Nowy aluminiowy Trek Émonda ALR (2023)

Poznaj nową odsłonę lekkiego aluminiowego roweru szosowego - Trek Émonda ALR na 2023 rok.

Drukuj

Trek zrzucił kurtynę z nowej generacji aluminiowej Émondy. Amerykański producent zapewnia, że frameset ALR jest jedynie 50 gramów cięższy, niż karbonowa Émonda SL. To robi wrażenie! Poznajcie bliżej nową Émondę ALR na 2023 rok.

 

 

 

W rodzinie rowerów szosowych Treka podział jest bardzo prosty. Model Domane to komfort, długie dystanse i opcja wjechania na szutry. Émonda jest z kolei uniwersalną wyścigową szosówką, która jest przede wszystkim lekka, ale też dopracowana pod kątem aerodynamiki. Wreszcie jest Madone, który został zaprojektowany wyłącznie pod kątem prędkości i jest aerodynamicznym rowerem szosowym do jazdy głównie w terenie płaskim i pagórkowatym. 

 

 

Tym razem firma z Wisconsin przygotowała premierę nowej Émondy ALR, czyli modelu opartego o aluminiową ramę i karbonowy widelec. Nowa szosówka ma być lekka i dopracowana aerodynamiczne. Do tego ma sportową geometrię i bardzo prostą konstrukcję. Trek zapewnia, że to najlżejsza aluminiowa rama, jaką kiedykolwiek zrobił, jak również, że ta generacja Émondy ALR to rasowy wyścigowy sprzęt - idealny dla zawodników preferujących odporne na kraksy aluminiowe rowery lub dla początkujących, którzy nie chcą od razu wydawać sporej kwoty na karbonową ramę. 

 

 

Nowa rama Émonda ALR

Inspiracją dla aluminiowej Émondy była oczywiście wersja karbonowa, stąd spotkamy tu lekką linię charakterystyczną dla szosówek do górskich wspinaczek połączoną z elementami zoptymalizowany aerodynamicznie. Przód tworzy ładną zwartą bryłę o zaokrąglonych kształtach. Dolna rura ma aerodynamiczny profil Kammtail, a tylny trójkąt tworzą z kolei cienkie rurki, które na pewno są lekkie i gwarantują optymalną absorpcję drgań. 

 
 

 

Rama posiada wyścigową geometrię H1.5, która spodoba się zawodnikom i ambitnym amatorom. Tu można się odpowiednio ,,złożyć na rowerze”, aby uzyskać aero-sylwetkę, czy choćby ostro poszaleć na krętych zjazdach. Materiał wykorzystany do budowy ramy to Alpha Aluminium Serii 300. Czysty wygląd ramy zapewnia wygładzanie spawów, które Trek nazywa Invisible Weld. Nowa Émonda ALR jest oczywiście rowerem z hamulcami tarczowymi i sztywnymi osiami kół. Ma też prosty serwisowo suport w standardzie T47. Poza tym linki biegną wewnątrz ramy i wchodzą do niej przez pokrywę sterów. Wraz z dedykowanym mostkiem Bontragera całość tworzy fajną zintegrowaną bryłę - szczególnie w modelu ALR6. Maksymalna szerokość opon, które pomieści nowa rama to 28 mm. Celowo zrezygnowano z dodatkowych schowków i mocowań - Émonda to lekkość i prostota. Rower wyścigowy o czystej budowie, bez zbędnych dodatków. 

 

 

Dwie wersje i frameset

W ofercie, która powinna być dostępna od razu po premierze są dwie wersje rowerów oraz zestawy ramowe. Wyższy model to Émonda ALR6 na Shimano 105 Di2, natomiast tańszym modelem jest ALR5 na mechanicznej grupie Shimano 105. Poza nimi w kolekcji są dwa malowania framesetu. 

 
 

 

Rowery możecie zobaczyć na stronie producenta: www.trekbikes.com