Rowery elektryczne Bulls: kolekcja 2022

Poznaj najciekawsze nowości wśród rowerów elektrycznych w kolekcji Bullsa na 2022 rok.

Drukuj

Niemiecki Bulls to firma, która jest specjalistą od rowerów elektrycznych i może pochwalić się bardzo bogatą ofertą w tym segmencie rynku. My wybraliśmy dla Was 5 najciekawszych modeli z kolekcji 2022.

Bulls od kilku sezonów dysponuje wyjątkowo bogatą i liczną kolekcją rowerów elektrycznych, do tego nie zapomina również o zwykłych rowerach, a nawet równolegle mocno ją rozwija. Przejawem tego jest ciągłe prowadzenie silnej zawodowej drużyny MTB Bulls Team, która pomaga firmie szczególnie w obszarze rozwoju kolekcji rowerów górskich oraz - to oczywiste - stanowi reklamę dla marki. Niewątpliwie jednak to właśnie e-bike’i są obecnie głównym elementem biznesu, przede wszystkim dlatego, że to one stanowią większość w sprzedaży. Bulls ma więc naprawdę mnóstwo elektryków w ofercie, które często na pierwszy rzut oka wydają się wręcz dublować. Dokładniejsza analiza kolekcji pokazuje jednak, że to nie tyle dublowanie, a zróżnicowanie i urozmaicenie, które pozwala wybrać klientowi rower elektryczny perfekcyjnie dostosowany do jego potrzeb. Stąd często znajdziecie dwa różne modele z identycznym skokiem, ale o mniej lub bardziej turystycznej geometrii. Czy choćby ten sam model z różnymi silnikami. Jednym słowem, dla każdego coś miłego, a my prezentujemy (nasze subiektywne) najciekawsze nowe modele z kolekcji na 2022 rok. 

Nowy Bulls E-Stream EVO AM

Duże zmiany nastąpiły w jednym z flagowych elektrycznych fulli Bullsa. Dotychczas modele E-Stream miały koła 27,5+ i silniki Brose, w sezonie 2021 niemiecki producent dodał do oferty wersję E-Stream na kołach 29” z silnikiem Panasonica. Natomiast na 2022 mamy całkiem nowy model Bulls E-Stream EVO AM z silnikami Brose i kołami 29”, a znakiem rozpoznawczym tego modelu jest możliwość wyboru wersji z ogromną pojemnością baterii - aż 925 Wh

Bulls E-Stream EVO AM 6Bulls

W ofercie jest aż 5 wersji modelu E-Stream EVO AM, wszystkie toczą się na kołach 29 cali, mają aluminiowe ramy oraz skok 150 mm zarówno z tyłu i z przodu. Każdy z nich może mieć baterię 925 Wh, 740 Wh albo 555 Wh. Topowy model to Bulls E-Stream EVO AM 6 z silnikiem Brose S-Mag Pro FIT z maksymalnym momentem obrotowym 90 Nm. Do tego znajdziemy tu widelec Fox Float 38 Factory i damper Fox Float X Facotry, a napęd 1x12 zbudowano z komponentów Shimano XTR, XT i SLX. Wersja E-Stream EVO AM 5 ma identyczny silnik, ale Fox’y z niższej półki, czyli Performance (nie Factory) i napęd Shimano SLX 1x12 wzbogacony o tylną przerzutką XT. Najtańszą opcją z silnikiem Pro FIT z momentem 90 Nm jest E-Stream EVO AM 4. Tu oszczędzono dodatkowo na osprzęcie, a widelec to Rock Shox Lyrik Select Charger działający w parze z damperem Fox Float DPS Performance. 

Bulls E-Stream EVO AM 3Bulls

Poniżej jest Bulls E-Stream EVO AM 3 z jednostką napędową Brose S-Mag Plus FIT, która legitymuje się maksymalnym momentem obrotowym 85 Nm. W AM 3 z przodu znajdziemy RockShox’a 35 Gold RL, a z tyłu damper Rock Shox RT Select+. Osprzęt stanowi mieszankę Shimano SLX 1x12 wzbogaconą o tylną przerzutkę XT. Podstawowym modelem jest wersja E-Stream EVO AM 2, w której również znajdziemy silnik Brose S-Mag Plus FIT (85 Nm), lecz nieco tańsze komponenty. Amortyzację tworzy widelec Bulls Lytro 35 Supreme Air LOR oraz damper SR Suntour Unair LOR8, natomiast osprzęt to 12-biegowe Shimano Deore. 

