Dzięki nowym częściom udało się zdjąć około 100 gramów z wagi całego zestawu, który został zaprezentowany tak niedawno, bo przecież w 2009 roku. Tym samym nowy Super Record będzie ważył mniej niż 1900 gramów. Jednocześnie dokonano korzystnych modyfikacji technicznych.
Nowe klamkomanetki Ergopower mają ważyć zaledwie 330 gramów, a do budowy ich „korpusu” użyto nowego materiału. Campagnolo zapewnia, że po raz kolejny poprawiono ergonomię zestawu, oferując nie tylko lepsze podparcie dla dłoni, ale też ułatwiając obsługę dźwigni. Pojawiła się też opcja regulacji odległości dźwigni od kierownicy za pomocą insertów, przeznaczona dla osób o większych dłoniach. Mechanizm Ultra-Shift, który kryje się we wnętrzu, pozwala na zmianę do trzech biegów jednocześnie do góry i aż pięciu w dół. Dla tych, którym zależy na dopasowaniu kolorystycznym roweru, nowe manetki będą oferowane w różnych wariantach kolorystycznych gumowych osłon - obok tradycyjnego czernego pojawi się biały i czerwony.
Wszystkie tarcze korby z sezonu 2011, a więc także Super Recorda, będą miały po osiem pinów wspomagających wrzucanie na większą zębatkę i po dwa na mniejszą. Ma to poprawić jakość zmiany. Nowe zębatki będą oczywiście kompatybilne z korbami Ultra-Torque, w tym z nową wersją z tytanową osią, która jest o 40 gramów lżejsza od standardowej, gdzie oś ta wykonana jest ze stali. Najnowsza przerzutka tylna Super Recorda ma z karbonu wykonany zarówno korpus, jak i wózek, a kółeczka obracają się na łożyskach ceramicznych. Ma ważyć jedynie 155 gramów, a metalowe części wprost trudno w niej znaleźć, jedna z nielicznych to nowa, aluminiowa śruba mocująca.
W nowej zębatce tylnej Super Recorda sześć dużych trybów spośród jedenastu wykonanych jest z tytanu, cały zaś zestaw waży 177 gramów. Nowość na ten sezon to podział tytanowych trybów na dwa zestawy po trzy, każdy z nich osadzony jest na oddzielnym, aluminiowym pająku. Rozwiązanie ma podnieść sztywność zębatek i poprawić precyzję przerzucania. Hamulce Super Recorda wprawdzie pozostały bez zmian, ale pojawiła się nowa opcja. Obok standardowego rozwiązania, gdzie hamulec przedni ma dwa punkty obrotu, a tylny tylko jeden, dostępny będzie także tylny z dwoma punktami (dual-pivot), dla tych, którzy potrzebują większej mocy. Nowe hamulce posiadają także lżejsze szufladki na klocki hamulcowe, jak i nową mieszankę samych okładzin.
Ceny nie są jeszcze znane, ale może to i lepiej? Po co się denerwować :)
Dystrybutor: www.wertykal.com