BMC Speedfox 2018 - trail po szwajcarsku

Drukuj
BMC

BMC bazując na dotychczasowych doświadczeniach postanowiło udoskonalić konstrukcję swoich trailowych konstrukcji MTB (tzw. ścieżkowców). Speedfox na rok 2018 to w założeniu maszyna uniwersalna i gotowa na wszystkie niespodzianki czyhające na górskich szlakach.

Przełomowe rozwiązanie Trailsync opracowane przez szwajcarów rozwiązuje kilka istotnych problemów jak np. nadmiar manetek na kokpicie lub długi czas dostrajania roweru do wymogów ścieżki.  Wystarczy popchnąć dźwignię jednej manetki, by rower z konfiguracji zawieszenia na podjazd przestawić do konfiguracji zjazdowej.

Udoskonalony Speedfox to rower lekki, sztywny i gotowy do szybkiej jazdy, ale jednocześnie zaprojektowany by poradzić sobie na najcięższych szlakach. Wprowadzono kilka istotnych zmian także w konstrukcji ramy m.in. w celu obniżenia środka ciężkości przy zachowaniu trailowej geometrii, umożliwiając w ten sposób pewną i stabilną jazdę zarówno na podjazdach, jak i zjazdach.

„Speedfox to propozycja dla lubiących wszechstronność, dla szukających przygód i dla odkrywców. Tacy kolarze uwielbiają emocje podczas zjazdów, ale wciąż potrzebują rowerów, które pozwalają na efektywną jazdę po górskich ścieżkach. Speedfox znakomicie równoważy w sobie te dwie przeciwstawne potrzeby. Trafiliśmy dokładnie w sedno z technologią Trailsync, zoptymalizowanym zawieszeniem APS oraz integracją na bardzo wysokim poziomie”

– mówi kierownik ds. produktów MTB w BMC Switzerland, Antoine Lyard.

 

 

 

 

Technologia Trailsync

W 2018 Speedfoxy posiadają unikalne na rynku rowerów ścieżkowych rozwiązanie Trailsync. Technologia ta łączy w jednej manetce regulację wysokości sztycy oraz tłumienia kompresji tłumika. Popychając dźwignię manetki opuszczamy sztycę. Opuszczana sztyca pociąga linkę odkręcając zawór tłumienia kompresji. Obniżamy pozycję i redukujemy kompresję tłumika jednocześnie. Rowerzysta zyskuje pewność optymalnego dopasowania stopnia tłumienia poprzez tylny amortyzator oraz prawidłowej wysokości siodełka. Tak daleko posunięta integracja wyprzedza znacznie dotychczasowe rozwiązania oferujące jedynie regulację sztycy. Udało się wyeliminować kolejną manetkę i pancerz z kierownicy. Dodatkowo cały system Trailsync jest zintegrowany i ukryty wewnątrz ramy

 

 
 

 

 

Równowaga na ścieżce

Geometrię ramy oparto na założeniu budowy lekkiego i szybkiego ścieżkowca. W 2018 udało się dodatkowo obniżyć środek ciężkości roweru z jeźdźcem. Górna rura ramy jest poprowadzona niżej niż dotychczas. System zawieszenia opiera się o znany z poprzednich konstrukcji BMC Advanced Pivot System (APS) udoskonalony z myślą o jeszcze większej efektywności pedałowania i płynności. Celem BMC było w tym przypadku zapewnienie odpowiedniego wsparcia na podjazdach oraz pełnej gotowości do dynamicznych zjazdów. Niewielkim modyfikacjom uległa konstrukcja tylnego trójkąta ramy.  W pełni zamknięty tylny trójkąt, zapewnia zwiększoną sztywność i współpracuje z systemem Hidden Link.

 

 
 

 

 

Niedościgniona integracja

BMC jest jednym z liderów branży rowerowej, jeśli chodzi o integrację konstrukcji. Innowacyjne rozwiązania są opracowywane w szwajcarskim Impec Lab. Najnowsza generacja rowerów Speedfox jest właśnie efektem inwestycji we wzornictwo przemysłowe i jest dobrym przykładem osiągnięcia najwyższej funkcjonalności przy zachowaniu wyjątkowej estetyki konstrukcji.

 

 

 

 

Konstruktorzy wyeliminowali zbędne okablowanie (Trailsync). Wspomniane już rozwiązanie o nazwie „Hidden Link” pozwoliło z kolei na ukrycie wszystkich kabli przechodzących z przedniego dotylnego trójkąta ramy.  Nowy Speedfox to wysoki poziom integracji i estetycznego designu oparty o trwałą i wydajną konstrukcję.
Dopasowując wielkość kół do wielkości ramy BMC ułatwia wybór roweru potencjalnym klientom. Mamy więc w zależności od wielkości ramy rowery Speedfox z kołami w rozmiarze 27,5 cali (rozmiary S i M) lub 29 cali (rozmiary M, L i XL). Seria obejmuje w sumie siedem rowerów – jeden model Speedfox 01 oraz po trzy modele Speedfox 02 oraz Speedfox 03. Osobno dostępna jest także rama najwyższego modelu (Speedfox 01). Sugerowane ceny detaliczne nowych modeli kształtują się na poziomie od 8 899 do 29 590 zł.

 

 

 

Dystrybutor: bmc-switzerland.pl

Fot. BMC Switzerland