Większość producentów decyduje się na montaż w swoich rowerach 29-calowych amortyzatorów ze skokiem maksymalnie wynoszącym 100-120mm. Santa Cruz jest jednym z pionierów w dziedzinie dużych kół amortyzowanych widelcem o dużej wysokości skoku.
Tallboy to jeden z najbardziej popularnych modeli wśród wielbicieli twentyninerów o pełnym zawieszeniu. Co ciekawe, sprzęt cieszy się również powodzeniem wśród uzytkowników z nieco mniej zasobnym portfelem, ponieważ Tallboy LT produkowany jest zarówno w wersji karbonowej, jak i aluminiowej. Dzięki temu "Święty Krzyż" z zachodniego wybrzeża USA ciągle utrzymuje się wśród najlepszych na rynku, szczególnie jeśli chodzi o prężnie rozwijający się segment rowerów na dużych kołach.
Jeden z przedstawicieli marketingowych przedsiębiorstwa przyznaje, że "firma dąży przede wszystkim do stworzenia ram o geometrii i komponentach ułatwiających prowadzenie roweru w różnych warunkach terenowych". Służy temu szeroka oferta sprzętu przeznaczonego do użytku All-mountain oraz freeride, które pozwalają na efektywne użytkowania w zróżnicowanym terenie.
Geometria roweru została przede wszystkim dostosowana do miłośników szybkiej, agresywnej jazdy. Kąt główki sterowej wynosi 69,5 stopnia, a rury podsiodłowej 72,6 stopnia. Środek suportu umieszczony jest na wysokości 34cm, podczas gdy długość bazowa roweru (pomiędzy osiami kół) wynosi 1117,6mm z długimi na 454,66mm rurami dolnymi tylnego trójkąta.
Tallboy LTc to jeden z najwyższych modeli przedsiębiorstwa. Model ten został oparty na ramie wykonanej z włókna węglowego, której waga wynosi 2,4kg. Dostępna jest zaledwie w trzech rozmiarach: S, M i L. Wymiary jej osi tylnej to 142x12, co ma na celu zachowanie wysokiej sztywności bocznej przy dłuższym skoku zawieszenia.
Specyfikacja techniczna:
TALLBOY LT
Rozmiary: M, L, XL
Rama: hydroformowalny główny trójkąt, taperowana główka sterowa, wymienny hak przerzutki, ISCG05 mount
Amortyzacja: 135mm travel, 7.875"x2" shock, Custom tuned Fox Float RP23 Kashima shock
Środek suportu: Threaded BB shell
Dostępy w specyfikacji R/AM za $3199 lub SPX/AM za $4299
Dostępne kolory: Gulf Blue/Orange, Gloss Gun Black/Black
TALLBOY LTc
Rozmiary: M, L, XL
Rama: carbon monocoque, taperowana główka sterowa, oś tylna 142x12mm, wymienny hak przerzutki (opcjonalnie tylny hak Shimano direct mount), ISCG05 mount
Amortyzacja: 135mm travel, 7.875x2" shock, Customtuned Fox Float RP23 Kashima shock
Środek suportu: Threaded BB shell
Inne: skórzane zabezpieczenia sztycy, dolnych rur tylnego trójkąta oraz dolnej rury trójkąta głównego
Dostępy w specyfikacji R/AM za $4399 lub SPX/AM za $5299
Dostępne kolory: Matte Carbon/Orange,
Solar Yellow/Black
Tallboy LT dostępny jest już w sprzedaży. Objęty jest także programem Custom Colour Choice, dzięki któremu możemy wybrać dowolne malowanie dostarczanego nam sprzętu. Tallboy LTc ma wejść na rynek na początku maja. Przybliżona cena ramy LTc wynosi $2699 z tłumikiem Fox Float RP23. Wersja aluminiowa ma kosztować $1999.
Dystrybutor: www.santacruz-pl.com