Niner proponuje 29-calowego full'a, przeznaczonego głównie do enduro oraz AM. R.I.P. 9, bo tak nazywa się ten model, został udoskonalony w stosunku do swojego poprzednika, ale podobnie jak on powstaje z aluminium. Producent jednak zapewnia - nowa rama, pomimo tego, że ma identyczny skok i waży tyle samo co starsza wersja, jest znacznie bardziej sztywna. Skok tylnego zawieszenia, opartego o firmowy system CVA, dzięki amortyzatorowi Fox Racing Shox Float RP23, jest równy 4,5", a więc około 11,5 cm, natomiast geometria ramy została skonstruowana tak, by najlepiej sprawdzały się widelce ze skokiem 120 mm. Niner Bikes informuje, że widelce te muszą mieć stożkową rurę sterową, o średnicy 1 i 1/8" w górnej oraz 1 i 1/2" w jej dolnej części. Tylne, wymienne haki, będą kompatybilne ze standardowymi zaciskami oraz typu Maxle, natomiast najszersza możliwa do zainstalowania opona będzie mogła mieć 2,35" szerokości. Masa, razem z amortyzatorem Fox, ma być równa 3,18 kg.
Niner, posiadaczom 29'tek, proponuje także nowy, w pełni karbonowy widelec. Widelec ten charakteryzuje się wysunięciem osi koła, w stosunku do osi rury sterowej (tzw. "rake") na poziomie 45 mm. Waga wyniesie 550 g, dostępne będzie aż 9 wersji kolorystycznych.
Info: ninerbikes.com