Biała będzie zarówno rama jak i widelec Magura Durin Race. Pozostałe komponenty pozostaną czarne. Setki kilometrów ciężkich treningów i górskich maratonów przejechanych przez zawodników Kross Racing Team umożliwiły stworzenie II generacji wyczynowego roweru Level A+. Jego serce stanowi przekonstruowana, w pełni karbonowa rama, która, jak zapowiadają jej twórcy, będzie jeszcze sztywniejsza, a co za tym idzie, jeszcze szybsza.
Jej konstrukcja wykonana została w technologii monocoque z wykorzystaniem zaawansowanych, niezwykle wytrzymałych włókien węglowych 3K. Każdy element ramy starannie zaprojektowano, na co dowodem jest sposób formowania głównych rur w wielu płaszczyznach, tak aby jak najlepiej przenosiły przeciążenia pojawiające się w czasie jazdy. Zastosowano również szeroki przekrój w okolicach suportu zwiększający efektywność napędzania roweru, a ukształtowanie dolnych rurek tylnego trójkąta w s-stay dodatkowo podnosi ich wytrzymałość i sztywność. Nowością jest zwiększona do 1,5” średnica dolnej części główki ramy, co wpływa bezpośrednio na podniesienie sztywności i zwiększoną precyzję kierowania. Producent zdecydował się na poprowadzenie pancerzy wewnątrz ramy. Zabieg ten podwyższa odporność działania napędu na zabrudzenia oraz poprawia ogólną estetykę. Zdecydowano się na kontynuację montowania amortyzatora Magura Dunin Race, który na rynku wciąż jest dobrem rzadkim, ale zbiera znakomite recenzje. Precyzja działania, niska waga oraz wykończenie z dbałością o najmniejsze detale. Oto znaki rozpoznawcze tego widelca.
Pełna grupa XTR od przerzutek po łańcuch świadczy o braku kompromisu – w zamyśle twórców roweru ma on być wyczynową maszyną do wygrywania zawodów. Oczywiście cały napęd wraz z hamulcami ubrany jest w przyszłoroczną grupę topowego Shimano, która jak wiemy została przekonstruowana i odświeżona wizualnie.
W tym towarzystwie znalazły się koła Mavic CrossMax SLR oraz karbonowa linia Ritchey WCS, więc jak widać, Kross nie zmienił w tym modelu komponentów stawiając na sprzęt sprawdzony i najwyższej klasy. Dzięki nim oraz nowej ramie, rower Level A+ w rozmiarze 16” osiągnął imponująco niską wagę 8,9 kg.
Dystrybutor: www.kross.pl