29ery
Do oferty dołączy kilka nowych modeli, w tym Revelation 29" o skoku 140mm i budowie identycznej jak 26-calowa wersja 2012. Widelec ten znajdzie się na rynku w kilku odmianach wykorzystujących różne tłumiki, ale bazujące na rozwiązaniu Motion Control DNA - waga w zależności od modelu wahać się będzie pomiędzy 1806, a 1855g. Wszystkie odmiany otrzymają 20mm oś sztywną Maxle oraz stożkowate rury sterowe.
Kolejne, lecz trochę tańsze propozycje dla zwolenników 29-calowych kół to Recon 29" oraz nowa, budżetowa seria XC 29". Recon wyposażony będzie w aluminiowe lub stalowe górne golenie, tłumik TurnKey oraz skok regulowany w zakresie od 80 do 100mm. W serii XC również odnajdziemy tłumik TurnKey, pojawi się także wzmocnienie goleni PowerBulge, znane z droższych modeli. Masa niedrogich 29-calowych widelców XC wahać się będzie między 2200 i 2263g.
Obecna już na rynku Reba 29" w wersji 80/100mm występować teraz będzie w odmianie pod 15mm oś Maxle. Wersja RLT 29-calowej Reby sporo schudła - aż o 150g, dzięki przejęciu dolnej części konstrukcji wprost od 29-calowego SIDa.
26"
Fakt, że konstrukcje 29-calowe to najnowszy trend w rowerach MTB, a ostatnimi czasy nowości pod ten typ rowerów zdają się pojawiać częściej niż w przypadku rowerów z kołami 26", nie oznacza, że RockShox zapomniał o użytkownikach rowerów z mniejszymi kołami.
26-calowy SID World Cup schudnie o przeszło 100g w stosunku do tegorocznej wersji. Deklarowana masa to teraz jedynie 1311g, które możliwe były do osiągnięcia dzięki zastosowaniu tłumika Motion Control DNA. Widelce Reba schudną o około 100g, dzięki przejęciu dolnych goleni od SIDa. Reba RLT 2012 ważyć będzie 1519g. Z kolei Recon otrzyma opcję 15-mm osi Maxle.
W serii Revelation odnajdziemy teraz tłumik Motion Control DNA, a w wersji World Cup tegoż widelca znajdzie się nawet karbonowa rura sterowa i korona BlackBox. Masa tej lekkie odmiany widelca do trailu wyniesie 1489g.
Ciekawy rozwiązaniem, które znalazło się w przyszłorocznym widelcu Sektor jest sprężyna Dual Position. System ten składa się z dwóch oddzielnych sprężyn - głównej i podrzędnej, które są połączone swoimi końcami. W pełnym skoku obydwie sprężyny są aktywne, jednak po przekręceniu reduktora skoku na manetce następuje ściśnięcie drugiej sprężyny. Zmniejszeniu ulega w ten sposób wysokość widelca i skoku o około 30mm - taka zmiana ma ułatwić podjazd pod górę z tym amortyzatorem o dużym przecież skoku. Kolejna zmiana w Sektorze to opcja w postaci kompatybilności z osiami 15 i 20 mm Maxle.
Tłumiki i sztyca
Topowy Monarch RCT3 otrzyma zbiornik wykonany z włókien węglowych co umożliwi zaoszczędzenie 15g. W ten sposób masa spadnie do doskonałego wyniku 200g. Wersje Monarch oraz Monarch Plus będą opcjonalnie dostępne w białym wykończeniu.
Do oferty dołączy także sprężynowy model Kage, wyposażony w system tłumienia powrotu Dual Flow Rebound.
Sztyca Reverb przejdzie modyfikację w postaci nowego systemu hydraulicznego, który według zapewnień producenta ma działać zdecydowanie szybciej. Pojawi się także druga opcja skoku - 100mm, która dołączy do obecnej 125mm oraz nowa, czarna wersja kolorystyczna.
Info: www.sram.com/rockshox
Dystrybutor: www.harfa-harryson.com.pl