Rowery elektryczne Bulls: kolekcja 2022

Poznaj najciekawsze nowości wśród rowerów elektrycznych w kolekcji Bullsa na 2022 rok.

Drukuj

Niemiecki Bulls to firma, która jest specjalistą od rowerów elektrycznych i może pochwalić się bardzo bogatą ofertą w tym segmencie rynku. My wybraliśmy dla Was 5 najciekawszych modeli z kolekcji 2022.

Bulls od kilku sezonów dysponuje wyjątkowo bogatą i liczną kolekcją rowerów elektrycznych, do tego nie zapomina również o zwykłych rowerach, a nawet równolegle mocno ją rozwija. Przejawem tego jest ciągłe prowadzenie silnej zawodowej drużyny MTB Bulls Team, która pomaga firmie szczególnie w obszarze rozwoju kolekcji rowerów górskich oraz - to oczywiste - stanowi reklamę dla marki. Niewątpliwie jednak to właśnie e-bike’i są obecnie głównym elementem biznesu, przede wszystkim dlatego, że to one stanowią większość w sprzedaży. Bulls ma więc naprawdę mnóstwo elektryków w ofercie, które często na pierwszy rzut oka wydają się wręcz dublować. Dokładniejsza analiza kolekcji pokazuje jednak, że to nie tyle dublowanie, a zróżnicowanie i urozmaicenie, które pozwala wybrać klientowi rower elektryczny perfekcyjnie dostosowany do jego potrzeb. Stąd często znajdziecie dwa różne modele z identycznym skokiem, ale o mniej lub bardziej turystycznej geometrii. Czy choćby ten sam model z różnymi silnikami. Jednym słowem, dla każdego coś miłego, a my prezentujemy (nasze subiektywne) najciekawsze nowe modele z kolekcji na 2022 rok. 

 

Nowy Bulls E-Stream EVO AM

Duże zmiany nastąpiły w jednym z flagowych elektrycznych fulli Bullsa. Dotychczas modele E-Stream miały koła 27,5+ i silniki Brose, w sezonie 2021 niemiecki producent dodał do oferty wersję E-Stream na kołach 29” z silnikiem Panasonica. Natomiast na 2022 mamy całkiem nowy model Bulls E-Stream EVO AM z silnikami Brose i kołami 29”, a znakiem rozpoznawczym tego modelu jest możliwość wyboru wersji z ogromną pojemnością baterii - aż 925 Wh

 

 

W ofercie jest aż 5 wersji modelu E-Stream EVO AM, wszystkie toczą się na kołach 29 cali, mają aluminiowe ramy oraz skok 150 mm zarówno z tyłu i z przodu. Każdy z nich może mieć baterię 925 Wh, 740 Wh albo 555 Wh. Topowy model to Bulls E-Stream EVO AM 6 z silnikiem Brose S-Mag Pro FIT z maksymalnym momentem obrotowym 90 Nm. Do tego znajdziemy tu widelec Fox Float 38 Factory i damper Fox Float X Facotry, a napęd 1x12 zbudowano z komponentów Shimano XTR, XT i SLX. Wersja E-Stream EVO AM 5 ma identyczny silnik, ale Fox’y z niższej półki, czyli Performance (nie Factory) i napęd Shimano SLX 1x12 wzbogacony o tylną przerzutką XT. Najtańszą opcją z silnikiem Pro FIT z momentem 90 Nm jest E-Stream EVO AM 4. Tu oszczędzono dodatkowo na osprzęcie, a widelec to Rock Shox Lyrik Select Charger działający w parze z damperem Fox Float DPS Performance. 

 

 

Poniżej jest Bulls E-Stream EVO AM 3 z jednostką napędową Brose S-Mag Plus FIT, która legitymuje się maksymalnym momentem obrotowym 85 Nm. W AM 3 z przodu znajdziemy RockShox’a 35 Gold RL, a z tyłu damper Rock Shox RT Select+. Osprzęt stanowi mieszankę Shimano SLX 1x12 wzbogaconą o tylną przerzutkę XT. Podstawowym modelem jest wersja E-Stream EVO AM 2, w której również znajdziemy silnik Brose S-Mag Plus FIT (85 Nm), lecz nieco tańsze komponenty. Amortyzację tworzy widelec Bulls Lytro 35 Supreme Air LOR oraz damper SR Suntour Unair LOR8, natomiast osprzęt to 12-biegowe Shimano Deore. 

