Kross 2010

Drukuj

Kross ewoluuje. Z marki, która na początku w swojej ofercie miała tanie rowery przeznaczone dla mas, zmienia się w producenta, którego gama produktów jest szeroka i zadowoli nawet wymagających użytkowników.

Fakt, że krajowy producent się rozwija oczywiście bardzo nas cieszy. Każdego roku oferta się powiększa, rowery są udoskonalane, a marka nie kojarzy się już z tylko najtańszymi produktami. Przez takie zmiany przechodziło wielu zagranicznych producentów, którzy teraz należą do czołówki producentów, sponsorujących nawet drużyny ProTour.

Najciekawsza nowość firmy z Przasnysza to Level A+ Team Edition, czyli team'owy sprzęt grupy Kross Racing Team. Rower złożony został na ważącej 1135 g (17.5") karbonowej ramie, którą w całości wykonano w technologii Monocoque. Producent obiecuje wysoką sztywność takiej konstrukcji dzięki zastosowaniu: splotu 3K, technologii "Kbox bottom bracket", która usztywnia połączenie mufy suportowej i rur łańcuchowych, oraz jednoczęściowego połączenia, nazwanego "A-style", tylnych widełek z rurą podsiodłową. Rurą dodajmy, że przystosowaną do sztyc o średnicy 34.9 mm, co także powinno pozytywnie wpłynąć na sztywność. Do tak skonstruowanej ramy dołożono części z najwyższej półki - widelec Magura Durin Race, kompletną grupę Shimano XTR, koła Mavic Crossmax SL, a także karbonowe komponenty Ritchey'a z serii WCS. Level A+ Team Edition ważyć będzie zaledwie 8,75 kg, a jego cena wyniesie 15999 zł.

Flagowy model Krossa - Level A+ Team Edition


Reszta rowerów ze sportowej serii Level także przeszła drobne modyfikacje. Aluminiowy Level A8 został wyposażony w białe hamulce Avid Elixir 5, a także białe obręcze MX Disc, firmy Mach 1. Jednak jak informuje producent, cena - 3999zł, pozostanie bez zmian. W tej serii pojawiły się także dwa nowe rowery, przeznaczone dla kobiet, z odpowiednio przystosowaną geometrią, są to modele: A1 i A3. Ten pierwszy posiadać będzie widelec Suntour XCT-V2 i osprzęt Shimano Alivio, natomiast A3 wyposażony jest w mieszany osprzęt Shimano Alivio/Deore i widelec Suntour XCR LO. Obydwa rowery dostępne będą w rozmiarze 17" i 19".

 

 

Level A8 i Level A3


Dla osób o mniej sportowych aspiracjach producent przewidział nową serię rowerów - Nomia. Jest to propozycja zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn, preferujących przede wszystkim komfort w trakcie poruszania się na rowerze. Wygodną pozycję producent osiągnął dzięki zastosowaniu kąta główki ramy wynoszącego 69 stopni, oraz rury podsiodłowej pochylonej pod kątem 70 stopni. Taka geometria, według producenta, zapewnić ma lepsze wsiadanie oraz zsiadanie z roweru, a także ułatwić ma podparcie się w trakcie postoju. Rowery z serii Nomia występować będą w trzech wersjach - +2, +3, +4 - różniących się zastosowanymi komponentami, oraz oczywiście ceną.

 

 

Dla osób ceniących komfort - seria Nomia


Spore zmiany dotyczą rowerów crossowych. Obecna seria Crow ma docelowo zostać całkowicie zastąpiona przez nową propozycję - serię Evado, wytwarzaną na nowych ramach ze stopu aluminium 6061 i z nowymi grafikami. Rowery Evado to trzy propozycje - zbudowane na tej samej ramie, ale różniące się zastosowanym osprzętem. Najlepsza wersja 1.3 wyposażona zostanie w osprzęt Shimano XT/Deore, hamulce Magura HS 11, oraz widelec Suntour'a - NCX D LO. Z kolei najtańsza, ekonomiczna odmiana 1.1, wyposażona w osprzęt Shimano Acera i sztywny widelec, kosztować będzie jedynie 999 zł.

 

 

Do lasu i do miasta - seria Evado


Kross wprowadził do oferty także parę pojedynczych nowości, wśród nich jest składany rower Flex. Wyposażony w 20-calowe koła, siedem biegów i błotniki, ma nadawać się do jazdy w niemal każdych warunkach. Flex kosztować będzie 999 zł. Z kolei Trans Sander to pierwszy trekkingowy rower Krossa z wielobiegową piastą (Shimano Nexus 7), jego cena to 1799 zł. Kolejny nowy rower z grupy rowerów użytkowych to kosztujący 1499zł miejski rower State Park, który jest ekonomiczną wersją dostępnego od roku Royal Park.

 

 

Trans Sander i Royal Park


Spore zmiany czekają także grawitacyjnego Krossa Sign FR2, który wchodząc do produkcji w 2006 roku od razu okazał się wielkim hitem. Rama, chociaż dalej jednozawiasowa, została gruntownie przebudowana: zmieniły się przekroje rur głównego trójkąta - stały się bardziej owalne, natomiast tylny trójkąt, dzięki wyposażeniu Sign'a w oś 150 mm, mógł zostać przebudowany, by poprawić jego sztywność i wytrzymałość. Tak poprawiony Sign FR2, z amortyzatorem Marzocchi Roco TST R i widelcem Rock Shox Domain 302, kosztować ma 4999zł.

 

 

Dla miłośników nieco agresywniejszej jazdy - Sign FR2


Jak widać Kross co roku przechodzi zmiany - czasami są one mniejsze, czasami większe, ale wszystkie zmierzają chyba we właściwym kierunku. Pojawienie się w ofercie, ważącego 8,75 kg, profesjonalnego roweru MTB pokazuje, że marka nie tylko zamierza aspirować do grona najlepszych, ale też, że jest w stanie sprostać takiemu wyzwaniu. Kto wie, może za x lat ujrzymy w peletonie ProTour rowery marki Kross?

Info: www.kross.pl