Tę oponę łatwo rozpoznać, o ile się wie, jakich znaków szukać. Barwa, jednolicie czarna, jak i zupełnie łysy bieżnik typu slick (swoją drogą pojawia się pytanie, czy można wówczas jeszcze mówić o bieżniku?) zdradzają wyjątkową mieszankę Black Chili, pilnie strzeżoną tajemnicę Continentala. To dzięki niej opony firmy mają rekordowo niskie opory toczenia. Receptura jest tak tajna, że firma strzeże jej niczym źrenicy oka i stosuje wyłącznie w swoich zakładach w Niemczech. Identycznie wyglądające opony wyprodukowane w fabrykach na Dalekim Wschodzie są tego „ekstrasa” pozbawione.
To jednak nie koniec specjalnego wyposażenia nowego Supersonica. Wyróżnia się też wyjątkowo gęstą osnową, wynoszącą aż 330 TPI. Nic więc dziwnego, że w typowym, popularnym rozmiarze700x23c waży zaledwie 145 gramów, zaś węższy wariant 20c jeszcze o pięć gramów mniej. Oczywiście tak niskie masy muszą mieć też swoją ciemną stronę. W oponie nie znajdziemy żadnej warstwy antyprzebiciowej, trudno też się spodziewać długiego okresu użytkowania. Na stronie internetowej można zresztą przeczytać: „Grand Prix Supersonic nie jest oponą treningową. Zachęca do osiągania najwyższych prędkości, ale i nie wybacza żadnych błędów”. Sugerowana cena detaliczna na rynku niemieckim wynosi 40 Euro.
Info: www.conti-online.com
Dystrubutor: www.shimano-polska.com
Nowa wersja Continentala Supersonic
Naprawdę szybka opona z Niemiec
Z niemieckiego Continentala nadeszły właśnie bardzo dobre wieści. Firma obwieściła, że w sprzedaży pojawi się nowa wersja wyczynowego modelu Supersonic.