Sektor
Nowy Sektor ma praktycznie identyczną budowę zewnętrzną jak RockShox Revelation, ale prostszy tłumik, dzięki temu ten widelec przeznaczony jest dla tych użytkowników, którzy szukają „konia roboczego” w rozsądnej cenie. Amortyzator ma aluminiową rurę sterową, kutą koronę z aluminium 6061-T6, golenie górne o średnicy 32 mm i wykonane z aluminium 7075, jak i magnezowe golenie dolne, dostępne także w nowej, przygotowanej na sezon 2011, wersji, z osią o średnicy 15 mm. „Właśnie to wypuściliśmy”, powiedział Tyler Morland, oficer prasowy RockShoxa, „będziemy produkować najlżejszą i najłatwiejszą w obsłudze oś sztywną dostępną na rynku. Tak działa nasz biznes, odpowiadamy na zapotrzebowanie klientów”. Nie da się ukryć, że RockShox do tej pory upierał się, że grubsza wersja jest lepsza. „Nie byliśmy nigdy przeciwnikami osi 15-milimetrowych. Jednocześnie jesteśmy fanami osi 20-milimetrowych, bo możemy zbudować je lżejsze i sztywniejsze. Ale jeśli spojrzymy na to z punktu widzenia kół, szczególnie lekkich, to nie dzieje się zbyt wiele w segmencie osi z dwudziestkami”.
Sektor będzie dostępny w bardzo wielu wersjach - z rurą sterową o 1-1/8 cala, o zmiennej grubości 1-1/8 do 1,5 cala, jak i 1,5 cala, z osiami sztywnymi o grubościach 15 i 20 mm, jak i z klasycznym zaciskiem 9 mm. W środku zaś kryć się może sprężyna stalowa (130/140/150 mm skoku), oparty na niej U-Turn (100-140 lub 110-150 mm) lub powietrzna Solo Air (130/140/150 mm). Opcje tłumienia obejmują wersje Motion Control i Turn Key, włącznie z możliwością regulacji i blokady. Standardowy widelec w wariancie Solo Air z osią 20 mm Maxle Lite i tłumieniem Motion Control ma ważyć według producenta 1966 gramów, czyli 450 gramów więcej niż zbliżony technicznie Revelation.
Domain Dual Crown
Nowy amortyzator RockShoxa Domain Dual Crown to propozycja o dużym skoku i w klasycznym stylu, która ma „odświeżyć” powietrze w bike parkach, zdominowanych dziś przez duże widelce z pojedynczymi koronami. U podstaw stworzenia nowego amortyzatora leżała chęć zapewnienia podwyższonego poziomu bezpieczeństwa, jak i podniesienia wytrzymałości. Nie da się ukryć, że dzisiejsi jeźdźcy uwielbiają ryzykować i... padać, a tym samym stalowe, supermocne golenie mogą być idealną odpowiedzią na ich zapotrzebowanie.
Nowy amortyzator jest podobny z wyglądu do Boxxera. Ma skok wynoszący 200 mm, kontrolowany przez sprężynę stalową, jak i system tłumienia Motion Control IS. Górne, stalowe golenie mają 35 mm średnicy, a dolne są wykonane z aluminium. Golenie dolnene wyposażono we wzmocnienia tulei PowerBulge, jak też nową wersję osi sztywnej Maxle Lite. Widelec będzie dostępny z rurą sterową o średnicy 1-1/8 cala, w komplecie otrzymamy niską i wysoką koronę górną, jak też dwie sprężyny służące do tuningu. Widelec waży 3420 gramów i ma być dostępny w sprzedaży w sierpniu.
Info: sram.com



