29ery w natarciu
Jamis rozwija kolekcję rowerów górskich na kołach 29 calowych o bicykle podwójnie amortyzowane. Opierać się one będą na czterozawiasowej konstrukcji modelu Dakar znanej również w tym roku. Rama zostanie nieznacznie stuningowana. Nowością jest stożkowa główka z redukcją średnicy 1 1/8” na 1.5”. Topowy model XCR 29Pro zamontowany ma damper Rock Shox Monarch RT3 o skoku 100 mm, widelec SID RL 29, niemal pełną grupę SRAM X9 oraz hamulce Avid Elixir 5. Zapłacić za niego trzeba będzie 13 499 PLN.
Aluminiowym odpowiednikiem karbonowego XCR 29Pro jest XCR Race zbudowany na komponentach Shimano SLX oraz zawieszeniu Foxa i kokpicie Ritchey Comp. Wyróżnia się niższą ceną sięgającą 9 tysięcy PLN.
Dwudziestki dziewiątki będą miały liczniejszą reprezentację także wśród hardtaili. Do tej pory wśród topowych modeli, do której należy linia Dakota, rowerzyści mieli ograniczony wybór wśród dwóch wersji opartych na karbonowych ramach i komponentach z wysokiej półki. Teraz przyjdzie kolej na bardziej ekonomiczne pojazdy. Jamis Dakota D29 Race jest aluminiowym i ponad 2 tysiące tańszym rowerem, za którego zapłacić trzeba będzie 6 999 PLN. Pozostałe linie rowerów na kołach 29” których ramy opierają się na innych konstrukcjach to Dragon oraz Exile, które występują w tegorocznej ofercie. Są bardziej ekonomiczne, o mniejszym zacięciu sportowym i nadające się do jazdy po najróżniejszych nawierzchniach. Cena najtańszego 29era zamknie się już w 2 099 PLN.
Więcej enduro
Do grupy rowerów enduro dołączy model Dakar AMT zbudowany na aluminiowej ramie Kinesis ze zwiększonym skokiem dampera sięgającym 150 mm. Z przodu Rock Shox Lyrik RC Solo Air ma aż 160 mm skoku To zdecydowanie najbardziej „ekstremalna” propozycja w przyszłorocznej kolekcji. Komponenty włożone do tego roweru to mieszanka Shimano Deore XT oraz SLX. Z górnej półki, ale nie z samego szczytu pochodzą też pozostałe części.
Trochę bardziej ekonomiczne MTB
Cena Nemesis to 4 779 PLN, a więc ciężko mówić o rowerze ekonomicznym, choć w nomenklaturze Jamisa określany jest jako entry level (z tym, że prezentowany level jest bardzo solidny). Geometria aluminiowej ramy jest mocno racingowa, a wraz z osprzętem SRAM X7 stanowi ciekawą propozycję dla wszystkich szukających dla siebie skrojonego na wyścigowej ramie górala do pięciu tysięcy. Pewnym zaskoczeniem może być obecność widelca X-Fusion o skoku 100 mm nie cieszącego się wśród rowerzystów renomą.
Więcej informacji: www.bdc-bike.com
(Firma BDC-BIKE, przedstawiciel marki Jamis, poszukuje dystrybutorów w całej Polsce.)