 

Bulls Sonic EVO AM – z nowym Boschem lub Shimano

Model Sonic w kolekcji Bullsa jest najbardziej zaawansowanym fullem, który ma trafiać w gusta wymagających riderów czułych na wszelkie, nawet najmniejsze detale. To nie tylko dopracowany rower elektryczny mający nowoczesny silnik i pełną integrację całego systemu wspomagania z ramą, ale przede wszystkim dobry rower górski. Producent zadbał tu o dopracowaną geometrię, która ma dawać dużo flow podczas jazdy na ciężkich górskich szlakach. Warto jeszcze dodać, że Sonic EVO występuje nie tylko w wersji AM (mocna trailówka), ale też wariancie EN (enduro) z większym skokiem i TR (trail) z mniejszym skokiem zawieszenia. My jednak skupimy się na wersji AM, bowiem to najbardziej uniwersalny Sonic w kolekcji, a poza tym właśnie do AM trafiły nowe silniki Boscha, choć warto dodać, że wciąż dostępne są też modele ze starszym Boschem Performance CX czwartej generacji. 

 

 

Bulls Sonic Evo AM to elektryczny full z kategorii all mountain - pozwala naprawdę mocno poszaleć na zjazdach czy nawet w bikeparku, a jednocześnie wciąż świetnie nadaje się do podjeżdżania z dużą przyjemnością. AM to rowery z kołami mullet, czyli 29” z przodu i 27,5” z tyłu. Wspomaganie w prezentowanych wersjach oparto o nowego Boscha Performance Line CX BES3, który jeszcze lepiej zarządza podawaniem mocy i ma maksymalny moment obrotowy 85 Nm. Ponadto jego bateria jest większa i ma aż 750 Wh pojemności. Modele z nowym Boschem rozpoznacie po dopisku 750 w nazwie.

 
 

 

Podstawowym z nich jest aluminiowy Bulls Sonic EVO AM 1 750 ze skokiem 140 mm zarówno z przodu i z tyłu. Powyżej są już modele karbonowe, które mają 150 / 150 mm skoku. Najtańszym z nich jest Sonic EVO AM 2 Carbon 750, który ma zawieszenie oparte o amortyzator Bulls Lytro 35 Supreme Air LOR oraz damper SR Suntour Edge Plus LOR8, a do tego napęd zbudowany na 11-biegowej grupie Shimano Deore M5100. Kolejny jest Sonic EVO AM 3 Carbon 750 z widelcem RockShox 35 Gold i damperem RS Deluxe Select+ RL. Do tego zastosowano napęd 1x12 będący mieszanką komponentów Shimano Deore i Deore XT. Przedostatni w hierarchii Bulls Sonic EVO AM 4 Carbon 750 ma amortyzator Rock Shox Lyrik Select Charger RC i damper RS Deluxe Select+ RT. Do tego napęd oparty o komponenty Shimano Deore XT 1x12 uzupełniony o korbę e13 i kasetę Shimano SLX. Na szczycie kolekcji stoi Sonic EVO AM-I Carbon 750 z bezprzewodowym SRAMem GX’em Eagle AXS oraz widelcem Rock Shox Lyrik Ultimate Charger 2.1 RC2 i damperem RS Super Deluxe Select+ RT. Dużą zaletą modeli 750 jest krótki deklarowany czas ładowania - do pełna w sześć godzin, a do połowy już w dwie godziny. To lepszy wynik, niż w poprzedniej generacji z mniejszą baterią. 

