Szosa nowej generacji: Cannondale Synapse (2022)

Poznaj nową generację wszechstronnego roweru szosowego endurance - Cannondale Synapse na 2022 rok.

Cannondale Synapse to najwygodniejsza i najbardziej wszechstronna szosówka w kolekcji amerykańskiego producenta. Sprzęt z kategorii endurance, który spokojnie może przejechać również lepszej jakości szutrówki. Cannondale właśnie zaprezentował jego nową odsłonę.

Synapse to rower szosowy idealny dla osób, które lubią pokonywać długie dystanse i zdecydowanie przedkładają komfort ponad wyścigowe osiągi. Ten model Cannondale od lat w kolekcji jest maszyną o nieco bardziej wyprostowanej pozycji, ogromnej stabilności w prowadzeniu i dużych zdolnościach do tłumienia wibracji. Jednym słowem sprzęt endurance do wygodnego i bezpiecznego pokonywania szosowych tras, wciąż szybki, ale nie wyścigowy. Przez zawodowców ten model zwykle używany był tylko raz w sezonie - na brukach Paris-Roubaix. Ostatnia generacja była rowerem niezwykle udanym, ekstremalnie pewnym w prowadzeniu na szosie, trochę niczym dobrej klasy SUV, a jednocześnie gotowym, aby czasem zboczyć z asfaltu na jakiś szuterek. Przyszedł jednak czas na lifting, a raczej gruntowną przebudowę, bowiem już na pierwszy rzut oka widać, że nowa odsłona to inny rower. Z bardziej dynamiczną linią ramy, nawiązującą - szczególnie tylnymi widełkami - do wyścigowego SuperSixa. 

 

 

 

Przede wszystkim wygodny

Mimo bardziej sportowego wyglądu, niż w poprzedniej generacji, założenia dla tego modelu pozostają niezmienne. Wciąż jest podporządkowany komfortowi, a inżynierowie hojnie skorzystali z możliwości skutecznego modelowania ram z karbonu. Tylne widełki, rura podsiodłowa oraz sztyca mają konstrukcję z tzw. flex zones (strefami komfortu), które oferują podwyższoną absorpcję drgań. Masę komfortu dają też opony, bowiem fabrycznie mają aż 30 mm szerokości. Maksymalnie wchodzi tu aż 35 mm, czyli śmiało można uzyskać z Synapse’a rower typu allroad. 

 
 

 

Ładny i szybki

Nie da się ukryć, że linia Synapse’a jest też ładna, w oczy rzuca się daleko idąca integracja całości, charakterystyczna zresztą dla większości nowoczesnych rowerów. Wyróżniają się też obniżone widełki tylnego trójkąta, wysokie karbonowe koła (45 mm) i kokpit SAVE, który - mimo, iż jest dwuczęściowy - wygląda jak zintegrowany. To wszystko nadaje nowemu Cannondale’owi sportowego wyglądu, ale też wprost przekłada się na lepszą aerodynamikę i szybkość jazdy. Pozycja ciała i zdolności amortyzujące Synapse’a czynią z niego rower endurance, ale za sprawą konstrukcji i linii ramy ten sprzęt jest szybką szosówką. Podobnie sprawa się ma w kwestii przyspieszania - Cannondale podkreśla, że każdy rozmiar ramy ma osobno projektowane rury dla zachowania wysokiej sztywności niezależnie od wielkości roweru. To samo tyczy się zresztą geometrii, która jest dostosowana tak, aby każdy rider czuł się na swojej ,,synapsie” podobnie. 

 

 

Wszechstronny

Kolejną cechą charakterystyczną dla nowej odsłony Synapse jest wszechstronność. Rower ma bardzo pewną i stabilną geometrię. Ona pozwala czuć się bezpiecznie podczas jazdy z wyższymi prędkościami na zjazdach, na dziurawych drogach oraz w lekkim terenie (szutry, ziemne drogi leśne). Cannondale obiecuje, że wszędzie tam można się nim po prostu sprawnie i łatwo poruszać. Poza tym pamiętajmy, że można tu wrzucić opony aż 35 mm - to rozmiar, który zrobi z niego szybkiego gravela. Wszystko zależy od jego właściciela, ale faktycznie opcji jest tu sporo. Dużo jest też mocowań - na torebki, bidony czy błotniki. Wszystko po to, aby - nawet na dłuższej trasie i przy fatalnej pogodzie - zapewnić riderowi jak najwięcej wygody i możliwości. 

 
 

 

SmartSense na pokładzie 

Ciekawym rozwiązaniem, które jest fabrycznie zamontowane w rowerze (w jego droższych wersjach) jest SmartSense. To system, który podnosi nasze bezpieczeństwo w trakcie jazdy i pozwala nie przejmować się kłopotliwą obsługą akcesoriów (ich włączaniem oraz ładowaniem). Na SmartSense składają się: oświetlenie do jazdy dziennej Lezyne, radar Garmin Varia, bateria Garmin Varia oraz czujnik Cannondale w przednim kole. Czujnik w kole automatycznie zapala lampy i radar, gdy rozpoczniemy jazdę. Oświetlenie zapewnia nam, że jesteśmy widoczni dla innych uczestników ruchu, lampa ma też opcję światła hamowania. Radar wykrywa pojazdy zbliżające się do nas w niebezpieczny sposób, a jedna bateria ułatwia nam życie, bowiem musimy ładować tylko jedną rzecz, a nie wszystkie z osobna. Ciekawy i fajny pomysł. 

 
 

 

Nowy Synapse 2022: wersje i nazewnictwo 

Nowy Cannondale Synapse będzie dostępny w 5 karbonowych wariantach, a każdy z nich w rozmiarach 48, 51, 54, 56, 68 oraz 61 cm. Przy nazwie modeli spotkacie dopiski R, L i E. R to skrót od radaru, L od oświetlenia, a E od elektronicznej zmiany biegów.

 

Dostępne wersje:

 

  • Cannondale Synapse Carbon LTD RLE - Napęd Shimano GRX Di2 2x11, koła karbonowe Hollowgram KNOT 45 mm - 34 399 zł
  • Cannondale Synapse Carbon 2 RLE - Napęd Shimano Ultegra R8150 Di2 2x12, koła Fulcrum Rapid Red 500 - 27 999 zł
  • Cannondale Synapse Carbon 2 RL - Napęd Shimano Ultegra R8000 2x11, koła Fulcrum Rapid Red 900 - 21 599 zł
  • Cannondale Synapse Carbon 3 L - Napęd Shimano 105 2x11 - 17 199 zł
  • Cannondale Synapse Carbon 4 - Napęd Shimano Tiagra 2x10 - 12 699 zł

 

Strona polskiego dystrybutora: www.cannondalebikes.pl