Nowy Synapse na sezon 2018 ma należeć do kategorii "endurance race", czyli komfortowych rowerów szosowych nadających się także do mocnego ścigania. Założenia konstrukcyjne mówią o mniejszej masie, większej sztywności, lepszym prowadzeniu i komforcie jazdy.
Największa zmiana to tarczówki - o ile poprzednik dostępny był z dwoma rodzajami hamulców, to najnowsza odmiana na taki wybór już nie pozwala - Synapse 2018 to model wyłącznie w wersji disc, z hamulcami tarczowymi i piastami z osiami thru-axle 12 mm. Imponującą poprawkę zanotowano w wadze nowego Synapse - najnowsza generacja w topowej wersji Hi-Mod schudła aż o 220g, dzięki czemu rama w rozmiarze 56 cm ważyć ma 950 g. Waga widelca wyniesie 367 g - 116 g mniej niż w generacji wprowadzonej w 2014 roku. Ramy w wersji z nieco cięższym, ale tańszym karbonem również będą lekkie, chociaż nie aż tak imponującą jak odmiana Hi-Mod. W ich przypadku liczyć się musimy z masą równą 1100 g.
Konstrukcja zyskała asymetryczny profil. Rura łańcuchowa po stronie lewe jest o 18% większa w porównaniu do prawej, z kolei rura dolna i podsiodłowa mają asymetryczny offset względem środka suportu skrywającego system BB30a. Również widelec pod hamulce tarczowe jest asymetryczny - lewe ramię jest znacznie grubsze od prawego, by zrównoważyć siły działające podczas hamowania hamulcami tarczowymi. W efekcie wszystkich zmian urosła sztywność. Według Cannondale'a w obrębie rury czołowej jest większa w stosunku do poprzednika o 9,4%, dzięki czemu różnica w sztywności między Synapse a SuperSix Evo nigdy nie była tak mała. Kolejna różnica w konstrukcji to układ włókien zmieniający się w zależności od rozmiaru, co prowadzi do lepszego ujednolicenia sposobu w jaki prowadzi się rama niezależnie od wielkości roweru i wagi (a także mocy) kolarza. Rower otrzymał także zróżnicowane widelce w zależności od rozmiaru - wystąpią trzy offsety oraz wielkości dolnego łożyska. Dzięki temu zabiegowi nie tylko sztywność, ale także prowadzenie ramy będą bardziej ujednolicone i po prostu lepsze.
Komfort jest wciąż istotnym elementem modelu Synapse, jednak producent nie zdecydował się na stworzenie skomplikowanych, wbudowanych w ramę, mechanizmów. Technologia SAVE stawia na układ włókien i kształt rurek w celu tłumienia drgań - istotnym elementem systemu jest także taki detal jak sztyca o małej średnicy 25,4 mm, która skutecznie pochłania nierówności. Co więcej, nowy Synapse otrzymał zintegrowaną z mostkiem dwuczęściową kierownicę, zaprojektowaną od zera w kierunku poprawy komfortu jazdy, która nazwana została SystemBar. System pozwala na wymianę mostków, regulację, a także montaż Garmina, czy oświetlenia. Co jednak najistotniejsze i najciekawsze kierownica pozwala na tłumienie drgań poprzez ugięcie wynoszące od 4 do 6 mm. Jak twierdzi Cannondale w ekstremalnych przypadkach podczas testów zanotowano nawet 15 mm ugięcia!
Z drobnych poprawek i udoskonaleń wymienić należy poprawione, całkowicie wewnętrzne prowadzenie pancerzy, mocowania do błotników oraz kompatybilność z oponami w rozmiarze do 32 mm. Do sprzedaży trafią dwie odmiany Synapse Hi-Mod Ballistec Carbon oraz Ballistec Carbon. W ofercie dostępnych będzie kilka modeli - topowa konfiguracja otrzyma grupę SRAM eTap, w najtańszym modelu odnajdziemy Shimano 105. Dostępność określona została na koniec września.
Dystrybutor: www.cannondalebikes.pl