Wzbogacona kolekcja Mondrakera

Mniej znaczy więcej

Drukuj

W następnym sezonie kolekcja Hiszpanów ulegnie znaczącym zmianom, a szczególny nacisk położono na wygląd.

Pod znakiem motto „mniej znaczy więcej” sięgnięto po mniejszą ilość kolorów i spokojniejszą stylizację, a wszystko nawzajem do siebie dopasowano. Nie zmienia to faktu, że przy okazji dokonano również pewnych zmian technicznych. W dodatku w ofercie znajdzie się zupełnie nowy rower z kategorii enduro nazwany Zenith.



Z przeprojektowanym Factorem Hiszpanie pokazują, że trzymają rękę na pulsie zmian i tego, co powinno być modne. Prostota w najczystszej postaci - tylko niezbędne napisy, wszystko zredukowane do absolutnych podstaw. Te nieliczne kolory, które pozostawiono jeszcze w serii Factor, zostały wzajemnie do siebie dopasowane. Pod lakierem kryje się jednak niespodzianka, bo rama jest zupełnie nowa i bazuje obecnie na systemie zawieszenia Zero, należącego do grupy rozwiązań z tzw. wirtualnym punktem obrotu. Skok zawieszenia umiarkowany - 120 mm, ale już kąt wyprzedzenia widelca dobrano tak, by zapewnić pewność prowadzenia i wynosi on 68 stopni. W parze z główką sterową o zmiennej średnicy ma to sprawić, że rower będzie się będzie stabilnie. Skok zawieszenia amortyzatora przedniego określono również na 120 mm. Nie da się ukryć, że w stosunku do poprzedniego, czterozawiasowego Factora, postęp jest bardzo widoczny, nowa maszyna zdecydowanie nabrała charakteru. Każdy może zresztą obydwa warianty porównać - starszy pozostał jako wariant podstawowy w całej linii, składającej się z sześciu rowerów.

 



Zenith to kolejny model w kolekcji, tym razem jednak zupełna nowość. Ten rower został określony jako „hardcore enduro”, a zafundowano mu to samo zawieszenie Zero, choć tym razem o skoku sięgającym 170 mm. Dostępne będą dwa warianty wyposażenia, bogatszy nazywa się XR, to w nim znajdziemy m.in. takie rodzynki wyposażenia jak amortyzator Fox 36 Float RC2 (skok taki sam jak z tyłu). Podobnie jak w modelach Summum i Durhum za pomocą specjalnych zestawów tuningowych tu także można zmieniać zarówno kąt wyporzedzenia widelca, jak i rozstaw kół. Jako napęd dobrano mieszankę X0 i X9 SRAMa (20 biegów), a jednak to nie te elementy decydują o fakcie, że Zenith może być idealnym sprzętem do startu w imprezach zjazdowych w stylu Megavalanche. Prowadnica łańcucha, pozwalająca na swobodną zmianę biegów, sztyca podsiodłowa typu Vario, jak i 12-milimetrowa oś sztywna z tyłu w połączeniu z kołami DT Swiss EX 1750 to wyposażenie, które ma zapewnić sukces.

Info: www.mondraker.com
Dystrybutor: www.mondraker.pl / www.7anna.com.pl