Rolf Prima do przełaju

Drukuj

Do rozpoczęcia sezonu CX zostało, co prawda, jeszcze trochę czasu, ale zawodnicy, którzy walczyć będą o czołowe lokaty, z pewnością powoli zaczynają myśleć także o sprzęcie na jakim będą się ścigać. Rolf Prima stworzył dla nich dwa nowe modele kół.

Koła amerykańskiej marki Rolf Prima, pomimo, że obecne niegdyś nawet w rowerze Armstronga podczas jego zwycięstwa w TdF, w Polsce pozostają raczej egzotyczne. Za oceanem są jednak bardzo popularne, szczególnie wśród przełajowców - marka ma nawet specjalną serię kół do cyclocrossu, składającą się z kilku modeli.

ECX to nowy model budżetowych kół do CX występujący zarówno w odmianie kompatybilnej z szytkami oraz w wersji pod zwykłe opony. Model pod szytki ma obręcz o wysokości 30 mm i szerokości 22 mm, a masa kompletu ma wynieść 1625g. Wersja pod klasyczne opony jest o 1 mm wyższa i ma 20 mm szerokości. Masa tego kompletu to 1680g. Cena niezależnie od wersji jest stała i wyniesie 599$.
 

ECX


Drugi model, VCX, to droższa propozycja. Rolf opisuje ten model jako "błotny" odpowiednik szosowych kół Vigor z ich kolekcji, który dostosowany został do wymagań przełajowych. VCX występować będzie w wersji pod szytki oraz opony, z takimi samymi profilami obręczy jak tańszy ECX. Lżejsze obręcze sprawiają jednak, że koła są lżejsze - wersja pod szytki waży 1550g, natomiast kompatybilna z oponami 1525g.

 

 

VCX


VCX występować będą także w swojej drugiej odsłonie - kompatybilnej z hamulcami tarczowymi, które od ostatniego sezonu zostały dozwolone w rowerach przełajowych. Tylna piasta w tych kołach ma standardową dla rowerów szosowych i przełajowych szerokość 135 mm. VCX w wersji Disc będą jednak kompatybilne nie tylko z hamulcami tarczowymi - zastosowanie tych samych obręczy co w wersji zwykłej oznacza, że będziemy mogli zamiennie korzystać z klasycznych hamulców typu cantilever. Koła w odmianie Disc, tak jak pozostałe modele, będą dostępne w wersji pod opony, jak i szytki. Ta pierwsza ważyć będzie 1740g, druga 1690g.

 

 

 

 

VCX Disc


Cena kół VCX to 1049$. Producent nie poinformował czy odmiana VCX pod hamulce tarczowe będzie sprzedawana w tej samej, czy może wyższej cenie. Wspomnieć jednak należy, że wszystkie koła od Rolf Prima składane są ręcznie w Eugene, w amerykańskim stanie Oregon.

Info: www.rolfprima.com