Trek 2013

Nowa seria rowerów Madone i Domane na rok 2013

Drukuj

Na kolejny sezon Trek proponuje bogatą ofertę nowych rowerów szosowych. Wśród nich znajdziemy kolejne odsłony klasycznej Madone, a także brukowego Domane.

Madone ma uzyskać poprawę we wszystkich najbardziej istotnych parametrach konstrukcyjnych. Najnowsze ramy mają cechować się większą sztywnością, niższą masą oraz poprawioną aerodynamiką. Przeznaczony do użytku na wymagających pod względem nawierzchni szosach Domane zostanie udostępniony w tańszej wersji. Oprócz tego producent zdecydował się na wypuszczenie dwóch aluminiowych modeli roweru z ruchomą rurą podsiodłową.

Madone dostępny będzie w seriach 5, 6 i 7 - wszystkie z nich konstruowane w technologii OCLV carbon. Najwyższy model ma nawet cechować się oszczędnością 25W przy 40km/h w porównaniu do najniższego w serii. Oprócz poprawienia właściwości aerodynamicznych, zmniejszono także wagę ramy do 750g (w serii 7) bez uszczerbku na komforcie jazdy i sztywności. Obniżeniu masy sprzyja także ascetyczne malowanie ram w technologii "U5 Vapor Coat", które używa minimalnej ilości farby.
 

2013 Madone 7.92013 Madone 7.7


Sama konstrukcja rama używa innych przekrojów rur. Tym razem Trek zdecydował się na użycie profili Kammtail Virtual Foil (KVF), które mają zmniejszać opory aerodynamiczne roweru, a także charakteryzować się większą o 25% sztywnością w porównaniu do najniższego modelu w serii. Nowymi profilami rur charakteryzuje się także widelec przedni, które jest również skonstruowany w podobnym stylu jak Domane (lekkie wychylenie w przód). Ma to na celu poprawę tłumienia drgań oraz zwiększenie komfortu jazdy. Co ciekawe, technologię KVF wykorzystano także przy konstruowaniu aluminiowych wersji. Poszczególne modele są także oferowane w wersji przeznaczonej dla kobiet WSD (Women Specific Design).

Ramy Treka będą także dostępne w dwóch standardach geometrii: H2 i H1. Ten pierwszy skierowany jest do użytkowników szukających kompromisu pomiędzy sztywnością i aerodynamiką a komfortem jazdy. Główka sterowa jest tutaj nieco wyższa w celu zachowania nieco bardziej komfortowej pozycji. Geometria H1 natomiast nastawiona jest na użytkowanie wyczynowe. Charakteryzuje się niższą główką sterową, zwiększoną sztywnością boczną oraz niższą, bardziej aerodynamiczną pozycją jazdy.

 

 

2013 Madone 6.52013 Madone 7.9 WSD


Nowe rowery Madone wykorzystują środek suportu BB90, zintegrowaną sztycę podsiodłową, a także asymetryczną rurę sterową E2. Ta ostatnia charakteryzuje się niewielkim spłaszczeniem, szczególnie w miejscu, w którym wchodzi w główkę sterową. Taka konstrukcja ma na celu zwiększenie stabilności sterowania przy jednoczesnej poprawie reakcji na ruchy kierownicy. Ramy są przystosowane do montażu elektronicznej grupy Shimano Di2, są także wyposażone w adapter przy przedniej przerzutce zapobiegający spadaniu łańcucha na mufę suportu (podobnie jak w Domane). Ciekawostką jest także umieszczenie sensora kadencji i prędkości DuoTrap ANT+, który jest wbudowany w dolną rurę widelca tylnego (od strony przeciwnej do napędu).

Dodatkowo karbonowe rowery serii 5, 6 i 7 używają aerodynamicznych hamulców Shimano. Przedni jest po części zintegrowany z widelcem, a tylny umieszczony jest pod mufą suportową. Niższe modele wyposażone są w klasyczne modele hamulców umieszczone w standardowych miejscach.

Coś na bruk
Domane to rower specjalnie przeznaczony do użytku na nawierzchniach brukowanych lub z kiepską jakością asfaltu. Poprawa komfortu jazdy została uzyskana dzięki stworzeniu ruchomej rury podsiodłowej, która przechodzi przez otwór w górnej części ramy. Pierwszy model został stworzony w serii 6, ale teraz Trek zdecydował się wprowadzić Domane na większy rynek i oferuje także ramy w serii 4 i 5, a także aluminiowe modele serii 2.

 

 

 

 

2013 Domane 6.92013 Domane 2.3


Fot.: Trek
Dystrybutor: www.trekbikes.com

 

 

Obserwuj nas w Google News

Subskrybuj