Opony rowerowe CST (nowości 2021)

Poznaj nowe modele i wersje opon, które zasilają portfolio CST na 2021 rok.

Drukuj
Szymon Wołdziński

CST jest marką o coraz silniejszej rynkowej pozycji. Tajwański producent już dawno przestał być ekspertem jedynie w segmencie opon budżetowych, czego najlepszym potwierdzeniem jest rosnące grono zawodników ścigających się na ogumieniu CST. Spoglądamy na ich nową kolekcję!

Za marką CST stoi przedsiębiorstwo Cheng Shin Rubber Industry Co z Tajwanu, które wytwarza ogumienie już od 1967 roku i jest obecnie największym producentem opon rowerowych na świecie. Ogumienie z ich fabryk znajdziecie w bardzo wielu rowerach, bowiem firma nie tylko sprzedaje opony pod swoimi markami - CST i Maxxis - ale również jest podwykonawcą dla innych brandów. Do niedawna CST skupiało swoją uwagę jedynie na segmencie rowerów budżetowych i produkowało głównie tanie opony, których celem było zaoferowanie jak najlepszego i najbardziej wytrzymałego ogumienia w możliwie niskiej cenie. Ostatnie lata to jednak spora zmiana strategii działania. Oczywiście CST nadal jest ekspertem od produktów ekonomicznych, ale dodatkowo znacznie rozwinęła ofertę w segmencie opon premium. Tam ma obecnie do zaoferowania naprawdę ciekawe modele, a ponadto angażuje się w sponsoring drużyn kolarskich, które mają okazję potwierdzić skuteczność produktów CST w zawodach. Wspierane zespoły jednocześnie stanowią dla firmy doskonały zespół testerów, którzy sprawdzają nowe produkty, nim te trafią do sprzedaży. Każdego roku przygotowujemy dla Was artykuły o nowościach w ich kolekcji. Tym razem również przyjrzeliśmy się, co nowego tajwański producent wprowadził do swojej oferty.

 
 

 

CST B-Trail w wersji Skinwall

Model B-Trail to bardzo szybka opona MTB w kolekcji CST, która w najwyższej wersji EPS Dual Compound jest jedną z najczęściej używanych przez zawodników CST MTB Team. Ma wyjątkowo niski bieżnik w środkowej części, który zapewnia minimalne opory toczenia. Dzięki takiej budowie duża jest powierzchnia styku gumy z przeszkodami typu kamienie czy korzenie. Z kolei dobre podparcie w zakrętach zapewniają jej wysokie klocki boczne. CST obiecuje, że B-Trail doskonale sprawdza się na suchych nawierzchniach, a jej atutem jest niska masa i znikome opory toczenia. Mieliśmy zresztą okazję testować te opony: TEST: CST B-TRAIL - WYŚCIGOWA OPONA MTB. Nowością na 2021 rok jest wersja ze ściankami bocznymi Skinwall, które mają brązowo-beżowy kolor. Zapewnia to oczywiście rewelacyjny wygląd i wpisuje się w obecne trendy na rynku. B-Traile Skinwall zostały przygotowane w wersji pod bardziej rekreacyjnych kolarzy - sprzedawane są jedynie w wersji drutowej z oplotem 60 TPI. Mimo tak ,,ekonomicznych” cech masa wersji 29x2,25” wynosi tylko 669 gramów.

CST Patrol: Skinwall i nowe rozmiary

 

Model Patrol to agresywna, choć wciąż mocno uniwersalna opona w kolekcji CST. Może być wyborem na trudne warunki podczas wyścigów MTB, choć jej masa i wytrzymałość zdecydowanie czynią z niej kompana wypadów na cięższe trasy MTB. Ponieważ Patrol to opona o uniwersalnym wzorze bieżnika sprawdza się w zróżnicowanych warunkach. Zapewnia dobre trzymanie zarówno na nawierzchniach mokrych i suchych, a jednocześnie nieźle się toczy. Producent zapewnia, że centralnie umieszczone klocki są ścięte w specjalnie zaprojektowany sposób, który zmniejsza opory toczenia. Praktyka zawodników CST MTB Team podpowiada jednak, że jej cechy wraz agresywnymi bocznymi klockami zapewniają na tyle ,,mocne” właściwości, że tę oponę polecają głównie na mokre warunki oraz najbardziej wymagający teren. Nowością w kolekcji 2021 są wersje ze ściankami bocznymi Skinwall: 

