Simplon Serum

Nowa wyczynowa szosówka z Austrii

Drukuj

Simplon w ramach ostatniego Wyścigu Dookoła Austrii zaprezentował swój nowy najwyższy model na sezon 2010, ukryty pod nazwą Serum.

Zaserwowano mu kilka nowości, takich jak zintegrowana sztyca podsiodłowa, która w połączeniu z główką sterową o zmiennej średnicy i paroma innymi zabiegami pozwoliła zredukować wagę ramy o 265 gramów w stosunku do aktualnego modelu Pavo. Jak zapewnia Simplon, nowa konstrukcja nie straciła przy tym nic ze sztywności, czy stabilności.



Kilka faktów na temat nowej ramy pozwala uświadomić sobie, że konstruktorzy solidnie się przyłożyli do roboty:

- Pressfit 89.5 - nowy system środka suportu pozwala zamontować kompatybilne korby, czyli praktycznie wszystkie, a przede wszystkim Shimano, Campagnolo i SRAMa, jedyny warunek to fakt, że musi być dostępna wersja wciskana łożysk, do zamontowania bezpośrednio w ramie.
- tylne widełki, a konkretnie rzecz biorąc ich częśc podłańcuchowa, jest asymetryczna
- 3FT (Triple Fusion Technology) - kombinacja trzech różnych technik łączenia kompozytowych rur, czyli monokoka, użycie klasycznych muf (choć z futurystycznego materiału) i metody klejenia rur Tube 2 Tube
- włókna węglowe o wyskokiej wytrzymałości firmy Toray, łączące maksymalną trwałość z niską wagą
- Hollow Carbon Dropouts - puste w środku haki z karbonu, z wymiennym hakiem przerzutki
- Slim Vibrex, czyli widełki podsiodłowe i rura podsiodłowa - lekko wygięte, supercienkie widełki podsiodłowe w połączeniu ze specjalnie ukształtowaną, zintegrowaną sztycą podsiodłową, podnoszą poziom komfortu, podobno wyraźnie odczuwalny pod siodłem, jak twierdzi firma.
- technologia SCS+ - rury mają przekroje o kształcie migdała, co ma podwyższać ich sztywność
- zestaw sterów - górne łożysko ma średnicę 1-1/8 cala, dolne 1-1/4 cala, oczywiście po to by obniżyć masę i podwyższyć precyzję kierownia, jak też podwyższyć trwałośc łożysk. Dzięki specjalnej konstrukcji sterów Acrosa zlikwidowano standardowy element służący do wstępnego naprężenia.
- wszystkie przelotki do pancerzy i prowadzenia linek wykonano z karbonu
- dostępne kolory - biało-niebiesko-karbonowy i czarny
- waga ramy - ok. 955 gramów, wraz ze sztycą (w rozmiarze 52 cm)
- waga widelca - 295 g (długość rury 200 mm)

Info: www.simplon.com