Batavus Old Dutch - wzór roweru miejskiego

Drukuj

Rower staje się coraz popularniejszym środkiem miejskiej komunikacji. Jednak za tym zjawiskiem stoi przede wszystkim zmiana mentalności. Ideał roweru do tego typu zastosowań jest już bowiem znany od dawna.

Marka Batavus to jeden z najstarszych i najbardziej znanych holenderskich producentów bicykli. Firma specjalizuje się przede wszystkim w modelach użytkowych i miejskich, od pokoleń zapewniając komunikację i realizację codziennych usług w krajach, w których rower jest często narzędziem pracy. Rowery tego producenta zasłynęły ze swojej praktyczności i trwałości.

Oczywiście Batavus idzie dzisiaj z duchem czasu i w ofercie marki znajdziemy wiele nowoczesnych technologii, a także propozycje m.in. rowerów elektrycznych. Jednak jest pewien model, który od lat stanowi wzór roweru do miasta - Old Dutch.

 

 
 

 

Jeśli kiedykolwiek myśleliście o tym, jak powinien wyglądać rower miejski, pewnie na myśl przychodziło Wam hasło "holenderka", a przed oczami stawał rower który z grubsza wygląda właśnie jak Old Dutch. Klasyczny do bólu, będący wzorem funkcjonalności - tutaj rozmieszczenie i kształt każdego elementu wynika z lat praktyki i doskonalenia różnych rozwiązań pod wpływem codziennych doświadczeń. Nie oznacza to wcale, że rower tego typu musi być... brzydki. To raczej klasyczna elegancja cienkich stalowych rurek, chromu, jasnych opon. Kompromis wygody, funkcjonalności i dyskretnego stylu.

 

 
 

 

W ofercie marki Batavus znajdziemy kilka odmian modelu Old Dutch różniących się osprzętem oraz kolorami. Elementem wspólnym bez wątpienia jest rama - wykonana z doskonałej jakości stalowych rurek, z bardzo niskim przekrokiem. Ciekawostką jest geometria, której wzór dopracowywano przez wiele lat. Siodło jest odpowiednio cofnięte w stosunku do środka supportu, dzięki czemu wyprostowaną nogę przy pedałowaniu uzyskujemy bez konieczności wysokiego podnoszenia sztycy. Siedzimy w sposób wyprostowany, na rower bardzo łatwo się wsiada i jest on stabilny w miejskim ruchu. Prosta pozycja za kierownicą pozwala też łatwiej obserwować otoczenie roweru, co podnosi poziom bezpieczeństwa w zatłoczonych miejscach.

Wszystkie modele Old Dutch wyposażono też w elementy podnoszące komfort i funkcjonalność codziennych podróży. Osłony napędu dbają o tych, którzy podróżują w stroju dalekim od sportowego, chroniąc spódnice i spodnie przed pobrudzeniem od łańcucha. Pełne błotniki i osłona tylnego koła uniemożliwiają chlapanie wody i błota na boki, a jeden lub dwa (w zależności od wariantu) bagażniki pozwalają przewieźć cały niezbędny bagaż.

 

 
 

 

Dla większego komfortu jazdy modele Old Dutch posiadają większe niż tradycyjne 28 cali koła. Ich średnica wynosi 635 mm, dzięki czemu rower wręcz płynie po nierównościach nawierzchni. Waga roweru wynosi ok 19 kg.

Charakterystyczne dla marki Batavus jest korzystanie z komponentów znanych i cenionych dostawców, w dużej części wywodzących się z Holandii. Za napęd rowerów odpowiadają zabudowane w piastach przerzutki Shimano Nexus o 3 przełożeniach, na pokładzie znajdziemy także LEDowe oświetlenie Spanniga czy rolkowe hamulce Shimano Inter-M BR-IM45

Tradycyjne modele Old Dutch N3 dostępne są w cenie 2499 złotych. Wersję z dodatkowym bagażnikiem przednim oznaczoną jako Plus wyceniono na 2699zł.

Wersja Old Dutch Deluxe jak sama nazwa wskazuje to limitowana specyfikacja. Na pokładzie tego klasycznego mieszczucha znajdziemy dodatkowo 7-o biegową wersję napędu Shimano Nexus oraz skórzane komponenty, takie jak siodło Lepper. Cena roweru wynosi 2999 zł.

Dystrybutor: www.rowerystylowe.pl