Spis treści:
Proces tworzenia nowego wyścigowego hardtaila w postaci modelu Level B+ swoje początki ma już we wrześniu 2014. Jak podkreślano od momentu podjęcia współpracy czy to z Mają Włoszczowską, czy z Fabianem Gigerem, zawodnicy mieli mieć czynny udział przy tworzeniu nowych bolidów do ścigania, dzieląc się swoimi doświadczeniami i oczekiwaniami.
Geometria
W ten sposób nowy Level B+, którego mogliśmy już oglądać na Mistrzostwach Świata w Novym Mescie, otrzymał zmodyfikowaną geometrię. Podobnie jak najwięksi producenci na świecie, tak i KROSS dostrzegł, że trasy poszczególnych edycji Pucharu Świata są o wiele bardziej techniczne niż kilka lat temu. Liczą się nie tylko podjazdy, ale i zjazdy, na których można przegrać lub wygrać całe zawody. Z tego powodu zdecydowano się na wypłaszczenie kąta główki ramy, w celu poprawy prowadzenia na zjazdach i jednocześnie obniżono główkę sterową, aby zawodnik mógł lepiej dociążyć przednie koło. Udało skrócić się również nieco wartość chainstayu, aby rower zachowywał się zwrotnie na technicznych i krętych sekcjach.
Lekkość i sztywność
KROSS nie zapomniał o głównym atucie hardtaili, czyli lekkości - nowy Level B+ to waga jedynie 970 g, a za sprawą odpowiedniego ułożenia włókien węglowych w miejscach strategicznych udało się zwiększyć jej sztywność - wg danych producenta to progres rzędu 15 % w główce sterowej, 6 % w tylnym trójkącie oraz 3 % w okolicach suportu.
Specyfikacja
Maszyna bojowa Mai Włoszczowskiej zbudowana została na zawodniczej grupie SRAM Eagle XX1 w konfiguracji 1x12. Koła jak zwykle w przypadku KRT dostarczył szwajcarski DT Swiss, a za amortyzację odpowiadać będzie najwyższy wyścigowy model widelca ze stajni RockShoxa, czyli nowy SID. Po wyścigu Pucharu Świata w Novym Mescie i mając na uwadze kamienne sekcje w Rio, oczy wszystkich zwrócone są w kierunku opon - za ten element odpowiadać będą opony Schwalbe. Całość w trosce o obniżenie wagi przyprawiono lekkimi komponentami marki Tune.
Strona WWW: www.kross.pl
Fot. Piotr Staroń