Spis treści:
Soil
Soil to uniwersalny model świeżkowy, którego konstrukcja opiera się o aluminiową ramę, koła w rozmiarze 27,5" oraz skok z przodu i z tyłu równy 130 mm (być może mieliście okazję oglądać go już w naszej fotogalerii: KROSS Soil 3.0). Zawieszenie bazuje na autorskim systemie Krossa, czyli Revo Virtual Suspension. W nowym systemie RVS zachowana została czułość znana z poprzednich jego wcieleń oraz tzw. aktywne hamowanie, czyli brak usztywniania się zawieszenia przy hamowaniu.
Jednocześnie pojawiła się możliwość zmiany geometrii poprzez obrócenie dolnego linku dampera - po jego zdjęciu, obróceniu i ponownym założeniu następuje zmiana ustawień. W standardowym trybie T-Trail kąt rury czołowej wynosi 68 stopni, a podsiodłowej 76 stopni, co sprzyja efektywniejszemu pedałowaniu, lepszej pozycji na podjazdach oraz sprzyja skręcaniu. W trybie Ex-Trail kąty te maleją o 1 stopień, do 67 i 75 stopni, co sprawia, że rower lepiej zjeżdża, łatwiej pokonuje przeszkody i jest stabilniejszy podczas szybkiej jazdy w trudnym terenie.
W ofercie Krossa pojawią się trzy modele. Podstawowy Soil 1.0 kosztuje 6999 zł, a w jego wyposażeniu odnajdziemy widelec RockShox Sektor oraz amortyzator RockShox Monarch R. Napęd to Shimano Deore. w kosztującym 9999 zł Soilu 2.0 znalazł się widelec RockShox Revelation RL, tłumik RockShox Monarch R, natomiast trzon napędu stanowi Shimano Deore - jako tylną przerzutkę zastosowano komponent z grupy SLX. Topowa wersja 3.0 kosztuje 15999 zł. Ten model producent wyposażył w widelec Fox 34 FIT4, tłumik Fox Factory Float LV EVOL i napęd SRAM X1.
Dust
Dust to po częśći hardtailowa wersja Soila, która także posiada 130 mm skoku przedniego zawieszenia. Rower cenowo umieszczony będzie pod modelem Soil - tam gdzie cennik Dusta zaczyna się kończyć, pojawia się Soil. To oznacza jedno - bardzo dobre ceny Dusta. Podstawowa wersja 1.0 otrzymała widelec RockShox Recon oraz grupę Shimano Altus/Alivio z korbami Suntoura. Tak skonfigurowany rower wyceniony został na 4499 zł. W kosztującym 4999 zł Dust 2.0 znalazł się widelec RockShox Sektor oraz komponenty z grupy Shimano Deore. Najdroższym modelem będzie Dust 3.0 w cenie 6999 zł. W tym rowerze zastosowany został napęd 1x11 SRAM GX1 oraz widelec RockShox Revelation RL.
Szosa i triathlon
Spore zmiany znajdziemy w gronie rowerów szosowych. Topowe trzy modele szosowe - Vento 9.0, 8.0 oraz 7.0 dostępne będą wyłącznie z hamulcami tarczowymi. Pod względem wyposażenia na pewno wyróżnić można najdroższy z tej kolekcji model 9.0. Ten kosztujący 19999 zł rower otrzymał kompletną grupę Shimano Dura-Ace Di2 z hamulcami BR-R785, karbonowe koła DT Swiss RC28 oraz karbonowe komponenty Zipp w postaci sztycy i kokpitu. Palce lizać co? Waga tego modelu określona została na 7,5 kg. Najtańsza karbonowa szosa na tarczówkach to model 7.0 w cenie 9999 zł. Tutaj również na wyposażenie nie można narzekać, gdyż w rowerze tym znalazła się pełna grupa Shimano Ultegra i koła DT Swiss R23 Spline.
Bardzo interesująco zapowiadają się również modele z nowej triathlonowej kolekcji, o której wspominaliśmy już kiedyś w osobnym artykule: Triathlonowa linia rowerów KROSS na 2016. W tym gronie znalazły się cztery modele - dwa karbonowe i dwa aluminiowe (wszystkie z karbonowymi widelcami), mieszczące się w przedziale cenowym od 4999 do 9999 zł. Wszystkie konstrukcje oparte są o ten sam projekt z aerodynamicznymi przekrojami rur. Vento TR, bo taką nazwę otrzymały te modele, mają szansę stać się częstym widokiem na podczas rozgrywanych w Polsce zawodów triathlonowych, których popularność rośnie z roku na rok.
Szczególnie interesująco wypadają dwa droższe modele bazujące na ramie karbonowej. Vento TR 3.0 otrzymał grupę Shimano 105 oraz koła złożone na piastach Shimano 105 i obręczach Alexrims. Za taką konfigurację zapłacimy 7999 zł. Vento TR 4.0 kosztuje 9999 zł, a w jego wyposażeniu odnajdziemy Shimano Ultegrę w wersji mechanicznej i koła DT Swiss R32 Spline.
Dystrybutor: www.kross.pl