Rower ma być dostępny w sprzedaży dopiero w przyszłym roku, ale już sporo wiadomo na jego temat. Rama Sleeka w całości została wykonana z karbonu, ma ugięcie sięgające 110 mm i w rozmiarze 49 cm ma ważyć jedynie 1700 gramów. Z danych technicznych warto zwrócić uwagę na zastosowanie kilku najmodniejszych dziś rozwiązań, takich jak środek suportu z wciskanymi łożyskami, typu Press-Fit, mocowanie tylnego hamulca zgodne ze standardem Post Mount, przez co nie są potrzebne żadne adaptery, jak też przystosowanie główki sterowej do rur widelców o zmiennej średnicy (co należy czytać „zwężające się ku górze”).
Pełne dane techniczne zawierają się w kilku cechach dotyczących metod produkcji. I tak do wykonania ramy użyto metody nazwanej „Sector Lay-Up Technology” (lay-up to angielskie określenie oznaczające koszykarski wsad, więc jego precyzyjne rozszyfrowanie póki co jest trudne), a rura dolna ma dwie komory przedzielone wzmacniającym żebrem (Dual-Chamber). Tę technikę stosuje np. Simplon. Aby sprzęt dodatkowo odchudzić, śruby i haki wykonano z aluminium bądź tytanu, a przeznaczenie sprzętu jest łatwe do odgadnięcia - ściganie się w cross country. Miło, że w przypadku samego zawieszenia sięgnięto po sprawdzone rozwiązanie - jest to czterozawiasowiec.
Na przyszły sezon zaplanowano trzy odmienne modele, różniące się wyposażeniem. Podajemy poniżej nazwy, ceny, jak i skróconą specyfikację:
HAI SLEEK SL – 2.999,- € Specyfikacja: amortyzatory - RS Reba Race, Fox RP23, napęd - Shimano XT, koła - DT X1800
HAI SLEEK RC – 3.999,- € Specyfikacja: amortyzatory- Fox FIT RLC, Fox RP23, napęd - Sram X.0 (Tango), koła - Crossmax SLR
HAI SLEEK RX – 5.999,- € Specyfikacja: amortyzatory - Fox FIT RLC, Fox RP23, napęd - Sram XX, koła - DT XRC1350 Carbon
Rama fulla o wadze 1700 gramów
Haibike Sleek
Haibike, firma znana także w Polsce, ale jak dotąd głównie za sprawą rowerów tańszych, o tzw. korzystnym stosunku jakości do ceny, tym razem dla swoich fanów przygotował prawdziwą niespodziankę. Na festiwalu magazynu Bike w Willingen, który odbył się w ubiegłym tygodniu, zaprezentowano ramę nowego superlekkiego fulla, nazwanego Sleek!