykonane z karbonu: rura sterowa, haki oraz mocowanie hamulca tarczowego w standardzie Post Mount.

 

 

 

 

MTN WCS


Uzupełnieniem oferty są także stery Superlogic Press Fit Taper. W ich budowie zdecydowano się na ceramiczne hybrydowe łożyska oraz specjalne labiryntowe uszczelnienia. Stery przeznaczone są do główek taperowanych w popularnym rozmiarze 1-1/8 do 1,5". Tytanowe pokrycie łożysk i antykorozyjna powłoka to kolejne cechy nowych sterów. Waga Superlogic Press Fit Taper wynosi 90g.

 


W grupie Superlogic wprowadzono także mostek C-260, teraz w wersji 100% karbonowej. Dedykowany jest dla wyczynowych kolarzy poszukujących najwyższej sztywności. Dostępny w rozmiarach 28,6 oraz 31,8mm i długościach 90-130mm. Kąt nachylenia to 84/86 stopni. Wykończenie UD matte oraz owalne kształty to ciekawe połączenie do nowoczesnych modeli ram. Waga mostka to 125g.

 

 

 

 

Superlogic Press Fit TaperC-260 Superlogic


Do siedzenia
Nowymi siodełkami w ofercie będą modele przeznaczone do jazdy indywidualnej na czas oraz triathlonu. We współpracy z amerykańskim zespołem United Healthcare Cycling Team Tom Ritchey zaprojektował siodło Streem TT.

Przede wszystkim skupiono się na poszerzeniu przedniej części siodła oraz dodaniu do niej wstawek żelowych, dzięki czemu długotrwałe przebywanie w pozycji czasowej nie będzie powodowało problemów natury anatomicznej. Jarzemka zostały wykonane z chromo-molibdenu oraz tytanu, a pokrycie z włókien nylono-karbonowych. Pokrycie z mikrofibry zapewnia z kolei gładkość powierzchni i dodatkową oszczędność wagi. Siodło będzie dostępne w kolorze białym lub czarnym, a jego waga to 243g.

 

 

 

 

ParadigmStreem TT


Do pedałowania
Kolejną nowością w ofercie światowego giganta są pedały Paradigm, z których korzystali już w tym sezonie zawodnicy startujący w pucharach świata XC. 225-gramowy zestaw (w wersji WCS) został wykonany z kutego aluminium z osią chromo-molibdenową. Otwarta budowa i system odprowadzania zanieczyszczeń pozwolił na uzyskanie pedałów szybko usuwających błoto i piasek. Zdecydowano się także na obniżenie profilu w celu podwyższenia efektywności pedałowania. Pedały są dostępne także w wersji Pro (255g) i Comp (340g).

Fot.: Ritchey
Dystrybutor: www.pol-sport.com