Kierownica i mostek Cavendisha

Drukuj

Popularny <em>Cav</em>, chociaż początek sezonu miał dosyć ciężki, z całą pewnością jest kolarzem, który zasłużył na własną linię produktów. Jedyny wystarczająco sztywny dla <em>Cav'a</em>, mostek torowy PRO, zamieni na wyrób sygnowany swoim nazwiskiem.

Mark Cavendish należy do kolarzy, którzy są wymagający w stosunku do użytkowanego przez siebie sprzętu, a mostek i kierownica były elementami, na które Mark najmocniej zwracał uwagę. Wysoka sztywność kokpitu to przecież zaoszczędzone waty mocy podczas finiszu, stąd w rowerze Mark'a mogliśmy podziwiać niezwykle masywny, torowy mostek Vibe Track od firmy PRO, sponsora grupy HTC-Columbia. Należąca do Shimano, firma PRO, postanowiła stworzyć
zestaw mostka i kierownicy o podobnej sztywności, jednak o typowo szosowym przeznaczeniu.

Tak powstały mostek zestaw ochrzczony został imieniem Vibe Sprint "Mark Cavendish Star Series". Mostek, który w pewnym stopniu bazuje na torowym Vibe, wykonany został z wielokierunkowych włókien węglowych, dzięki czemu, jak informuje PRO, sztywność wzrosła niemal dwukrotnie w stosunku do mostka Vibe 7S, który i tak uchodzi za niezwykle sztywny i jest częstym wyborem sprinetrów grupy HTC-Columbia. Oczywiście ta ultra-wysoka sztywność wiąże się z dość sporą masą - 170g. Dostępne będą następujące długości: 105, 120 oraz 135mm, a zestaw obejmuje specjalny, aluminiowy top-cap, o nietypowym kształcie.


Kierownica wykonana została z aluminium i w zasadzie jest zbliżona do Vibe 7S, jednak wzmocnieniu uległa górna jej część, dzięki czemu odnotowany został wzrost sztywności o 9%. Kierownica dostępna będzie w trzech szerokościach - 40, 42 oraz 44cm, z jednym, anatomicznym gięciem. Jej masa zaczyna się od sporych 295g, ale sztywność jaką zaoferuje, będzie z całą pewnością wystarczająca nawet dla najmocniejszych sprinterów w ProTourze.

Ponadto do oferty PRO dołączyła nowa kierownica i mostek do jazdy na czas - Missile Evo, która ma być najbardziej aerodynamiczną kierownicą zgodną z regułą 3:1 UCI. PRO dumnie przedstawia ten produkt jako wykorzystujący najnowsze technologie w dziedzinie: aerodynamiki, materiałów oraz konstrukcji. Ważąca 595g kierownica, będzie także kompatybilna z systemem Di2 Dura-Ace. Z kolei mostek Missile Evo, zaprojektowano tak, by całkowicie zintegrować go z kierownicą - w jego wnętrzu prowadzone są pancerze i linki od hamulców oraz przerzutek, a do tego prezentuje się niezwykle aerodynamicznie. Ważący 280g mostek dostępny będzie w trzech długościach - 85, 95 oraz 105mm.

Info: www.pro-bikegear.com
Dystrybutor: www.shimano-polska.com

Obserwuj nas w Google News

Subskrybuj