Wszystkie nowe koła otrzymały zmodernizowane piasty z mniejszym korpusem oraz bardziej przemyślaną obróbką metalu. W efekcie zmniejszyła się nie tylko masa piast, ale także powstające w korpusie naprężenia. Zmiany nie ominęły także wewnętrznych mechanizmów - sprzęgło zyskało jedną zapadkę, których w sumie są teraz cztery sztuki, dzięki czemu załączanie napędu jest o 60% szybsze. Poprawkom poddano także uszczelki, mające teraz generować mniejsze tarcie przy jednocześnie lepszym uszczelnieniu.
Crossmax SLR 2012 ważyć będą 1440g. Niska masa osiągnięta została nie tylko poprzez lżejsze piasty, ale także obręcze. Te, nie tylko zwiększyły swoją wielkość - szerokość urosła z 21 do 22,6 mm, ale także nieznacznie zmieniły kształt profilu. W efekcie obręcze są sztywniejsze i jednocześnie mogą powstawać z mniejszej ilości materiału - producent podaje, że na jedną sztukę jest to 20g oszczędności. Obręcze pozostaną kompatybilne z systemem UST.
W SLR'ach znajdziemy po 20 sztuk spłaszczanych szprych w kole przednim i tylnym, które wykonano ze stopu aluminium Zicral. Oczywiście koło tylne zaplecione zostanie w systemie Isopulse, tak jak w większości propozycji francuskiego producenta.
Koła ST przeznaczone są do trailu oraz XC. Ich zalety to niska masa, ale także wysoka wytrzymałość, co zdaniem producenta oznacza, że świetnie sprawdzą się przede wszystkim w rowerach typu All Mountain. Para ST ważyć będzie 1590g. Ilość okrągłych Zicralowych szprych to 20/24 sztuki, z czego tylne koło, tak jak SLR, zaplecione zostało w systemie Isopulse. Isopulse to nazwa Mavica na zaplot 2x po stronie przeciwnej od napędu i radialny po stronie napędu w swoich tylnych kołach. Takie rozwiązanie ma gwarantować lepszy rozkład powstających naprężeń oraz większą sztywność.
Crossmax SX są kołami nadającymi się do jazdy enduro oraz AM. Producent zastosował 24 okrągłe szprychy, wykonane z Zicralu, zarówno w kole przednim, jak i tylnym. Zabrakło jednak zaplotu typu Isopulse. Para kół ważyć ma 1755g.
Przednie koło Crossmax SLR dostępne będzie z osiami 9 oraz 15 mm. Z kolei koła SX i ST nabyć będziemy mogli w jednej z trzech opcji: 9, 15 i 20mm. Dodatkowo SLR i ST dostępne będą w wersjach kompatybilnych z widelcami Lefty. W przypadku kół tylnych znajdą się najpopularniejsze standardy - 9x135, 12x135 oraz 12x142.
Producent nie poinformował kiedy koła pojawią się w sprzedaży i jakie będą ich ceny.
Info: www.mavic.com
Dystrybutor: www.harfa-harryson.com.pl