Rowery KTM: co nowego w kolekcji 2023?

Poznaj najciekawsze modele rowerów KTM z kolekcji na 2023 rok.

Drukuj

Przejrzeliśmy ofertę KTMa, aby wybrać dla Was kilka najbardziej interesujących modeli, które zasilają kolekcję tego producenta na 2023 rok. Wśród nowych rowerów austriackiej marki znalazło się sporo bardzo ciekawych propozycji, poznajcie je!

KTM jest poważaną i popularną (zwłaszcza w regionie DACH: Niemcy, Austria, Szwajcaria) marką produkowaną w Europie. Zawodnicy (także w Polsce) cenią ich rowery XC. Jednak od wielu lat z powodów wynikających z korzeni marki w Mattighofen rozwija się unikalne konstrukcje ze wspomaganiem elektrycznym. 

 

Warto dodać, że w roku 2023 mamy w KTMie mocny polski akcent – od tego sezonu szeregi zawodowej drużyny KTM Factory MTB Team zasilił Bartek Wawak. Najlepszy polski kolarz górski już nawet ogłosił zakończenie kariery po sezonie 2022 i rozwiązaniu drużyny kolarskiej Kross Orlen Cycling Team, a tymczasem dość niespodziewanie – bo dosłownie na ostatnią chwilę – znalazł zatrudnienie w fabrycznym zespole KTMa! Zresztą w pierwszym starcie sezonu stanął na podium, więc zarówno zawodnik, jak i jego rower spisali się znakomicie. Wawak ściga się oczywiście na flagowym fullu tej marki, czyli KTM Scarp Exonic. Zresztą wśród polskiej czołówki nie tylko on, bowiem polski przedstawiciel KTM-a (czyli firma trwsport.pl) w sezonie 2023 jest też tytułowym sponsorem grupy SGR, w barwach której ściągają się Aleksandra Podgórska oraz Filip Helta! 

 

KTM Scarp 

 

 

Model Scarp to rower górski z pełnym zawieszeniem przeznaczony do ścigania się w XC i maratonach MTB. Ten model jest niezwykle popularny wśród zawodników, ponieważ łączy bardzo niską masę i udany system zawieszenia z atrakcyjną ceną. W sezonie 2023 rama pozostaje taka sama jak dotychczas, a nowe są malowania. Skok zawieszenia wynosi 100 mm z przodu i 95 mm z tyłu. Rama posiada hak UDH, co może być istotne dla osób, które chciałyby stuningować swoją wyścigówkę i wrzucić do Scarpa nową grupę SRAM Eagle Transmission. Topowa wersja Scarp Exonic posiada fabrycznie zawieszenie FOX’a z linii Factory, koła DT Swiss XRC 1200 Spline 25 Carbon i pełną grupę XX1 Eagle AXS. Tak zestrojony rower waży jedynie 9,5 kg, czyli rewelacyjnie jak na fulla gotowego na brutalne trasy współczesnych wyścigów

KTM oferuje Scarpa w trzech opcjach – karbonowej, karbonowej z aluminiowym wahaczem oraz aluminiowej, a ceny rowerów wahają się od 12 999 zł do 49 999 zł. Dostępna jest też wersja Scarp MT, która ma skok powiększony do 120 mm z przodu i 115 mm z tyłu oraz nieco bardziej agresywne wyposażenie. To rower na bardzo trudne trasy, etapówki MTB, czy do tzw. Down-Country. W linii MT również jest szeroki wybór modeli, które zaczynają się od 17 779 zł i kończą na 50 499 zł. 

 

KTM Revelator Alto

 

 

Dla fanów wyścigowych rowerów szosowych ciekawą propozycją jest model Revelator Alto, czyli uniwersalna wyścigowa szosówka, która łączy niską masę ramy z dopracowaną aerodynamiczną sylwetką. Tym samym użytkownik otrzymuje uniwersalna broń na wyścigi w każdym terenie. To model, który został dobrze sprawdzony w boju – jeszcze jako prototyp – przez drużynę B&B Hotels. Nowa rama ma też w pełni wewnętrzne prowadzenie przewodów, które wchodzą do wnętrza ramy przez mostek i główkę sterową (dzięki temu ekspozycja przewodów ma miejsce tylko pomiędzy owijką a mostkiem). W linii Revelator Alto znajduje się 5 modeli różniących się wyposażeniem. Ciekawie w kontekście relacji cena / wyposażenie prezentuje się wersja Revelator Alto Elite Di2, którego karbonowa rama została w ubrana w osprzęt Shimano 105 Di2 i koła Mavic KSYRIUM S – ten wariant kosztuje 20 199 zł. Natomiast pozostałe modele w kolekcji kosztują między 16 799 zł a 44 699 zł.

