Zmiany dotyczą zarówno zwykłej wersji XX, jak i odchudzonej XX World Cup. Główna modyfikacja spotkała system TaperBore, który podobnie jak w niedawno zmodyfikowanych Elixirach, będzie umożliwiał znacznie łatwiejsze odpowietrzanie. W obydwu konstrukcjach zaciski wykonywane będą teraz z kutego materiału - aluminium w przypadku XX i magnezu w wersji World Cup, a dodatkowo klamka w wersji XX także będzie wykonywana z kutego magnezu.
Kolejna zmiana to powiększone tłoczki, które podobno znacząco zwiększają siłę hamowania, przy jednoczesnym skróceniu skoku klamki.
Hamulce trochę schudły - odmiana XX będzie teraz ważyć 289g, World Cup będzie od XX o 19g lżejszy. Obniżenie masy stało się możliwe przede wszystkim dzięki usunięciu systemu CPS, umożliwiającego regulację położenia okładzin względem tarcz. Jeśli mowa o tarczach, to wypada wspomnieć, że dla XX pojawią się nowe tarcze - HSX o wielkościach od 140 do 180mm oraz HS1 w rozmiarach 140 do 200mm. XX World Cup dostępny będzie jedynie ze wspomnianymi tarczami HSX.
Nowe hamulce SRAMa trafią do sprzedaży już w lipcu. Dokładna cena nie jest jeszcze znana.
Info: www.sram.com
Dystrybutor: www.harfa-harryson.com.pl