Spis treści:
Nowa oferta B'TWIN nie jest rewolucją, a raczej ewolucją obecnej kolekcji. Producent z siedzibą w Lille stawia na bieżąco przeprowadzane zmiany w swoich propozycjach, które skierowane są głównie dla początkujących lub średniozaawansowanych amatorów. Nowe topowe karbonowe modele z serii Ultra mogą już jednak zainteresować zaprawionego w bojach kolarza szosowego - można więc podsumować, że niemal każdy szosowiec w sklepie Decathlon znajdzie propozycje, które mogą go zainteresować.
Dla początkujących
Na początek zerknijmy na modele z serii Triban - jest to najtańsza seria skierowana do celów komunikacyjnych, bądź też początkujących szosowców. Podstawowy model oznaczony liczbą 100 jest skierowany do tej pierwszej grupy odbiorców. Aluminiowa rama otrzymała stalowy widelec oraz łatwy i niedrogi w obsłudze 7-rzędowy napęd z jedną zębatką w korbie. Manetki do obsługi przełożeń zlokalizowane zostały w górnej części chwytu kierownicy. Waga roweru to 11,3 kg, a jego cena wyniesie 1099 zł.
W cenie 1699 zł zakupimy już pełnoprawny rower szosowy, aczkolwiek z podstawowymi komponentami. Triban 500, bo o nim mowa, otrzymał 8-rzędową grupę Microshift połączoną z 3-rzędową korbą oraz komponenty B'TWIN. Widelec to w tym przypadku konstrukcja z karbonowymi ramionami, co z pewnością poprawi tłumienie drgań - to znaczące udoskonalenie na sezon 2017. Waga tego modelu to 10,58 kg.
Nieco wyżej plasuje się Triban 520 wyposażony w grupę Shimano Sora w nowej wersji R3000, która odziedziczyła wiele po wyżych w hierarchii Shimano grupach (m.in. prowadzenie linek pod owijką czy wydłużoną dźwignię przerzutki przedniej). Komponenty w tym przypadku także pochodzą od B'TWIN. Warto zaznaczyć, że równolegle do wersji męskiej powstaje Triban 520 W, czyli wersja damska tego roweru. Cena oraz waga są niezależne od wersji - model ten waży 9,9 kg i kosztować będzie 2399 zł. Kosztujący 3299 zł Triban 540 wyposażony w koła Mavic Aksium, grupę Shimano 105 z korbami 52/36 do nowej kolekcji przechodzi niemal bez zmian. Warto wspomnieć, że Triban 500 i 520 powstaje także w odmianie FB - z prostą kierownicą. Tego typu rekreacyjna konstrukcja skierowana jest dla osób szukających szybkiego roweru do miasta zapewniającego bardziej komfortową pozycję.
Ultra - czas na ściganie
Kolekcja o nazwie Ultra skierowana jest do nieco mocniejszych zawodników, którzy są już obyci z szosą. Geometria w tym przypadku jest zdecydowanie bardziej sportowa, a ceny, ze względu na większe zaawansowanie technologiczne tych modeli, odpowiednio wyższe. Mimo wszystko patrząc na wyposażenie poszczególnych modeli śmiało można stwierdzić, że stosunek jakości do ceny jest zdecydowanie wyższy niż w konkurencyjnych ofertach.
W nowym roku podstawowym modelem w tej gamie jest Ultra 900 AF, oparty o aluminiową ramę i karbonowy widelec. Rower ten otrzymał kompletną grupę Shimano 105 w 11-rzędowej wersji i koła Mavic Aksium - w sezonie 2016 mieliśmy tu poza grupową korbę oraz koła B'TWIN Aero. Taka konfiguracja waży 8,9 kg według danych producenta, a rower wyceniony został na 4399 zł. Warto zaznaczyć, że rower otrzymał hamulce Direct Mount, z czego tylny umieszczony został pod węzłem suportu. Rozmiarówka opiera się o pięć rozmiarów - od XS do XL, dzięki czemu każdy bezproblemowo powinien znaleźć dla siebie odpowiedni rozmiar. Za równe 900 zł więcej możemy nabyć lepiej wyposażoną wersję Ultra 920 AF opartą o ten frameset. Tym razem do dyspozycji za taką kwotę otrzymamy rower z osprzętem Shimano Ultegra 6800 i kołami Mavic Cosmic Elite. Waga jest w tym przypadku mniejsza o 600 g w stosunku do modelu Ultra 900 AF.
Wśród karbonowych modeli także jest w czym wybierać - czekają na nas tam trzy modele (także w szerokiej rozmiarówce od XS do XL) - w nowej kolekcji podstawową karbonową propozycją jest Ultra 900 CF, kolejny model to Ultra 920 CF, a topowy w ofercie oznaczony został Ultra 940 CF. Co jednak godne podkreślenia - każdy z modeli z karbonowej gamy szosowej B'TWIN kosztować będzie o równy 1000 zł mniej względem sezonu 2016.
Podstawowy Ultra 900 CF wyceniony został na 6999 zł. Osprzęt stanowi 11-rzędowa grupa Shimano 105 5800, jako koła wykorzystany został produkt Mavica - model Aksium. Rower w takiej konfiguracji waży według producenta 7,8 kg. 920 CF opiera się o mechaniczną Ultegrę oraz koła z wyższej półki, jednak również pochodzące od Mavica - komplet Ksyrium SLS. Dzięki tym zmianom udało się obniżyć masę do 7,2 kg, natomiast cena wzrosła do 9999 zł.
Topowy model w całej szosowej kolekcji to Ultra 940 CF kosztujący 13 999 zł . Cena może na początku wydawać się wysoka, ale po bliższym poznaniu wyposażenia jest w pełni uzasadniona i po prostu... wyjątkowo dobra. Za tę kwotę otrzymamy bowiem karbonowy rower oparty o elektroniczną Ultegrę Di2 i wyposażony w karbonowe koła pod opony Mavic C40 Elite. W tej cenie konkurencja zaoferuje co najwyżej rowery ze znacznie tańszymi kołami aluminiowymi. Warto przy tym wspomnieć, że wszystkie karbonowe rowery B'TWIN wyposażono w komponenty firmy Deda (mostki oraz kierownice), a w modelu 940 CF kierownica oraz siodło to także produkty wykonane z karbonu..
Dystrybutor: www.decathlon.pl