Dział "The Nest" to wewnętrzna grupa inżynierów Zippa, która odpowiada za tworzenie najbardziej innowacyjnych technologii i rozwiązań w kołach tej marki. Ochrzczenie skrótem NSW poszczególnych zestawów oznaczać może więc jedno - nabywca do dyspozycji otrzyma jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie zestawów kół dostępnych na rynku. Po modelach 808 NSW i 404 NSW nadszedł czas na pokazanie chyba najbardziej uniwersalnego zestawu 303 NSW, który sprawdzi się przy większości warunków - także w górach, czy przy silniejszym wietrze.
W przypadku 303 NSW wysoka na 45 mm obręcz posiada 28,5 mm zewnętrznej szerokości, co w połączeniu z nowym wzorem oczkowań ABLC Sawtooth sprawić ma, że koła będą znacznie stabilniejsze. Zdaniem producenta parametr ten przy bocznym wietrze uległ polepszeniu średnio o 34% po uwzględnieniu wszystkich badanych kątów natarcia. W obręczach zastosowano podobne grafiki, co w modelach 404 NSW i 808 NSW, czyli nakładane bezpośrednio na obręcz, a nie przy użyciu naklejki. W ten sposób na całej powierzchni otrzymujemy oczkowaną powierzchnię pozbawioną zaburzeń spowodowanych naklejkami. Nie zabrakło także powierzchni do hamowania Showstopper, którą wyposażono w węglik krzemu. Zdaniem producenta jest ona lepsza od niektórych aluminiowych obręczy i wyróżnia się przy tym zachowaniem właściwości w deszczu, a także na bardzo długich i mocnych zjazdach
Podobnie jak w wyższych modelach z serii NSW, tak i tutaj odnajdziemy nowe piasty Cognition. Zostały one pod wieloma względami udoskonalone w stosunku do piast stosowanych w starszych modelach kół. Ich kształt korpusów od początku zaprojektowano nie tylko pod kątem aerodynamiki, lecz uwzględniono również lepsze rozłożenie sił działających na łożyska, co przekłada się nie tylko na ich mniejsze zużycie, ale także niższe opory toczenia. Zastosowano także specjalną konstrukcję tylnej piasty, zapobiegającą stawianiu oporu przez nie załączony bębenek, podczas jazdy bez pedałowania. Przednia piasta waży 110 g, natomiast tylna 225 g.
Kompletny zestaw Zipp 303 NSW waży 1425 g (przód 640 g, tył 785 g). Dostępność określona została na maj. Cena na rynku europejskim to 2800 Euro.
Równolegle do 303 NSW, Zipp wprowadził do oferty modele 404 i 808 Firecrest przeznaczone do hamulców tarczowych. Zestawy te dostępne będą w kilku konfiguracjach osi oraz zarówno w wersji pod oponę, jak i szytkę. Wersja 404 pod oponę ważyć będzie 1715 g, natomiast pod szytkę 1545 g. Model 808 pod oponę waży 1975 g, natomiast pod szytkę 1760 g.
Konfiguracja dostępnych osi prezentuje się natomiast następująco - zarówno w wersji 808, jak i 404 nabyć będziemy mogli zestaw przeznaczony pod standardowe zaciski lub osie 100x12 i 100x15 w przednim oraz 135x12 i 142x12 w tylnym kole. Dostępność tych nowych modeli określono na maj, natomiast cenę na 2400 Euro w wersji na szytki lub 2500 Euro w odmianie pod opony.
Przy okazji Zipp pokazał również nowe karbonowe komponenty - mostek oraz sztycę z serii SL Speed. Karbonowy mostek ma zdaniem producenta oferować najwyższy współczynnik sztywności do wagi wśród wszystkich konstrukcji dostępnych na rynku. Przy długości 100 mm jego waga wynieść ma 123 g. Dostępne będą długości od 70 do 120 mm. Cena to 290 Euro, natomiast dostępność określono na maj.
Nowa sztyca SL Speed dostępna będzie z offsetem 0 oraz 20 mm. Średnice do wyboru będą dwie najpopularniejsze, czyli 27,2 oraz 31,6 mm, natomiast dostępne długości to 330 i 400 mm. Waga wynieść ma około 170-172 g dla krótszych wersji sztycy. Niska waga nie powinna być jednak myląca, gdyż producent obiecuje wysoką wytrzymałość tego modelu. Dość powiedzieć, że majsymalna waga użytkownika wynieść ma 135 kg. Cena oraz dostępność będą identyczne jak w przypadku mostka, a więc za mostek zapłacimy 290 Euro, a najszybciej kupimy go w maju.
Produkty ZIPP w Katalogu Rowerowym 2016: ZIPP
Dystrybutor: www.harfa-harryson.com.pl