Bulls Sonic EVO AM – z nowym Boschem lub Shimano

Model Sonic w kolekcji Bullsa jest najbardziej zaawansowanym fullem, który ma trafiać w gusta wymagających riderów czułych na wszelkie, nawet najmniejsze detale. To nie tylko dopracowany rower elektryczny mający nowoczesny silnik i pełną integrację całego systemu wspomagania z ramą, ale przede wszystkim dobry rower górski. Producent zadbał tu o dopracowaną geometrię, która ma dawać dużo flow podczas jazdy na ciężkich górskich szlakach. Warto jeszcze dodać, że Sonic EVO występuje nie tylko w wersji AM (mocna trailówka), ale też wariancie EN (enduro) z większym skokiem i TR (trail) z mniejszym skokiem zawieszenia. My jednak skupimy się na wersji AM, bowiem to najbardziej uniwersalny Sonic w kolekcji, a poza tym właśnie do AM trafiły nowe silniki Boscha, choć warto dodać, że wciąż dostępne są też modele ze starszym Boschem Performance CX czwartej generacji. 

Bulls Sonic EVO AM-I Carbon 750Bulls

Bulls Sonic Evo AM to elektryczny full z kategorii all mountain - pozwala naprawdę mocno poszaleć na zjazdach czy nawet w bikeparku, a jednocześnie wciąż świetnie nadaje się do podjeżdżania z dużą przyjemnością. AM to rowery z kołami mullet, czyli 29” z przodu i 27,5” z tyłu. Wspomaganie w prezentowanych wersjach oparto o nowego Boscha Performance Line CX BES3, który jeszcze lepiej zarządza podawaniem mocy i ma maksymalny moment obrotowy 85 Nm. Ponadto jego bateria jest większa i ma aż 750 Wh pojemności. Modele z nowym Boschem rozpoznacie po dopisku 750 w nazwie.

Bulls Sonic EVO AM 4 Carbon 750Bulls
Bulls Sonic EVO AM 1 750Bulls

Podstawowym z nich jest aluminiowy Bulls Sonic EVO AM 1 750 ze skokiem 140 mm zarówno z przodu i z tyłu. Powyżej są już modele karbonowe, które mają 150 / 150 mm skoku. Najtańszym z nich jest Sonic EVO AM 2 Carbon 750, który ma zawieszenie oparte o amortyzator Bulls Lytro 35 Supreme Air LOR oraz damper SR Suntour Edge Plus LOR8, a do tego napęd zbudowany na 11-biegowej grupie Shimano Deore M5100. Kolejny jest Sonic EVO AM 3 Carbon 750 z widelcem RockShox 35 Gold i damperem RS Deluxe Select+ RL. Do tego zastosowano napęd 1x12 będący mieszanką komponentów Shimano Deore i Deore XT. Przedostatni w hierarchii Bulls Sonic EVO AM 4 Carbon 750 ma amortyzator Rock Shox Lyrik Select Charger RC i damper RS Deluxe Select+ RT. Do tego napęd oparty o komponenty Shimano Deore XT 1x12 uzupełniony o korbę e13 i kasetę Shimano SLX. Na szczycie kolekcji stoi Sonic EVO AM-I Carbon 750 z bezprzewodowym SRAMem GX’em Eagle AXS oraz widelcem Rock Shox Lyrik Ultimate Charger 2.1 RC2 i damperem RS Super Deluxe Select+ RT. Dużą zaletą modeli 750 jest krótki deklarowany czas ładowania - do pełna w sześć godzin, a do połowy już w dwie godziny. To lepszy wynik, niż w poprzedniej generacji z mniejszą baterią. 

