Nowe widelce Magury

Drukuj

Przednie amortyzatory z nowej serii Team Suspension właśnie wchodzą na rynek. Widelce będą dostępne w trzech rozmiarach: 26", 650B oraz 29". Magura po raz kolejny zadziwia nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi.

Pomimo faktu, że większość z nich nie została jeszcze w pełni zaprezentowana, to niemiecka firma zdecydowała się na ujawnienie rąbka tajemnicy dotyczącego nowych widelców TS. Przede wszystkim amortyzatory będą się charakteryzowały odmiennym systemem uszczelnień wewnętrznych oraz nową osią sztywną. Podczas ich konstruowania inżynierom Magury przyświecał cel określany jako "LSE" (Lighter, Stiffer, Easier), który w pełni odzwierciedla kierunek rozwoju produktów firmy.

Autorski koncept nowej osi sztywnej został nazwany M15 i stanowi lekką (58g) konstrukcją zapewniającą optymalne działanie widelców 29-erowych. Tym samym Magura zdecydowała się na odejście od stosowanej dotychczas osi Rockshox Maxle Lite (użyto jej w widelcach rozmiaru 650B). M15 blokowana jest kluczem typu Torx który, będąc jednocześnie zintegrowany z osią, służy jako jej zatyczka w trakcie, gdy nie jest użytkowany. Warto dodać, że ten sam klucz obsługuje również regulację hamulców serii MT oraz HS. Zastosowanie osi M15 czyni również design nowych widelców bardziej prostym - nie jest już bowiem potrzebna specjalna zinegrowana krzywka w dolnej części goleni.
 


Oprócz osi sztywnej nowością jest również system smarowania wewnętrznego. W nowych modelach wykorzystano technologię FMC (Fork Master Concept), dzięki której możliwe jest produkowanie widelców pracujących niezwykle płynnie. Amortyzatory zawdzięczają wysoką jakość pracy przede wszystkim specjalnie zaprojektowanym tulejom, uszczelkom oraz ślizgom smarowanym przez FMG (Fork Master Grease). Dodatkowo łożyska są pozbawione żłobień, co zapewnia większą powierzchnię roboczą i zapobiega tarciu spoczynkowemu (smar nie gromadzi się wewnątrz łożyska przed ugięciem, kiedy temperatura wewnętrzna rośnie). Poprzedni typ żłobionych łożysk wykorzystywany był do przenoszenia oleju na tworzywo O-ring, ale nowa konstrukcja nie wymaga tego typu rozwiązań.

Widelce będą dostępne w długościach skoku 80-, 100-, 120- i 140 milimetrów. W sprzedaży ma ukazać się również, choć nieco później, wersja 150-milimetrowa. W niektórych modelach skok nie będzie poddawał się regulacji, ale w innych możliwa będzie jego zmiana przy pomocy specjalnego systemu Lift Select. Poszczególne rozmiary widelców będą dostępne w następujących długościach skoków:

 


26″ – 80/100/120, 120 Lift Select
650B – 120/140/150, 150 Lift Select
29" – 120

Hamulce tarczowe w widelcach 650B oraz 29-calowych będą montowane w systemie PostMount 7" - konieczne będzie więc zastosowanie tarczy o minimalnej średnicy 180mm, co przyczynia się do nieco większej wagi całości. W amortyzatorach do kół 26-calowych możliwe będzie jej zamontowanie w wersji 160-milimetrowej. Oprócz tego charakterystyczne dla Magury cechy konstrukcyjne zostaną zachowane - zarówno puste korony widelców jak i podwójne łączenie goleni dolnych będą charakteryzować również nowe widelce serii TS.

Pełna lista nowych widelców Magury:

26"
TS6 80– 80mm, XC, DLO2, 9mm quick-release, 1,690g
TS8 R 80– 80mm, XC, DLO2, 9mm QR, 1,380g
TS8 SL 80– 80mm, XC, Albert SL, 9mm QR, 1,299g
TS6 100– 100mm, XC, DLO2, 9mm QR, 1,690g
TS8 R 100– 100mm, XC, DLO2, 9mm QR, taperowana główka sterowa, 1,380g
TS8 SL 100– 100mm, XC, Albert SL, 9mm QR, 1,299g
TS6 120– 120mm, XC, DLO2, 9mm QR, 1,690g
TS8 R 120 QR15– 120mm, XC/AM/maraton, DLO2, Maxle Lite 15mm oś, taperowana główka sterowa, 1,630g
TS8 R 120– 120mm, XC/maraton, DLO2, 9mm QR, 1,550g
TS8 SL 120– 120mm, XC/maraton, Albert SL, 9mm QR, 1,490g
TS8 R 150– 150mm, AM, Albert Select+, 15mm oś, taperowana główka sterowa, 1,675g
TS8 R 150 LS– 150mm, AM, Albert Select+, 15mm oś, taperowana główka sterowa, 1,825g

650B (27,5")
TS8 R 120 QR15– 120mm travel, XC/AM/maraton, DLO2 damping, Maxle Lite 15mm oś, tapered steerer, 1,630g (wersja 26”)
TS8 R 150– 150mm, AM, Albert Select+, 15mm oś, taperowana główka sterowa, 1,675g (wersja 26”)
TS8 R 150 LS– 150mm, AM, Albert Select+, 15mm oś, taperowana główka sterowa, 1,825g (26in version)

29"
TS6 80– 80mm, XC, DLO2, 15mm oś, 1,945g
TS8 R 80– 80mm, XC, DLO2, 15mm oś, 1,655g
TS8 SL 80– 80mm, XC, Albert SL, 15mm oś, 1,630g
TS6 100– 100mm, XC, DLO2, 15mm oś, taperowana główka sterowa, 1,945g
TS8 R 100– 100mm, XC, DLO2, 15mm oś, taperowana główka sterowa, 1,655g
TS8 SL 100– 100mm, XC, Albert SL, 15mm oś, 1,630g
TS6 120– 120mm, XC, DLO2, 15mm oś, 1,945g
TS8 R 120 QR15– 120mm, XC/AM/maraton, DLO2, Maxle Lite 15mm oś, taperowana główka sterowa, 1,630g (wersja 26”))
TS8 R 120– 120mm, XC/maraton, DLO2, 15mm oś, taperowana główka sterowa, 1,715g
TS8 R 150– 150mm, AM, Albert Select+, 15mm oś, taperowana główka sterowa, 1,675g (wersja 26”)
TS8 R 150 LS– 150mm, AM, Albert Select+, 15mm oś, taperowana główka sterowa, 1,825g (wersja 26”)

Widelce mają być dostępne w sprzedaży od maja tego roku.

Dystrybutor: www.bdc-bike.pl