Nowe DH od Specializeda

S-Works Team Edition i Demo 8 1

Drukuj

Karbonowo-aluminiowe rowery do DH to najnowsze dzieci Specialized`a. Choć obydwa z nich to modele na 2013 rok, to amerykański producent już teraz odkrywa pierwsze karty na ten temat.

Ramy rowerów w swoich założeniach konstrukcyjnych podobne są do Trek Session czy Santa Cruz V10. Podobnie jak one, także tutaj przedni trójkąt wykonany jest z włókien węglowych, podczas gdy tylny widelec zbudowany jest z aluminium.

 

S-Works Team Edition
 

Na rynku dostępne będą dwie wersje nowego modelu: S-Works Team Edition oraz Demo8 1 Carbon, a także sama rama S-Works Demo 8. Obydwa z nich wyposażone są w amortyzator Rockshox Boxxer 1-1/2"-1-1/8" (WC w Team Replica oraz RC w Demo 8 1) ze skokiem 200m. Tłumiki to RockShox Vivid 9.5x3" (S-Works) i FOX DHX RC4 9.5x3" (Demo 8 1).

Nowy Spec wyposażony będzie w napinacz z mocowaniem ISCG05, które staje się standardem w tego typu komponentach. Oprócz tego środek suportu będzie mógł być poddawany regulacjom wysokości według trzech dostępnych pozycji.
 


 

Rama S-Works Team Edition skonstruowana została w oparciu o najwyższą technologię produkcji karbonu Specialized`a, FACT 11m carbon. Wersja Demo 8 1 Carbon korzysta z systmeu FACT 10 carbon, co zaowocowało jedynie 50g na niekorzyść tej wersji. Obydwa rowery wykorzystują nowy proces technologiczny, który polega na konstrukcji przedniego trójkąta wykonanej w dwóch częściach. Wszystko w celu wprowadzenia większej ilości materiału w miejscach, gdzie jest to konieczne (np. w połowie rury dolnej) oraz odjęcia go tam, gdzie zastosowanie grubej warstwy nie jest konieczne. Główka sterowa została ponadto dodatkowa wzmocniona kutą wstawką wzmacniającą, która została także wmontowana w mufę suportową.
 

 

Demo 8 1 Carbon


Tłumik został nieco przesunięty do przodu, co umożliwia uzyskanie większej progresji skoku. Dodatkowo zamiast regulować koncentryczne punkty obrotu lub zastanawiać się nad ich rozmieszczeniem, do dyspozycji mamy wspomniane wcześniej trzy możliwości ustawienia poziomu suportu.

Waga S-Works Team Edition wynosi 3,5kg z tłumikiem. Został on wyposażony w customowe koła DT Swiss FR600 toczące się na piastach 240 i oponach Specialized Butcher 2.3 dla poprawy właściwości jezdnych. W ramach uzupełnienia ciekawej estetyki siodło SDG Fly zostało ubarwione w tęczowe kolory mistrza świata.

 

 


Pancerny mostek Renthal 6-bolt DM i kierownica tegoż producenta gwarantuję niemal niezniszczalny kokpit. Oprócz tego istnieje możliwość zestawienia 6-rzędowej kasety z najmniejszą zębatką 9T wraz z osią tylną 12x135.

Zastosowana w Demo 8 1 tylna amortyzacja FSR pozwala na pracę tłumika już od tylnego widelca. Według specjalistów ze Specialized`a ma to pozwolić na lepsze dostosowanie proporcji dźwigni oraz obniżenie środka ciężkości i utrzymanie wysokiej sztywności.

Ceny rowerów nie są jeszcze znane. Dostępność - prawdopodobnie w okresie późnego lata. Warto dodać, że w pierwszym roku zostanie wyprodukowanych tylko 250 modeli Team Edition.

Fot.: Specialized