 

KTM X-Strada

 
 

 

Linia graveli KTM X-Strada składa się z modeli karbonowych i aluminiowych. Oczywiście z punktu widzenia zaawansowania konstrukcji, lekkości i szybkości jazdy najbardziej interesująco prezentują się wersje oparte o ramy z węglowego kompozytu. Gravel ze stajni KTMa ma dość sportowy i dynamiczny charakter, a topowa wersja oparta o sztywną ramę i widelec to X-Strada Master. Znajdziemy w niej elektryczny bezprzewodowy napęd SRAM Rival AXS w gravelowej wersji XPLR oraz koła DT Swiss GR 1600 SPLINE. Całość waży 8,9 kg, a cena tego wariantu to 21 599 zł. Bardziej przygodową opcją jest model KTM X-Strada Prime, który ma niemal identyczne wyposażenie, jednak z przodu zamiast sztywnego widelca zastosowano amortyzator RockShox Rudy Ultimate XPLR o skoku 40 mm. Tym zabiegiem poza większym komfortem i dzielnością terenową zmienia się też kąt główki na bardziej płaski. Wersja Prime waży 9,7 kg i kosztuje 23 199 zł. Wszystkie karbonowe gravele KTMa mają prześwit na opony do 45 mm.

 

KTM Macina Minime 

 
 

 

Ciekawymi modelami w kolekcji KTMa są dwa dziecięce rowery górskie z elektrycznym wspomaganiem. To oczywiście propozycja dla rodzin, które chcą jeździć na wspólne wycieczki, na których rodzice będą mogli się wyjeździć, a dzieci swobodnie za nimi nadążyć. W linii Macina Minime dostępne są dwa modele – większy 561 i mniejszy 441, które toczą się odpowiednio na kołach 26” lub 24”. Poza mniejszymi rozmiarami są to pełnoprawne górskie rowery elektryczne. Oparto je o aluminiowe ramy z centralnymi silnikami i bateriami zintegrowanymi z dolną rurą. Większy KTM Minime 561 ma silnik Bosch Performance Line CX trzeciej generacji (65 Nm) i baterię o pojemności 500 Wh. Mniejsza wersja 441 jest wspomagana przez jednostkę Bosch Active Line Plus trzeciej generacji (50 Nm) i posiada baterię o pojemności 400 Wh. Naturalne obniżenie mocy silnika i pojemności baterii wiąże się z faktem, że mniejsza wersja będzie ujeżdżana przez niższych i lżejszych rowerzystów. Poza tym rowery mają amortyzatory przednie i grube terenowe opony, a jako całość są w pełni gotowe na terenowe wycieczki. Minime 561 kosztuje 3299 Euro, natomiast 441 nieco mniej, bo 2999 Euro. 

 

KTM Macina Multi 

 

 

KTM Macina Multi to pokaz współczesnego podejścia do konstruowania użytkowych rowerów elektrycznych. Jest to model, który pozwala zastąpić samochód i poruszać się nim dosłownie wszędzie, a nawet dalej, bo przecież samochodem nie wszędzie można wjechać, a e-bike’iem już tak… KTM zresztą fajnie prezentuje te możliwości na załączonym zdjęciu, gdzie mamy fotelik dziecięcy z przodu, a z tyłu zaczepiony rowerek dla naszej pociechy. Każdy rodzic, który żyje aktywnie widząc ten obrazek ma już zapewne wystarczająco pobudzona wyobraźnię, aby mieć w głowie własny scenariusz wycieczki dla swojej rodziny, którą można uskutecznić za sprawą Maciny Multi.

 

 

Poza weekendowymi wypadami jest to również doskonały rower na co dzień, którym dojedziemy do przedszkola, pracy oraz na zakupy. Po prostu skuteczna alternatywa dla samochodu. Aluminiowa rama Maciny Multi toczy się na kołach 24” (dla obniżenia środka ciężkości) i jest w stanie łącznie zabrać 200 kg ładunku (rowerzysta + bagaż). Wspomaganie pochodzi od silnika Bosch Performance Line trzeciej generacji (65 Nm), a pojemność baterii to 500 Wh z możliwością dołożenia kolejnych 500 Wh w postaci zewnętrznego akumulatora. Cena wynosi 3799 Euro.

 

Strona producenta: www.ktm-bikes.at

Polski dystrybutor: trwsport.pl