Test roweru Kross Level A10, znajdziecie pod tym linkiem.
Unikalną cechą ramy jest ułożenie włókien węglowych w ściśle określony sposób tak aby cała konstrukcja odznaczała się wyjątkową sztywnością boczną przy jednoczesnym pochłanianiu drgań. Taka budowa pozwala na maksymalne przekładanie siły napędowej na tylne koło zachowując przy tym niezbędne właściwości tłumiące. Inne ważne cechy ramy to:mocowanie suportu jest typu Press-Fi, główka w standardzie 1,5-1 1/8”.
Rama była testowana przez fabryczny zespół Kross Racing Team na najcięższych trasach w Polsce i Europie. Dzięki temu rama jest dopracowana w najmniejszych szczegółach. Ten model jest produkowany z myślą o dalszej rozbudowie stąd serce roweru czyli rama jest doskonała.
Amortyzator Rock Shox TK (XC 32 TK) z blokadą skoku z manetki jest sztywny i dobrze wybiera nierówności. Napęd to prawie w całości Shimano Deore 2012 w wersji 10 rzędowej. Jedynie przerzutka tył jest z grupy Deore XT. Hamulce to znane z innych modeli Shimano BRM446 z tarczami 160mm. Całość toczy się na kołach złożonych z piast Shimano SLX oraz obręczy WTB SpeedDisc Cross Country na które założone są bardzo lekkie opony Schwalbe Rocket Ron EVO aby rower się bardzo dobrze rozpędzał.
Level A9 na sprawdzonej ramie A10tki
Po sukcesie modelu Level A9 Kross przygotował zupełnie nowy rower na rok 2012. Sercem roweru jest rama wykonana z materiału Carbon SL o wadze 1085g (rozmiar M z lakierem), taka sama jak w modelu Kross Level A10.