 
 

 

W ofercie są też modele Sonica wyposażone w lżejsze elektryczne napędy Shimano EP8. Bardzo ciekawie prezentuje się wyposażony w biżuterię rowerową Bulls Sonic EVO EN-SL Daytona. To karbonowy full e-enduro pełen smaczków. Oparty o silnik Shimano EP8 (85 Nm), mający koła w rozmiarze 29 cali i skok 160 mm z przodu i 150 mm z tyłu. Amortyzator to upside down Intend Blackline, do tego damper Intend Hover Gamechanger. Z biżuterii są tu również hamulce Trick Stuff Direttissima, poza tym napęd SRAM 1x12 XX1 Eagle AXS i wszystko co najlepsze. Tańszym modelem na Shimano EP8 jest EVO AM-SL 1 Carbon, jak przystało na wersję AM - ze skokiem 140 / 140 mm. Jego rama jest karbonowa, a wyposażenie stanowi widelec RockShox 35 Gold i damper Deluxe Select+ RL, a do tego napęd 1x12 będący mieszanką komponentów Shimano Deore i Deore XT. 

 

Bulls Copperhead - hardtail e-MTB

 

 

Większość w ofercie elektrycznych rowerów górskich Bullsa stanowią fulle, ale znajdziemy w niej również e-hardtaile. Model Copperhead to flagowy sztywniak w kolekcji, który oparty jest o aluminiową ramę i występuje w kilku kombinacjach. Dostępne są klasyczne ramy z ,,poziomą” górną rurą, ale też ramy trapez (damka), a nawet z bardzo niskim przekrokiem, takim jaki spotkamy w rowerach miejskich. Mało tego, są też dostępne różne opcje wielkości kół - 29” i 27,5”, a skok amortyzatora waha się w zależności od wersji między 100 a 120 mm. W ofercie jest 5 modeli - Copperhead EVO 1, EVO 2 i topowy EVO 3. Wszystkie dostępne są z nowym silnikiem Bosch Performance Line CX BES3 (85 Nm) z baterią 750 Wh, a dodatkowo EVO 1 i EVO 2 można też nabyć ze starszym Boschem Performance Line CX czwartej generacji. 

 

Bulls Iconic - uniwersalny SUV 

 
 

 

Modele Bulls Iconic to typowe rowery elektryczne z kategorii SUV - użytkowe rowery z pełnym wyposażeniem, które będą idealnym środkiem komunikacji każdego dnia, ale nie wykluczają też wycieczkowej rekreacyjnej jazdy. Modele Iconic występują w kilku opcjach oraz z dwoma typami silników Boscha - starszym Performance Line czwartej generacji oraz nowym BES3 z baterią o pojemności 750 Wh. Na szczycie kolekcji stoją wersje TR, czyli Bulls Iconic EVO TR 1 750 i Bulls Iconic EVO TR 1. Różnią się silnikami, natomiast oba to komfortowe fulle o skoku 120 / 120 mm z błotnikami, oświetleniem, bagażnikiem oraz nóżką. Poniżej są już rowery ze sztywnymi ramami. Lepiej wyposażony Iconic EVO 2 750 z nowym Boschem oraz podstawowy Iconic EVO 1, który również może mieć nowego Boscha BES3 w wersji ,,750”, albo starszego Boscha Performance Line CX z baterią 400 / 500 / 625 Wh. Ponadto sztywne Iconic’i występują w dwóch opcjach - z klasyczną ramą, jak również z obniżoną do samego suportu, która ułatwia wchodzenie i schodzenie. 

 

Bulls Twenty 6 EVO - juniorski elektryk

 

 

Ciekawym przykładem tego, jak rozbudowana jest oferta rowerów elektrycznych Bullsa jest obecność w kolekcji e-bike’ów dla młodzieży. Topowym e-hardtailem w kolekcji jest Twenty 6 Evo, który toczy się na kołach 26”, ma amortyzator ze skokiem 100 mm i silnik Bosch Active Line Plus (50 Nm). Bateria dostępna jest w dwóch wariantach pojemności (400 lub 500 Wh), a zastosowana jednostka napędowa powinna mieć wystarczającą moc dla lżejszych riderów. Twenty 6 Evo występuje w dwóch rozmiarach ramy - 32 i 37 cm. 

 

Strona internetowa producenta: www.bulls.de