  • 27,5x2,25” drutowa, oplot 60 TPI, masa 807 g
  • 27,5x2,25” zwijana, z wkładką antyprzebiciową EPS, Tubeless Ready, oplot 60 TPI, masa 767 g
  • 29x2,25” zwijana, z wkładką antyprzebiciową EPS, Tubeless Ready, oplot 60 TPI, masa 811 g
  • 29x2,40” drutowa, oplot 27 TPI, masa 904 g

Poza nowościami z beżowo-brązowymi ściankami, Patrol w kolorze czarnym jest też dostępny w nowej ,,plusowej” wersji 29x2,60”, na drucie i z oplotem 60 TPI, o masie 1121 gramów.

 
 

 

CST Camber - nowa wersja do XC i maratonów

Dotychczas większość zawodników spośród ogumienia CST do XC i maratonów wybierała zwykle szybki i uniwersalny model Jack Rabbit II, który zresztą mieliśmy okazję przetestować - TEST: OPONY MTB CST JACK RABBIT II 3C EPS. Gdy jednak warunki stawały się trudniejsze i bardziej błotniste kolejną oponą w arsenale był już Patrol. Fakty są jednak takie, że Patrole dla dobrych technicznie kolarzy z czołówki były nieco zbyt agresywne i za ciężkie na potrzeby rywalizacji na najwyższym poziomie. Z pewnością zadowoli ich nowa opona w kolekcji, czyli CST Camber w wersji do XC i XCM. Występuje w najpopularniejszym obecnie rozmiarze 29x2,25”, oczywiście jest TLR i ma wkładkę antyprzebiciową EPS. Oferuje dobrą przyczepność i jednocześnie niskie opory toczenia, a masa 690 gramów zapewnia dobrą dynamikę.

 

CST Rock Hawk w wersji Skinwall

Model Rock Hawk to opona przeznaczona do ścieżkowej jazdy w agresywniejszym wydaniu. Jej najważniejszą cechą jest dobra przyczepność na sypkich oraz mokrych nawierzchniach. CST podkreśla, że mimo bieżnika o konstrukcji ograniczającej opory toczenia, ta opona jednocześnie bardzo dobrze oczyszcza się błota. Nowością w kolekcji jest wersja Skinwall, którą zaaplikowano do wariantu drutowego w rozmiarze 27,5x2,4”. Oplot wynosi 60 TPI, a masa 1070 gramów. 

 
 

 

CST Pit Kirson: 2,35” i Skinwall

Opona Pit Kirson ma szybki i gęsty bieżnik, który nawiązuje konstrukcją do tego, któy znamy z opony CST Jack Rabbit II. Kirson jest jednak ogumieniem tańszym, przeznaczonym do bardziej rekreacyjnych zastosowań. Sprawdzi się świetnie na ubitych drogach leśnych, polnych i szutrowych. Jest szybki i dobrze trzyma się suchych nawierzchni, a niskie opory toczenia sprawiają, że na asfalcie również dobrze się na nim jeździ. Nowością w kolekcji na 2021 rok są wersje o szerokości 2,35” - do kół 27,5” i 29” oraz boczne ścianki w modnym beżowo-brązowym kolorze (Skinwall), które znajdziemy w dwóch w/w rozmiarach. Dla preferujących klasyczną czerń Pit Karson 27,5" i 29"x2,35" dostępny jest też w kolorze czarnym.

Nowa opona szosowa CST Energia

 

 

Do kolekcji dołącza interesująca nowa opona przeznaczona na szosę. Energia ma oplot 120 TPI i mocną antyprzebiciową wkładkę EPS. Występuje w rozmiarze 700x28, jest oczywiście zwijana i waży 300 gramów, co zważywszy szerokość 28 mm i zastosowane wzmocnienie jest dobrym wynikiem. CST obiecuje niskie opory toczenia, a miękka mieszanka gumy ma dobrze trzymać się zakrętach. 

Strona dystrybutora: www.cstpoland.pl