Model przeznaczony jest dla stosunkowo wymagających użytkowników, którzy jednocześnie dysponują nieco ograniczonym budżetem. Jet 9 Carbon oparty jest na tej samej geometrii co jego lepiej wyposażony brat, Jet 9 RDO. Największą zaletą Ninera jest 100-milimetrowe zawieszenie CVA™, które jest specjalnie dedykowane do twentyninerów z obniżonym środkiem suportu. Niskie położenie dolnego wahacza zmniejsza opór stawiany napędowi i poprawia efektywność pedałowania. Pomimo dużej separacji pracy napędu i tylnego zawieszenia, amortyzacja jest w pełni aktywna w każdych warunkach terenowych.
Amortyzacja opiera się na tłumiku Fox Float CTD Evolution, który jest optymalnym ekonomicznie wyborem w tej klasie sprzętu, zwłaszcza biorąc pod uwagę wysokiej klasy konstrukcję ramy. Zastosowano w niej standardowe łożyskowanie punktów obrotu oraz tytanowe pokrycie ochronne newralgicznych części.
Jet 9 Carbon wyposażony jest w osprzęt Shimano SLX oraz aluminiowy kokpit z komponentami Ninera, a także siodełko WTB Volt. Komplet dość lekkiego modelu kół American Classic toczy się na oponach Schwalbe Racing Ralph. Widelec przedni to z kolei 100-milimetrowy Rock Shox Recon Gold. Rama wyposażona jest ponadto w wymienny hak przerzutki oraz zintegrowane stery umieszczone w karbonowej główce.
Konstuktorzy nowego Ninera poddają wszystkie produkowane rowery wymagającym testom. Oprócz komputerowego modelingu i fizycznych testów prototypów, producent zleca także jazdę użytkownikom spoza firmy, co pozwala na obiektywną ocenę właściwości jezdnych. Co ciekawe, Niner udziela kupującym pięcioletniej gwarancji na sprzęt.
Cena kompletnego roweru wynosi $3,899 (ok. 12500zł). Rama również będzie możliwa do osobnego zakupienia, ale dopiero w przyszłym roku. Póki co producent nie wspomina o wypuszczeniu zestawu w kolorze innym niż zaprezentowanym na zdjęciach, ale nie wyklucza produkcji zróżnicowanych kolorystycznie zestawów ram. Co ciekawe, Jet 9 Carbon będzie także dostępny w rozmiarze XS, co umożliwi korzystanie ze sprzętu niższym użytkownikom.
Fot.: Niner