Bulls Sonic EVO EN-SL DaytonaBulls
Bulls Sonic EVO AM-SL 1 CarbonBulls

W ofercie są też modele Sonica wyposażone w lżejsze elektryczne napędy Shimano EP8. Bardzo ciekawie prezentuje się wyposażony w biżuterię rowerową Bulls Sonic EVO EN-SL Daytona. To karbonowy full e-enduro pełen smaczków. Oparty o silnik Shimano EP8 (85 Nm), mający koła w rozmiarze 29 cali i skok 160 mm z przodu i 150 mm z tyłu. Amortyzator to upside down Intend Blackline, do tego damper Intend Hover Gamechanger. Z biżuterii są tu również hamulce Trick Stuff Direttissima, poza tym napęd SRAM 1x12 XX1 Eagle AXS i wszystko co najlepsze. Tańszym modelem na Shimano EP8 jest EVO AM-SL 1 Carbon, jak przystało na wersję AM - ze skokiem 140 / 140 mm. Jego rama jest karbonowa, a wyposażenie stanowi widelec RockShox 35 Gold i damper Deluxe Select+ RL, a do tego napęd 1x12 będący mieszanką komponentów Shimano Deore i Deore XT. 

Bulls Copperhead - hardtail e-MTB

Bulls Copperhead EVO 3 Bulls

Większość w ofercie elektrycznych rowerów górskich Bullsa stanowią fulle, ale znajdziemy w niej również e-hardtaile. Model Copperhead to flagowy sztywniak w kolekcji, który oparty jest o aluminiową ramę i występuje w kilku kombinacjach. Dostępne są klasyczne ramy z ,,poziomą” górną rurą, ale też ramy trapez (damka), a nawet z bardzo niskim przekrokiem, takim jaki spotkamy w rowerach miejskich. Mało tego, są też dostępne różne opcje wielkości kół - 29” i 27,5”, a skok amortyzatora waha się w zależności od wersji między 100 a 120 mm. W ofercie jest 5 modeli - Copperhead EVO 1, EVO 2 i topowy EVO 3. Wszystkie dostępne są z nowym silnikiem Bosch Performance Line CX BES3 (85 Nm) z baterią 750 Wh, a dodatkowo EVO 1 i EVO 2 można też nabyć ze starszym Boschem Performance Line CX czwartej generacji. 

Bulls Iconic - uniwersalny SUV 

Bulls Iconic EVO TR 1 750Bulls
Bulls Iconic EVO 1Bulls

Modele Bulls Iconic to typowe rowery elektryczne z kategorii SUV - użytkowe rowery z pełnym wyposażeniem, które będą idealnym środkiem komunikacji każdego dnia, ale nie wykluczają też wycieczkowej rekreacyjnej jazdy. Modele Iconic występują w kilku opcjach oraz z dwoma typami silników Boscha - starszym Performance Line czwartej generacji oraz nowym BES3 z baterią o pojemności 750 Wh. Na szczycie kolekcji stoją wersje TR, czyli Bulls Iconic EVO TR 1 750 i Bulls Iconic EVO TR 1. Różnią się silnikami, natomiast oba to komfortowe fulle o skoku 120 / 120 mm z błotnikami, oświetleniem, bagażnikiem oraz nóżką. Poniżej są już rowery ze sztywnymi ramami. Lepiej wyposażony Iconic EVO 2 750 z nowym Boschem oraz podstawowy Iconic EVO 1, który również może mieć nowego Boscha BES3 w wersji ,,750”, albo starszego Boscha Performance Line CX z baterią 400 / 500 / 625 Wh. Ponadto sztywne Iconic’i występują w dwóch opcjach - z klasyczną ramą, jak również z obniżoną do samego suportu, która ułatwia wchodzenie i schodzenie. 

Bulls Twenty 6 EVO - juniorski elektryk

Bulls Twenty 6 EVOBulls

Ciekawym przykładem tego, jak rozbudowana jest oferta rowerów elektrycznych Bullsa jest obecność w kolekcji e-bike’ów dla młodzieży. Topowym e-hardtailem w kolekcji jest Twenty 6 Evo, który toczy się na kołach 26”, ma amortyzator ze skokiem 100 mm i silnik Bosch Active Line Plus (50 Nm). Bateria dostępna jest w dwóch wariantach pojemności (400 lub 500 Wh), a zastosowana jednostka napędowa powinna mieć wystarczającą moc dla lżejszych riderów. Twenty 6 Evo występuje w dwóch rozmiarach ramy - 32 i 37 cm. 

Strona internetowa producenta: www.bulls.de

Obserwuj nas w Google News

Subskrybuj