Trek Speed Concept

Rama szybsza od konkurencji

Drukuj

Najnowsza rama Treka do jazdy na czas, nad którą firma pracowała 3 lata, okazała się być znacznie szybsza od konkurencyjnych produktów. Podobno wyniki testów ujawniły, że aż o 1/3 od drugiej w teście, najszybszej ramy konkurencji.

Jak wspominają inżynierowie odpowiedzialni za projekt, wyniki zaskoczyły ich samych, gdy okazało się, że podczas testów w tunelu aerodynamicznym w San Diego, wartości oporu generowanego przez ramę Speed Concept, są niezwykle niskie. Tak niskie, że używana do tej spory skala na wykresach okazała się w przypadku nowej konstrukcji, po prostu bezużyteczna. Osiągnięcie takich rezultatów było możliwe dzięki świeżemu podejściu do procesu tworzenia ramy.



Kluczem do sukcesu okazał się nowy kształt rur, nazwany Kammtail, dzięki któremu profil rur początkowo ma proporcje 8:1, ale potem tylna część zostaje "obcięta" tworząc płaską powierzchnię oraz profil zgodny z normą 3:1 UCI. Zdaniem Treka, to pomysłowe rozwiązanie tworzy swego rodzaju "wirtualny" kształt rur - powietrze "nie widzi", że dalsza część rur jest ucięta i opływa je niemal tak samo, jak gdyby miały one wciąż kształt 8:1. Ciekawostką jest fakt, że przy wietrze wiejącym pod kątem, ten wirtualny strumień wygina się, redukując tym samym opór powietrza napływającego na ramę nie od frontu. Według inżynierów odpowiedzialny za projekt nowej czasówki, rury Kammtail są także lżejsze i sztywniejsze od tradycyjnych, wykorzystywanych obecnie rur w innych ramach.

 



W projekcie Speed Concept istniało założenie, które mówiło, że rower ma być projektowany "całościowo". Chodziło o idealne współgranie każdego z elementów odpowiedzialnych za aerodynamikę roweru. Doskonale to widać na przykładzie najwyższego modelu Speed Concept - serii 9. Odnajdziemy tutaj nie tylko wewnętrznie prowadzone pancerze jak tańszych modelach serii: 7 oraz 2, ale także: zintegrowane hamulce, zintegrowany z ramą system mostka (pozwalający na bardzo szeroki zakres regulacji kierownicy), specjalnie zaprojektowane zaciski do kół, mocowanie baterii Di2 pod suportem, a nawet mocowany w tylnej części ramy, tuż na tylnym kołem, pojemnik DraftBox, przeznaczony do przechowywania: dętek, narzędzi oraz kartridży CO2. W opcji dostępny jest z kolei SpeedBox, czyli pojemnik na rurze górnej, w którym umieścić będziemy mogli batony oraz żele energetyczne - rozwiązanie idealne dla triathlonistów.

 

 




Seria Speed Concpet to 12 różnych modeli rowerów, z bardzo zróżnicowanymi specyfikacjami, podzielonych na 3 wspomniane serie: 9, 7 oraz 2. Ta ostatnia wykonywana będzie z aluminium. "Siódemka" powstawać będzie z karbonu TCT i pozbawiona będzie kilku udogodnień - zintegrowanego mostka oraz zintegrowanego z widelcem hamulca przedniego. Najwyższa 9'tka powstaje w USA z włókien OCLV2 i dostępna będzie także poprzez program indywidualizacji malowania - Project One. Najprawdopodobniej, dostępne będą także same ramy z każdej serii. Ramy wytwarzane będą w pięciu rozmiarach, najmniejszy przystosowany będzie do kół 650C.

Info: www.trekbikes.com
Dystrybutor: www.ssc.pl