Nowości FSA

Drukuj

Full Speed Ahead wprowadziło do swojej oferty nowy karbonowy mostek oraz całkowicie nową serię produktów - "Team Issue", natomiast drobnym modyfikacjom poddane zostały także już znane komponenty.

Seria "Team Issue" umiejscowiona zostanie w gamie produktów FSA pomiędzy produktami "K-Force" oraz "SL-K" i jak na razie, składać się będzie z pięciu produktów: dwóch korb, mostka, sztycy oraz kierownicy.

Korby, dostępne w dwóch odmianach - tradycyjnej oraz kompaktowej, otrzymają ramiona wykonane z karbonu z nowym rodzajem wykończenia - UD, a więc z włóknami jednokierunkowymi oraz zębatki, wykonane z aluminium AL7075/T6, które dostosowane zostały do współpracy z napędami 10-rzędowymi. Korby nie otrzymają jednak opcji suportu BB30, a odmiana pod tradycyjny suport FSA ważyć będzie około 730g (odmiana standardowa).


Kokpit FSA Team Issue, ozdobiony został podobnymi jak na korbach grafikami, w tonacji biało-czarnej, co z pewnością umożliwi dobre skomponowanie się z wieloma konfiguracjami kolorystycznymi rowerów. Kierownica Team Issue jest konstrukcją aluminiową, wykonaną z cieniowanego alu AL7050, natomiast na zewnątrz pokryta została warstwą karbonu UD. Waga wyniesie 285g, a cztery dostępne rozmiary zawierają się w przedziale 380-440 mm. Średnica środka równa jest 31.8mm. Mostek, podobnie jak kierownica, w rzeczywistości wykonany jest z aluminium, tym razem kutego AL6061, a następnie pokryty został warstwą karbonu UD. Jego waga równa będzie 170g w rozmiarze 110mm, dostępne będą rozmiary od 70 do 130mm.


Również ważąca 272g sztyca wykonana została przy użyciu podobnej metody, a więc po użyciu aluminium (AL6061 T6), sztyca obklejona zostaje warstwą karbonu, który zwiększa jedynie wartość wizualną i nie stanowi elementu zasadniczej konstrukcji. Sztyca Team Issue dostępna będzie w dwóch wersjach: o średnicy 27.2 oraz 31.6mm z jedyną dostępną długością - 350mm.

W ofercie pojawi się także nowy mostek, wykonany w całości z karbonu i nie posiadający żadnych metalowych elementów, za wyjątkiem śrub. K-Force Light będzie mostkiem, które oferować ma bardzo wysoką sztywność, dlatego waga dla inżynierów nie była priorytetem i wyniesie 149g. Mostek przystosowany został do widelców z rurą sterową o średnicy 1-1/4", która coraz częściej staje się standardem wśród wielu producentów rowerów. Użytkownicy bardziej popularnych widelców 1-1/8" będą musieli skorzystać z dołączonej do mostka redukcji. Mostek dostępny będzie w czterech długościach: 100, 110, 120 oraz 130mm, kąt wyniesie +/- 6º, natomiast średnica mocowania kierownicy równa jest 31.8mm.


Kierownice do jazdy na czas, z serii Vision zostały zmodernizowane i dostosowane do reguły 3:1 UCI. Zmianę przeszła zarówno wersja aluminiowa jak i karbonowa, ta pierwsza waży 237g, druga jest o 30g lżejsza. Natomiast karbonowa kierownica K-Wing Compact dostępna będzie w dwóch nowych rozmiarach - do odmian 40-44 cm dołączą dwie, przeznaczone dla mniejszych osób - o szerokości 36 i 38 cm.


Korby MTB z serii 386 otrzymały nowe zębatki, przystosowane do, coraz popularniejszych, napędów 10-rzędowych. Zmianą tą objęte są wszystkie korby tej serii - aluminiowe Afterburner oraz wysokiej klasy, karbonowe K-Force Light.

Info: www.fullspeedahead.com
Dystrybutor: BDC-Bike